אחרי שהאדוונצ'רים שברו את שוק האופנועים וה-SUV השתלטו על המכוניות – גם עולם הקטנועים הולך באותה דרך, עם דגמים המפגינים יכולת תנועה גם בשטח. וגם כאן, כמו שם, דגמים כאלה חולקים מערך מכלולים שלם עם דגמי הכביש.  

והפעם, קיקמו היא שלקחה קטנוע כביש מוכר, דאונטאון 350, ועשתה אותו לכלי שיודע גם לאכול אבק; קבלו את DTX360; הסימול מבוסס על Dאון, Tאון, Xטרים, ו-360 מציין את הנפח (אבל הוא 320 סמ"ק). 

קימקו DTX360 – מבחן דרכים
צילום: דניאל דהרי

וגם כאן, מדובר בכלי החולק שלדה, מנוע ואת רוב המכלולים, אבל הנראות וההופעה שלו אחרים. 

תנוחת הישיבה קרבית וזקופה יותר עם כידון רחב, יש מיגוני ידיים, מיגון הרוח קצר יותר, ומעל הגלגל מעין מקור, כמו ב-GS של ב.מ.וו. ובעיקר: מרווח הגחון גבוה ב-20 מ"מ, והצמיגים צמיגי קוביות נאים, כאילו אנחנו בדרך לחצות את מדבר יהודה.

קימקו DTX360 – מבחן דרכים
צילום: דניאל דהרי

הקטנוע מאובזר היטב, וכוללת חלל אחסנה לשתי קסדות מלאות מתחת למושב, לוח מחוונים מוקרן, צבעוני ונאה (החסר תצוגת טווח הנסיעה הנותר), שני שקעי USB והוא מגיע עם מפתח חכם. 

ואכן הכלי יודע לנוע בדרכי עפר – כל עוד לא מגזימים כמובן. לא נוח לרכוב עליו בעמידה, אבל יש כפתור לניתוק בקרת המשיכה, מה שיכול לאפשר פרפורי גלגל אחורי בשטח.

התאוצה מהמקום מהירה מאוד, אין לו כל בעיה להצטרף לקופסאות הדוהרות בכביש הבין-עירוני והוא שומר על יציבות במהירות גבוהה. 

קימקו DTX360 – מבחן דרכים
צילום: דניאל דהרי

ה-DTX עולה 3000 שקלים יותר מאשר חברו העירוני, אבל נראה הרבה יותר טוב (כן, כולל הקלישאה על רמת העניין שהפגינו כלפיו רוכבים אחרים ברמזור), ובעיקר מאפשר ערך נוסף של גיחות קלות לשטח, עם יתרון שימושי של טיפוס קל יותר על מדרכות.

על רקע ההצלחה של דאונטאון 350, התחושה היא שנראה בכבישים עוד הרבה מהאח היותר מוחצן שלו.

מנוע צילינדר יחיד, 28.4 כ"ס, הזרקה, וריאטור, ABS, בקרת משיכה עם אפשרות ניתוק גובה מושב 800 מ"מ מיכל דלק 12.5 ליטר צמיג קדמי "14, צמיג אחורי "13, אורך 216.5 ס"מ, משקל 195 ק"ג מחיר 37,960 שקלים

קימקו DTX360 – מבחן דרכים
צילום: דניאל דהרי