לקסוס ישראל השיקה היום (רביעי) את הדור השני של דגם הפנאי הקומפקטי שלה, לקסוס NX. דגם זה נחנך ב-2014, והדור החדש הוצג ב-2021. עבור לקסוס, מדובר באחד הדגמים החשובים שלה, ומאז השקתו נמכרו למעלה ממיליון יחידות שלו. 

דגם חדש
הדגם החדש מבוסס על הרצפה המודולרית של טויוטה, TNGA, כאן בגרסת GA-K, וכקודמו חולק אותו בסיס גלגלים עם ראב4, וזה עומד על 269 ס"מ; פרט לממד האורך הגדול יותר (ב-6 ס"מ), שאר הממדים כמעט וזהים. ביחס לקודמו, בסיס הגלגלים גדול ב-3 ס"מ, האורך ב-4 ס"מ, הוא רחב ממנו ב-2 ס"מ ל-187 ס"מ והגובה גדל ב-2 ס"מ ל-166 ס"מ.

1655506
צילום: דור אדר

הפרופורציות, כך לקסוס, דינמיות יותר, ולפי אנשיה הדגם החדש מפגין את התפתחות שפת העיצוב שלה, המכונה 'L פינס', לכיוון בוגר יותר וחסון. בכל הקשור למרכיבי העיצוב, ומעבר לשבכה הענקית המשמרת את מופע 'שעון החול' וכונסי האוויר המאוד גדולים, בולטים ב-NX החדש החלק האחורי (מקורה C) המעוגל והתפוח, ובדלת תא המטען קו תאורה לרוחבו וכיתוב שם המותג במקום הסמל בעבר. 

אותה פלטפורמה, מוסיפים אנשי לקסוס, העניקה לדגם החדש יכולות דינמיות משופרות, בעיקר הודות להנמכת מרכב הכובד שזו מאפשרת. כמובן, דגם זה מוצע כקודמו עם הנעה היברידית, ולראשונה גם בגרסה נטענת – בסימול 450h+, וזו זהה לגרסת PHEV של ראב4.

1655508
צילום: דור אדר

סביבת הנהג עוצבה מחדש, וההשראה לכך, כך לקסוס, מאמנות השליטה בסוס בעזרת המושכות בלבד, המכונה 'טאדזונה' (Tadzuna). המבנה מבוסס על מסך גדול "14 במרכז הפונה לנהג, קונסולה מרכזית 'כבדה' למטה, לוח מחוונים מוקרן – ומנגד, אזור נקי מול הנוסע.  

לקסוס NX החדש מצויד במערך הבטיחות העדכני ביותר המכונה ' Lexus Safety System+ 3.0', וזה כולל, בין השאר, יכולות שמירה משופרת על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה עצמה גם לתנאי הדרך, זיהוי תנועה חוצה בצמתים עם בלימה אוטונומית. 

1655507
צילום: דור אדר

מנועים
לקסוס NX מוצע עם אותה חטיבת כוח היברידית המשרתת דגמים אחרים של טויוטה ולקסוס, זהה לזו שבראב4. גרסה זו, המכונה '350h' מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, ויחד עם המנוע החשמלי מייצרת הספק משולב של 242 כ"ס. התיבה מוגדרת על-ידי טויוטה כרציפה, וגרסה זו מוצעת בהנעה קדמית או בכפולה. משך ההאצה הוא 8.7 שניות עם ההנעה הקדמית, 7.7 שניות בכפולה. 

בפסגת ההיצע הגרסה החדשה 450h+ - כאמור, עם אותו מערך היברידי-נטען המשרת את ראב4, ולזו גם מנוע חשמלי מאחור, להספק כולל של 306 כ"ס. משך ההאצה הוא 6.3 שניות ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית היא 200 קמ"ש. הסוללה היא 18.1 קוט"ש, טווח הנסיעה המוצהר בחשמל בלבד הוא 70-74 ק"מ וצריכת הדלק הרשמית היא 100 ק"מ/ל'.

1655511
צילום: דור אדר

רמות גימור
גרסה 350h מוצעת ברמות הגימור 'קיושו' (Kyushu), 'הדורי' (Hadori); לראשונה, שמחירה 290,000 שקלים, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה; ברמת הגימור 'הדורי', המוצעת כאמור ב-350h הנעה כפולה ומחירה 313,000 שקלים, בנוסף, אוורור למושבים הקדמיים וזיכרונות למושב הנהג, גג פנורמי (בגרסה הנטענת גג נפתח רגיל, גם תאורת אווירה). 

גרסת 450h+ מוצעת באותן רמות גימור – 'קיושו' במחיר 325,000 שקלים; 'הדורי' ב-336,000 שקלים – ובנוסף גם ב-'F ספורט' שמחירה 360,000 שקלים. רמת גימור זו מוצעת גם עם מפרט טכני משופר הכולל שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד אדפטיבית, ובנוסף חישוקי "20 מיוחדים, מושבי ספורט, תצוגה עילית, ולאלה מצטרפים פריטי עיצוב ספורטיביים, תאורת אווירה.

האחריות הכוללת היא לשלוש שנים. עבור גרסת 350h ישנה אחריות נפרדת וארוכה יותר עבור הסוללה לעד 5 שנים או 100,000 ק"מ. לגרסת 450h+ אחריות ארוכה עוד יותר על הסוללה: 8 שנים או 160,000 ק"מ.

1655505
צילום: דור אדר