סקודה ישראל משיקה את סקודה אוקטביה iV – הגרסה ההיברידית-נטענת של המשפחתית המוכרת. דבר זה נעשה במקביל להשקת סקודה סופרב iV שיש לה חטיבת כוח דומה ובאיחור ניכר ביחס לתוכניות המקוריות. גרסאות כאלה הגיעו לישראל לאחרונה במסגרת היבוא המקביל. 

גרסה זו הוצגה ב-2020, זמן קצר לאחר השקת הדור הנוכחי (סוף 2019), וזו משווקת כאן בגרסה החלשה יותר (204 כ"ס); באירופה היא מוצעת גם בגרסת RS חזקה וספורטיבית יותר (245 כ"ס).

מידע ונתונים
המתכון של הגרסה ההיברידית-נטענת מקורו עוד ב-2014/2015 וזה הוטמע אז בפולקסווגן גולף ובפאסאט GTE. בחטיבת הכוח הזאת מנוע הטורבו-בנזין 1.4 ליטר הוותיק, המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, מנוע חשמלי המנפק 109 כ"ס ו-33.6 קג"מ והתפוקה המשולבת היא 204 כ"ס ו-35.6 קג"מ. התיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 7.6 שניות והמהירות המרבית היא 220 קמ"ש. 

בגרסה זו סוללה של 13 קוט"ש והטווח החשמלי המוצהר הוא 60 ק"מ. בהשוואה לגרסת הטורבו-בנזין הרגילה, משקל הרכב עלה ב-270 ק"ג ל-1633 ק"ג, נפח מכל הדלק הוקטן ב-4.5 ליטרים ל-39.5 ליטרים, ונפח תא המטען צומצם ב-103 ליטרים ל-450 ליטרים. 

רמות גימור, מחירים
אוקטביה iV מוצעת בשתי רמות גימור. 'אמבישן', שמחירה 179,000 שקלים, כוללת בין השאר תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "10, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים דו-אזורית; במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית. 

'סטייל', שמחירה 189,000 שקלים, כוללת בנוסף תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, בקרת אקלים תלת-אזורית וגם ניטור שטחים מתים כולל בלימה אוטונומית לאחור.