בחודש מאי 2022 נמסרו בישראל 24,085 מכוניות, לסך כולל של 135,972 יחידות בחמשת  החודשים הראשונים של השנה; נתון זה נמוך ב-11% ביחס לזה של 2021 שעמד על 152,694 מכוניות, וטוב במעט מזה שהיה עם תום חודש אפריל (11.8%), כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב.

כאן נציין כי נתוני המסירות מתייחסים רק לאלה של יבואני המותגים בישראל, ולא ליבוא מקביל, זעיר או אישי. בנוסף, השנה נכללות בנתון המסירות הכולל גם מוניות, וזה עמד על 1876 יחידות, עלייה של 131 מוניות ו-7.5% ביחס לתקופה זאת אשתקד.

מסירות מאי – מגמת הירידה ביחס ל-2021 מעט התמתנה
צילום: מערכת אוטו

מותגים
על רקע הירידה של כלל השוק, בולטת במיוחד העלייה של ארבעת המותגים הראשונים, כאשר השלישייה המובילה – יונדאי, טויוטה, קיה – מגיעה לנתח שוק של 49% בשוק הרכב הישראלי, עלייה של 23% בחלקם בשוק ב-2021, אז היה זה 40%. המובילה, יונדאי חצה את הרף של 25,000 מסירות, טויוטה עם יותר מ-20,000 יחידות וקיה קרובה. 

יונדאי מסר באפריל כמעט 5000 יחידות, ואילו השניים הבאים כ-3500 מכוניות כל-אחד, וגם בחודש זה היקף המסירות של המותגים האלה כמחצית מהנתון הכולל.  

מסירות מאי – מגמת הירידה ביחס ל-2021 מעט התמתנה
צילום: תומר פדר

מותג מיצובישי חמישי עם ירידה גדולה בהיקף המסירות, סקודה במקום השישי עם צניחה של כמעט 55%; גם מותגי קבוצת פולקסווגן האחרים (אודי, סיאט, פולקסווגן) בירידה משמעותית, והם הנפגעים הבולטים בגלל בעיות האספקה עקב משבר השבבים (קודם), והמלחמה באוקראינה (כעת). 

מנגד, סיטרואן ומרצדס (במיוחד) – האחרון, מתחילת השנה בעשירייה הראשונה(!) – ממשיכים לשפר נתונים. 

מסירות מאי – מגמת הירידה ביחס ל-2021 מעט התמתנה
צילום: מערכת אוטו

מעבר לעשירייה
אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-מאי 2022 (בסוגריים: נתוני ינואר-מאי 2021): MG – 2630 יחידות (1209 יח'); שברולט – 2551 יחידות (5366 יח'); סיאט – 2391 יחידות (6630 יח'); ניסאן – 2359 יחידות (5678 יח'); ב.מ.וו – 2163 יחידות (2134 יח'). 

כאן יצוין מיקום גבוה ועלייה משמעותית של MG (עם 118%), עלייה יחסית של שברולט, ירידות של ממש בניסאן, בעיקר סיאט, גם סובארו. ג'ילי, עם 1679 מסירות במקום ה-19, לאחר שעבר את טסלה שבמקום ה-20 וללא מסירות חודש שני ברציפות.

מסירות מאי – מגמת הירידה ביחס ל-2021 מעט התמתנה
צילום: בן חסון

מותגי יוקרה
במסירות של מותגי היוקרה, בולט כמצוין לעיל, מרצדס, שרשם גידול נאה ביחס לזה של השנה הקודמת, ממשיך בהובלת מותגי היוקרה וגם נמצא בין עשרת המותגים הנמכרים בכלל בישראל בחמשת החודשים הראשונים של 2022. מותג ב.מ.וו עבר למאזן חיובי, אודי באותה רמת ירידה וג'יפ משתפר. למקום החמישי ועל-חשבון לקסוס, מותג קופרה שהחל לפעול בפברואר 2021. 

מסירות מאי – מגמת הירידה ביחס ל-2021 מעט התמתנה
צילום: מערכת אוטו

עוד ביוקרה
מבין מותגי היוקרה, נמצאים במקומות 6-10 המותגים הבאים, צמודים להם נתוני המסירות בינואר-מאי 2022 (בסוגריים: נתוני ינואר-מאי 2021): לקסוס – 951 יחידות (1001 יח'); וולוו – 821 יחידות (1280 יח'); ג'נסיס – 335 יחידות (85 יח'); קדילאק – 254 יחידות (404 יח'). מיני – 244 יחידות (258 יח').

מסירות מאי – מגמת הירידה ביחס ל-2021 מעט התמתנה
צילום: מערכת אוטו