יש מעט אופנועים שאפשר לזהות אותם רק עם שמיעת הצליל של הורדת הרגלית. באופנוע הזה היה זה "קלאנק" חזק של ברזל בברזל, מסיבי וללא עידון – וזה אחד מאותם מעט אופנועים, וזה יכול להיות רק רויאל אנפילד.

אנפילד, שפעם הייתה פחות או יותר אופנוע אחד, מוציאה עוד דגם, הפעם על בסיס האדוונצ'ר שלה, הימליאן. אותה שלדה ובעיקר אותו מנוע חד-צילינדרי של 411 סמ"ק המנפק 24.3 כ"ס צנועים – אלא שכאן הם משודכים לגרסת "סקרמבלר" עם חישורי שפיצים וצמיגי קוביות ובקוטר קטן ו"כבישי" יותר: "19 מלפנים, "17 מאחור.

לא חסכו כאן בברזל, והכל נראה מסיבי וחזק. לוח המחוונים הצנוע לא מנדב מידע רב מעבר לציון המהירות ומצב מכל הדלק – ואין מד סל"ד. עם זאת יש צג המתממשק לנייד וניתן להציג בו את גוגל Maps. לסקרמבלר אבזור אופציונלי רב, וברשימה מגיני מנוע, מגיני ידיים, מגוון רחב של אביזרים מקוריים, ביניהם ארגזי קאפה.

רויאל אנפילד הימליאן סקראם 411 - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

קל ונעים מאוד לרכוב איתו ברחובות העיר: כל אחד יגיע בקלות אל הקרקע (גובה מושב: 79.5 ס"מ), הכידון בזווית רחבה יוצאת דופן לצרכי השתחלות פקקים, מרווח הגחון מאפשר דילוג מדרכות קליל, ומהמנוע בא ועולה סוג של "פק, פק, פק" של סל"ד נמוך איטי ונעים. זה אופנוע שכמו בבדיחה ההיא אומר לרוכב: "קודם כל, תירגע". אין לאן למהר.

בכביש המהיר ההילוך החמישי, האחרון, הוא סוג של הילוך שיוט המאפשר לנוע ב-120 קמ"ש, נתון הקרוב למהירות המרבית. אין מיגון רוח, אבל במהירויות האלו הוא מסתדר בקלות גם בלי. המושב נוח ורך, ויתאים גם לרכיבה בזוג.

רויאל אנפילד הימליאן סקראם 411 - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

כבר יותר מ-200 יחידות של אנפילד נמסרו ללקוחות בשנת העידן החדש של אנפילד בד.ל.ב. לאנפילד אולם תצוגה ממותג עם מרצ'נדייז של חולצות ונעליים – הכי רחוק מהזיכרונות שלכם ממנאלי.

ה"סקראם" הוא אופנוע מתחילים חביב מאוד, או לכאלו שמבקשים לחזור לרכיבה עם משהו רגוע. זהו כלי עם אופי ונראות שיכול להתאים מאוד לרכיבות עירוניות ולטווחים בינוניים ואפילו עם גיחת קלות לשבילים שאינם מאתגרים.

רויאל אנפילד הימליאן סקראם 411 - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

כדי לחדור לאירופה אנפילד עשתה קפיצת מדרגה ענקית באיכות הייצור, בצביעה ובעיצוב. האופנוע הזה נראה נהדר ומעניק הכי הרבה מבטים לשקל. לאלה אפשר להוסיף את התחושה הקבועה שאנפילד מעניק לבעליו, של רכיבה נגד הזרם. אופנוע קצת אחר.


רויאל אנפילד הימליאן סקרם 411
מנוע 411 סמ"ק; 1 צילינדר, קירור אוויר
הספק/סל"ד 24.3 כ"ס/6500 סל"ד
מומנט/סל"ד 3.2 קג"מ/4250 סל"ד
תמסורת 5 היל', שרשרת
שלדה צינורות פלדה, מנוע נושא־עומס
בסיס גלגלים 145.5 ס"מ
מרווח גחון 20 ס"מ
מתלה קדמי מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 19 ס"מ
מתלה אחורי בולם יחיד, מהלך 18 ס"מ
בלם קדמי דיסק, 2 קליפרים לדיסק
בלם אחורי דיסק
צמיג קדמי 100/90-19
צמיג אחורי 120/90-17
גובה מושב 79.5 ס"מ
מיכל דלק 15 ליטר
משקל יבש 183 ק"ג
מחיר 30,000 שקלים