פרארי ישראל משיקה את 296 GTB החדשה שהוצגה אשתקד – דגם ראשון של פרארי במנוע V6, דגם שני עם מערך היברידי-נטען. 

כידוע, בשנות השישים הציגה פרארי את דינו, מכונית עם מנוע V6, אלא שאנשי פרארי מציינים כי אותה דינו הייתה מעין מותג נפרד עם סמל שונה. סימול הדגם החדש מורכב מנפח המנוע (2.9 ל') ומספר הצילינדרים.  

הדגם החדש מצויד בחטיבת כוח היברידית-נטענת, וזוהי פרארי שנייה עם מערכת כזאת; SF90 עם הספק של 1000 כ"ס הוצגה ב-2019. עיקר ההשראה לעיצוב הדגם הגיעה מ-LM250, אך יש בו מחוות גם לדגמים כמו טסטה רוסה ו-F355. אנשי פרארי מציינים כי זה מנוע V ראשון של החברה עם זווית של 120 מעלות.  

פרארי 296 GTB החדשה בארץ – מחיר החל מ-2.38 מיליון שקלים
צילום: איתן מתאו קגיה

מספרים מחכימים
חטיבת הכוח משלבת מנוע בנזין מרכזי כפול-מגדשים בנפח 2.992 ליטר V6 וזה מייצר 663 כ"ס ב-8000 סל"ד (קו אדום ב-8500 סל"ד) ומנוע חשמלי המייצר 167 כ"ס. התפוקה המשולבת היא 830 כ"ס ו-75.4 קג"מ ואלה מועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבה דו-מצמדית שיש לה 8 הילוכים. כל אלה יאיצו את המכונית ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7.3 שניות, עד 330 קמ"ש. למכונית סוללת 7.45 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 25 ק"מ. 

בסיס הגלגלים קצר, 260 ס"מ, וכך גם אורך הרכב העומד על 456.5 ס"מ, הגובה כמובן נמוך, 119 ס"מ. מנגד, מפשק הסרנים גדול יחסית, 166.5 ו־163.2 ס"מ, וכך גם הרוחב, 196 ס"מ. דגם זה יירש את F8 טריביוטו, המעט גדול יותר; להשוואה, לזה בסיס הגלגלים של 265 ס"מ ואורכו 461 ס"מ. הממדים המוקטנים נועדו גם לשמור על המשקל, וזה, למרות תוספת המערך החשמלי, עלה רק ב-35 ק"ג, ל-1470 ק"ג. 

במפרט גם דיפרנציאל מוגבל-החלקה ובלמים קרמיים נשלטים אלקטרונית. לאלה מערך המכונה 'ABS איוו' המקצר באופן משמעותי את מהלך הדוושה ואחראי לתגובה חדה יותר. 

פרארי 296 GTB החדשה בארץ – מחיר החל מ-2.38 מיליון שקלים
צילום: איתן מתאו קגיה

רכב למכירה
המחיר ההתחלתי של 296 GTB הוא 2.38 מיליון שקלים. המכונית הראשונה שהגיעה לארץ עולה 2.9 מיליון שקלים, בין השאר בגלל תוספות כמו 'צבע השקה', חישוקים קלים במיוחד ועוד. עד כה הוזמנו שבע יחידות של דגם זה. 

יצוין כי פרארי מציעה גם חבילת 'אסטו פיוראנו' (Assetto Fiorano) שמחירה 329,000 שקלים המכוונת את הרכב לנהיגת מסלול. בחבילה זו מתלים המשרתים דגמים המשתתפים במרוצי GT כולל בולמים ייחודיים בהתאמה ייחודית למסלולים; משקל מופחת ב-12 ק"ג הודות לחומרים מרוכבים בפגושים, ספוילרים מסיבי פחמן כאשר לאחורי שיפור כוח ההצמדה ב-10 ק"ג ב-250 קמ"ש; מתלים מטיטניום; גימור בסיבי פחמן בדלתות. על כל אלה ניתן להוסיף עוד בהזמנת חבילה נוספת הכוללת צביעה ייחודית עבורה, חישוקים מסיבי פחמן, חלון אחורי מלקסן.ה