מיצובישי היפנית חשפה את מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש בגרסה היברידית-נטענת. רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של מיצובישי נחשף לראשונה בשנת 2001, והדור הרביעי והנוכחי של הדגם הוצג בשנת 2021, חולק אותה רצפה CMF-CD בין השאר עם ניסאן קשקאי, X-טרייל.

גרסת PHEV של הדגם הוצגה לראשונה בשנת 2012, הייתה מהחלוצות בתחום והוצעה רק עם 5 מושבים. בשנת 2020 היוותה גרסה זו כמעט 11% מסך מסירות הדגם בישראל.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: מיצובישי

פרטים ראשונים
בשלב זה מיצובישי לא חשפה את כל הנתונים ביחס לגרסה החדשה, אך פרסמה תמונות ופרטים ראשונים. חיצונית לא נראה שינוי ביחס לגרסה שכבר נמכרת בישראל, וגם סביבת הנהג כמעט זהה לזו של אאוטלנדר "רגיל". עם זאת, בזכות תכנון חכם יותר של המערך החשמלי תוצע גרסת PHEV לראשונה גם בסידור של שבעה מושבים.

השינויים במערכת ההנעה ההיברידית-נטענת גדולים, ומדובר למעשה בדור חדש שלה. בבסיס המערכת סוללה של 20 קוט"ש (13.8 קוט"ש בדגם הפורש), ושני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור ליצירת הנעה כפולה, שתפוקתם לפי מיצובישי גדולה ב-40% מאשר קודמיהם.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: מיצובישי

הרכב ינוע באמצעות המערכת החשמלית, ומנוע הבנזין (לא פורסמו נתונים) ישמש כגנרטור לטעינת הסוללה (מאריך טווח); במידת הצורך מנוע זה יניע את הגלגלים הקדמיים.

בזכות הסוללה הגדולה יותר וייעול מערכת ההנעה, אאוטלנדר PHEV החדש מסוגל לטווח נסיעה חשמלי עד 87 ק"מ לפי תקן WLTP, זאת לעומת 45 ק"מ בלבד בדור היוצא.

בישראל
השיווק ביפן צפוי להתחיל כבר בשבועות הקרובים, כאשר לאירופה וארה"ב תגיע גרסה זאת במהלך 2022. מכלמוביל, יבואנית דגמי מיצובישי לישראל, נמסר כי אאוטלנדר PHEV צפוי להגיע בחציון השני של 2022.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: מיצובישי