בשבוע שעבר סיפרנו לכם שלמבורגיני אורוס בגרסת טרום ייצור מוסווית שברה שיא ל-SUV סדרתי בתחרות טיפוס הגבעה של פייקס פיק – וכעת נחשפת המכונית במלוא הדרה. למרות הספקולציות המוקדמות כי מדובר בגרסת Evo מעודכנת לאורוס הרגיל, מסתבר שזו דווקא גרסת פרפורמנטה קיצונית – ושמתיחת הפנים של האורוס תחכה עוד כמה חודשים.

בדומה לגרסאות הפרפורמנטה של הגאייארדו וההוראקן מהעבר, גם כאן נעשו שינויים משמעותיים כדי להפוך את האורוס לקיצוני בהרבה מהגרסה הארצית; מבחינה מימדים, הפרפורמנטה נמוך ורחב יותר, עם מפשקי גלגלים מורחבים המכילים חישוקי 22 אינץ' מסיביים ואף גרסאות 23 אינץ' אופציונליות. המרכב זכה גם למספר שדרוגים אווירודינמיים, שהבולטים ביניהם הם כונסי אוויר במכסה המנוע שעוצב מחדש וספוילר אחורי המגביר את כוח ההצמדה ב-38%. שני הפריטים האחרונים עשויי סיבי פחמן חשופים, כמובן, ממש כמו גג הקרבון האופציונלי.

למבורגיני אורוס פרפורמנטה 2023: פנאי-על אולטימטיבי
צילום: למבורגיני

בתא הנוסעים ממתין עולם אלקנטרה שחור עם מושבים בדפוס תפירה משושה. יש גם מספר חומרים חדשים, לוגואים שונים וגרפיקה מעודכנת, אבל זה לא באמת מעניין. מה שכן מעניין הוא הספק של 657 כוחות סוס עם מומנט של 86.7 קג"מ מה-V8 כפול-המגדשים בנפח 4.0 ל'.

זו אולי אינה קפיצה ענקית בהספק, אבל הפרפורמנטה איבד גם 47 ק"ג ממשקלו – עניין שמסייע להביאו למאה קמ"ש ב-3.3 שניות בדרך למהירות מרבית של 306 קמ"ש.

למבורגיני אורוס פרפורמנטה 2023: פנאי-על אולטימטיבי
צילום: למבורגיני

יש גם מצב נהיגה חדש המיועד לנהיגת "ראלי" על משטחי כורכר, למרות שעבור רוב הלקוחות, עדיף אם היו מציידים אותו במצב "פוזה" לנסיעות בטיילת, שבלחיצת כפתור מגביר את רעש האגזוז ומערכת הסטריאו לעוצמה המקסימלית.

מחירו של האורוס פרפורמנטה יעמוד על 260 אלף דולר בארה"ב, ומסירות ראשונות יחלו בסוף 2022.

למבורגיני אורוס פרפורמנטה 2023: פנאי-על אולטימטיבי
צילום: למבורגיני