ביום שבת נערך ברומניה מרוץ הראלי 'באחה 555 רומניה' במסלול שאורכו 515 ק"מ, והצמד הישראלי, רז היימן והלל סגל המתחרה כצוות פוינטר, הגיע בו למקום הראשון. במרוץ השתתפו 49 כלי רכב שהתחרו בקטגוריות מקצועיות ולחובבים במכוניות, טרקטורונים צד-לצד ורגילים כמו-גם אופנועים.

מרוץ זה שהתקיים במתכונת של 'פשיטת ראלי' (Rally Raid) נערך בתא שטח שגודלו עשרות קמ"ר, ואופיין במספר גדול ביותר של פניות, בין 1500 ל-2000(!). תוואי המרוץ, מישורי ואדמה קשה, אפשר למשתתפים להגיע למהירויות גבוהות ביותר, ובאופן כזה לסיים אותו תוך קצת יותר משבע שעות.

רז היימן והלל סגל מנצחים ב'באחה 555 רומניה'
צילום: יואל פלרמן

עם זאת ובנוסף לאתגר הניווט, יצר התוואי בעיות עקיפה מכיוון שהאבק שכלי הרכב העלו, חסם לחלוטין את הראות לפנים. במצב כזה ובמהירויות גבוהות, גם יותר מהמותר בכביש 6, נוצר אתגר של ממש בפני המתחרים בגלל שינויי גובה בשבילים הצרים והימצאותן של תעלות בצדדיהם.

עניין זה היה משמעותי במיוחד לצמד הישראלי שזינק אחרון במסגרת שלו ובדרכו לניצחון עקף את כל שאר המתחרים.

רז היימן והלל סגל מנצחים ב'באחה 555 רומניה'
צילום: יואל פלרמן

היימן וסגל סיימו את המסלול בפועל בזמן של 7:03:48 שעות (כולל 4 עצירות חובה של 10 דקות כל-אחת), כך שהמהירות הממוצעת, בניכוי העצירות, הייתה 82 קמ"ש.   

רז היימן והלל סגל מנצחים ב'באחה 555 רומניה'
צילום: יואל פלרמן

זה המרוץ השישי הנערך במסגרת זאת, והפעם הוא יצא מהעיר קלארשי, לתא שטח הנמצא בצפון-מערב לעיר. רז היימן והלל סגל שסיימו ראשונים ניצחו גם בשני מרוצים נוספים שנערכו במסגרת זאת, בשנים 2017 ו-2018.