תשע מאות וחמש. 905 כוחות סוס. זהו ההספק המרבי של הגרסה הבכירה של האלטרה (Eletre), רכב הפנאי הראשון של לוטוס, היצרנית הבריטית שעשתה את שמה בזכות מכוניות מירוץ וספורט צנועות הספק ובעלות התנהגות כביש מופתית. לוטוס זכתה בשבע אליפויות פורמולה 1 ושש אליפויות נהגים במהלך השנים, וקולין צ'פמן, מייסד החברה, היה אובססיבי לגבי מכוניות קלות-משקל; הוא טבע את המונח "Simplify and add lightness" ("תפשט ותוסיף קלילות", בתרגום חופשי) שיבוש שפה מכוון שהפך למוטו שלו בייצור מכוניות.

לוטוס נמנעת כרגע במכוון מלפרסם את נתון המשקל של האלטרה, אך סביר להניח שהוא לא יהיה נמוך מ-2 טון...

המספרים שלוטוס כן משתפת הם מומנט של 100.4 קג"מ, תאוצה למאה קמ"ש בפחות מ-3 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ"ש. אלו הנתונים של הגרסה הבכירה, אלטרה R, שתהיה היחידה שתציע מצב נהיגת מסלול, Track Mode, המוריד את גובה המרכב ומקשיח את המתלים באופן אגרסיבי.

לוטוס אלטרה - פרטים נוספים נחשפים
צילום: לוטוס

מתחתיה יוצעו הגרסה הרגילה ואלטרה S, אשר שתיהן מצוידות בשני מנועים חשמליים בהספק של 605 כ"ס ומומנט של 72.4 קג"מ.

זה מספיק לנתון תאוצה של 4.5 שניות למאה קמ"ש ולמהירות מרבית של 258 קמ"ש.

לוטוס אלטרה - פרטים נוספים נחשפים
צילום: לוטוס

בכל הגרסאות סוללה בקיבולת של 112 קוט"ש המאפשרת לשתי גרסאות הבסיס טווח נסיעה של 600 ק"מ ולגרסה הבכירה טווח חשמלי של 490 ק"מ. טעינה מהירה מוצעת בהספק של עד 350 קילוואט, כך שטעינה מ-10% סוללה ל-80% תארוך 20 דקות בלבד.

 לפי מידע שנחשף בשבועון הבריטי 'אוטוקאר', המחיר לגרסה הבכירה יעמוד על 120,000 ליש"ט כאשר המכונית תגיע לשוק הבריטי בקיץ 2023, וסביר להניח שהיא תיוצא גם לארה"ב ולסין.

לוטוס אלטרה - פרטים נוספים נחשפים
צילום: לוטוס