בכנס קנשיקי 2021 שערכה קבוצת טויוטה בסוף השבוע החולף, הוצגו גם התכניות הקרובות של לקסוס. 

מאט האריסון, נשיא טויוטה אירופה והמנכ"ל שלה, דיווח כי לקסוס בונה מטה חדש בשימויאמה, יפן. במקום נבנים גם מסלולי ניסוי מיוחדים בהם גם רפרודוקציה לפניות ממסלולי מירוצים ידועים, אפילו חלקים שהועתקו מנורבורגרינג – עד כדי כך נחושים בלקסוס להגיע ליכולת דינמית גבוהה ביותר. ספירוס פוטינוס, מנהל לקסוס אירופה, ציין כי לקסוס תציג עד 2025 עשרים דגמים חדשים או מחודשים. לפי פוטינוס, לקסוס תגדיל באופן משמעותי את מכירותיה באירופה, ואלה אמורות להכפיל את עצמן עד 2025 ל-130,000 כלים. 

לקסוס RZ 2022 החדש: החשיפה מתחילה
צילום: לקסוס

הכוכב שהוכרז
אבל כוכב המסיבה בלקסוס היה דווקא דגם שלא הגיע לאירוע ואפילו לא נחשף  להוציא מספר איורים. זהו RZ, רכב חשמלי ראשון של המותג המבוסס על פלטפורמה ייעודית, וזה יוצג בחודשים הראשונים של 2022. אותה פלטפורמה היא ETNGA, המשמשת את דגם הפנאי החשמלי BZ4X של טויוטה. הרכב יוצג עוד חודשים ספורים ויוטמע בו מערך 'דירקט 4' האמור לשלוט טוב יותר בחלוקת הכוחות בין הצירים – גם למעבר בין הנעה קדמית לאחורית – וגם בין הגלגלים ולהציע, כך אנשי המותג, יכולת דינמית יוצאת דופן. לחלק מחוויית הנהיגה יהיה אחראי הגה על-חוט עם פעולה מהירה מאוד. 

לקסוס RZ 2022 החדש: החשיפה מתחילה
צילום: לקסוס

לקסוס הציגה גם את ROV – קונספט של טרקטורון ספורטיבי צד-לצד קטן, שיש לו מנוע בעירה פנימית 1.0 ליטר, ומתייחד בכך שהוא צורך מימן כמקור דלק. אנשי טויוטה טוענים כי הפתרון לבעיות הזיהום אינו בסוג הנעה אחד – והכוונה למנועים חשמליים – אלא במגוון אפשרויות, כדי להציע אופציות לביצועים בירוק בשווקים שונים.

לקסוס RZ 2022 החדש: החשיפה מתחילה
צילום: לקסוס

מימן, שכבר כיום משמש במעט דגמים כמקור אנרגיה למנועים חשמליים המחליף את הסוללות, יכול להיות חלק ממגוון זה גם כדלק להנעת מנועי בעירה פנימית. "גם אם ברור לנו שב-10-15 שנים הבאות דגמים חשמליים מבוססי סוללות או תא דלק ייטלו את מרב המכירות, אנחנו עובדים על טכנולוגיות אלטרנטיביות כמו מנוע בעירה הפועל על מימן ויכול להגיע לכמעט אפס זיהום וללא חשמל", אמר האריסון. 

לקסוס RZ 2022 החדש: החשיפה מתחילה
צילום: טויוטה

ואם כבר מימן – חטיבת  GR הספורטיבית של טויוטה (Gazoo Racing) הציגה אתGR  יאריס H, גרסה של הקטנה הספורטיבית הלוגמת מימן. "זו רק מכונית תצוגה", אמר האריסון, "אבל חובבי ההגה יאהבו את צליל המנוע שלה".

לקסוס RZ 2022 החדש: החשיפה מתחילה
צילום: טויוטה