המכירות של אופנועי שטח שוברות שיאים בישראל של ימי קורונה. 

הסיבות ידועות. ההוצאות הכספיות על נסיעות לחו"ל ירדו כמעט לאפס, אבל זה הרבה יותר מאשר רק כסף פנוי. המגפה הביאה ליצירת מהדורה מחוזקת של התובנה כי "החיים הקצרים – אז בואו נהנה מהם". אז הנה, אנחנו משתדלים.

השתדלות בכתום
רכבנו על אופנועי האנדורו של ק.ט.מ שהשיקה את דגמי 2022, ויצאנו להתרשם מהם בחום הקיץ של מדבר יהודה. איך שורדים את זה למרות שהאוסטרים טרם התקינו בכלים שלהם מזגן? הפטנט הוא לצאת לרכיבה בשעות אחר הצהריים הקצת-פחות-לוהטות ולסיים ממש רגע לפני החשיכה המוחלטת. ולא שלא מזיעים, בהחלט כן, אבל החלטתי שאני נהנה מזה. 

האנדורו של השנה החדשה
צילום: קושמרו וחברים

נתחיל בגרפיקה, וזו מזכירה דגמי עבר של הק.ט.מים עם הרבה כתום, ויש אפילו נגיעות בסגול. מעבר לצבע, המתלים של WP כוילו מחדש; הם עשו עבודה טובה גם קודם, אבל כבר אקדים את המאוחר ואציין כאן כי כעת הם מטפלים טוב עוד יותר בתלאות השטח. בנוסף, הכלים מגיעים עם צמיגי MAXXIS MaxxEnduro שאמורים להיות עמידים ויעילים יותר נגד תקרים.

ארבעה בשתי פעימות
150 EXC TPI –
הכלי הקטן והקליל בחבורה (97 ק"ג), וזה בהחלט מורגש. שתי פעימות עצבני שצריך רוכב עם מיומנות של מנתח מוח המחזיק סכין ניתוחים כדי להיות כל הזמן בסל"ד המדויק שייתן את הכוח הנכון. הוא יעיל מאוד בעיקר בשטחים טכניים, ושם הוא מבריק. עם זאת, אם מגיעים לעלייה קשה חייבים להיות עם המצערת במיקום המדויק, בהילוך הנכון; יותר מדי במצערת – והכלי יקפץ מעלה, יניף את הגלגל הקדמי. דווקא הכלי הקטן הזה חביב מאוד על בעלי ניסיון. 61,000 שקלים.

האנדורו של השנה החדשה
צילום: קושמרו וחברים

250 TPI EXC – דגם נשלט מאוד, למרות מספר הפעימות, והוא זה שמסמל את החזרה לקטגוריה הזו. הוא פופולרי מאוד ומחירו 68,000 שקל. דגם זה מוצע גם בגרסת Six Days משופרת הכוללת מתלים עם כוונון מלא, דיסק קדמי צף ואחורי מחוזק, הרבה אנודייז ובעיקר גרפיקה, שמסבירה לכולם למה שילמת 3000 שקלים יותר, ל-71,000 שקלים.

300 EXC TPI, שתי פעימות פרוע יותר, עם גמישות גדולה יותר בסל"ד הנמוך, נלהב למשיכת מצערת; 75,000 שקלים. בגרסה המשודרגת Six Days מחירו הוא 78,000 שקלים.

300 EXC TPI ERZBERGRODEO – מהדורה מוגבלת (ויקרה) על שם המירוץ הנודע, כלי קיצוני שמוטמעים בו כל תופיני האבזור של ק.ט.מ. המחיר: 85,000 שקלים.

האנדורו של השנה החדשה
צילום: קושמרו וחברים

ארבעה עם ארבע פעימות
250 EXC-F – אופנוע מתון ונפלא שמיועד לכל רוכב בכל רמה, עם מומנט יציב וטרקטורי, כלי שמשרה הרבה ביטחון ויודע לעשות כל שנדרש בשטח. המחיר לגרסה הרגילה 75,000 שקלים, ל- Six Daysהוא 78,000 שקלים.

350 EXC-F – נמצא באמצע בין דגמי הארבע פעימות, והוא אכן כזה. בשטח טכני הוא מצריך מעט יותר מאמץ, אבל בשבילים הוא מהיר וחזק יותר. המחיר:  78,000 שקלים לרגיל, 81,000 שקלים ל-Six Days.


450 EXC-F - כלי תחרויות קלאסי למרוצי מדבר ובשבילים מהירים, עם בסיס גדול לשיפורים. לא הגדול בחבורה, כן האגרסיבי יותר בה. 79,000 שקלים בגרסה הרגילה, 82,000 שקלים ב-Six Days.

500 EXC-F – דווקא על רקע הפופולריות של הכלים הקטנים, ה-500 בולט בכך שהוא אולד סקול, קצת רטרו, כזה כמו שאהבו יותר פעם. זוהי בהמת מצערת חובבת שבילים מהירים ומירוצי מדבר, לאלו שאוהבים להתחיל הכי מהר שאפשר – ואז להגביר. 82,000 שקלים לרגיל, 87,000 שקלים ל-Six Days.

האנדורו של השנה החדשה
צילום: קושמרו וחברים