קבוצת מרצדס ניצחה בגרנד פרי של ברזיל לראשונה העונה, שני נהגיה סיימו ראשונים וזכו במלוא הנקודות האפשריות בימי המרוצים.

במרוץ שנערך אתמול (ראשון בלילה) במסלול אינטרלגוס שבריו דה ז'נרו, סיים ג'ורג' ראסל ראשון, בניצחון בכורה בקריירה שלו, ולואיס המילטון הגיע שני. ראסל, בנוסף, זכה במלוא 34 הנקודות האפשריות כאשר ניצח במרוץ הספרינט שנערך ביום שבת וקבע במהלך המרוץ עצמו את ההקפה המהירה ביותר. היה זה ניצחון כפול ראשון לחיצים הכסופים מאז אימולה 2020.  

הכנות, ספרינט
מרצדס השתפרה במרוצים האחרונים, והמילטון התחרה כבר על המקום הראשון בהם. עם זאת, פערי המהירות והזמנים היו עדיין גדולים, דבר שמצא ביטוי עם סיום המרוץ הקודם במקסיקו סיטי. במקצי האימונים בברזיל נראה היה כי הקבוצה נמצאת כבר במקום אחר.

גרנד פרי ברזיל: מרצדס מנצחת בסאו פאולו
צילום: מרצדס

מקצה הדירוג נועד הפעם לקבוע את סדר הזינוק במרוץ הספרינט – המעניק נקודות וגם קובע את סדר הזינוק במרוץ עצמו – זה היה קצת מבולגן בגלל הגשם והביא תוצאות לא אחידות. ההפתעה הגדולה הייתה בכך שקווין מגנוסן הביא להאס מקום ראשון (ולראשונה בתולדותיה), מאחוריו מקס וורסטפן שבחר לפתוח על צמיגים צהובים (עמידים יותר) וראסל שפתח עם האדומים (המהירים).

וורסטפן עלה מהר מאוד למקום הראשון, אך ראסל על הצמיגים המהירים שהתגלו כעדיפים, הצליח לעקוף אותו ולסיים ראשון. המילטון, שאשתקד ביצע הצגה בלתי נשכחת במסלול זה ממש, הצליח להפגין את יכולותיו, כאשר התקדם מהמקום השמיני בזינוק עד למקום השלישי מאחורי קרלוס סיינז בפרארי, שאותו כבר לא הספיק לעבור – אבל כן עקף את וורסטפן שסיים רביעי.

גרנד פרי ברזיל: מרצדס מנצחת בסאו פאולו
צילום: F1

עונשין לסיינז על החלפת חלקי מנוע הביא לכך שהוא ירד למקום השביעי בסדר הזינוק, ואילו המילטון קודם לשורה הראשונה לצד ראסל – בהחלט פתיחה חלומית למרצדס, וכזאת שלא חוותה אותה כל העונה הזאת. מגנוסן שזינוק ראשון בספרינט לא הצליח להישאר בצמרת, אך סיים שמיני כדי להביא נקודה להאס.

המרוץ וההישגים
עם הזינוק פרץ הצמד של מרצדס לפנים, זה של רד בול אחריו, לנדו נוריס במקלארן חמישי ומאחוריו הזוג של פרארי. כבר בהקפה הראשונה פגע דניאל ריקרדו במקלארן השנייה בהאס של מגנוסן, ושניהם סיימו מחוץ למסלול ואת המרוץ.

גרנד פרי ברזיל: מרצדס מנצחת בסאו פאולו
צילום: F1

אבל בחוד היו המילטון השני ואחריו יריבו וורסטפן – ומה שהיה צפוי אכן קרה. בהקפה השביעית ניסה וורסטפן לעקוף בתוך הפנייה את המילטון, וכאשר לא הצליח פשוט דחף אותו החוצה מהמסלול.

המילטון חתך ובהמשך איבד מיקום, וורסטפן המשיך לאחר שהדרדר לאחור. המילטון בהמשך פנה לקרב על המקום הרביעי, אבל את המרוץ סיים כאמור במקום השני, לאחר תצוגת נהיגה מרשימה.

לקלר היה מעורב בתאונה עם לנדו נוריס, סיים אותה עם האף (של המכונית) בגדר אבל חזר למסלול וסיים את המרוץ במקום הרביעי.

גרנד פרי ברזיל: מרצדס מנצחת בסאו פאולו
צילום: F1

סיינז סבל מתקלה בבלמים בהקפות הראשונות, אך ניצל את הוצאתה של המכונית הקוצבת שיצאה לאחר התאונה ופרישת המקלארן להחלפת צמיגים נוספת ושלישית, מה שסייע לו לסיים שלישי.

סרג'יו פרז ברד בול השנייה, רדף ברוב המרוץ אחרי ראסל והגיע לסיומו כאשר הוא על צמיגים צהובים בעוד המובילים באדומים. פרז הדרדר לאחור, אך מכיוון שהוא נאבק על המקום השני באליפות מול לקלר, הוא לא רצה לוותר על המקום השישי לוורסטפן. עם זאת הוא בכל זאת עשה זאת, על-מנת שוורסטפן יעקוף בהמשך את פרננדו אלונסו ולקלר שהיו לפניו.

גרנד פרי ברזיל: מרצדס מנצחת בסאו פאולו
צילום: F1

אלא שוורסטפן כשל בכך, ופרז ציפה שאלוף המוכתר יחזיר לו את המיקום – הרי כל נקודה חשובה – אבל זה סירב. וכך סיים פרז את המרוץ במקום השביעי וירד למקום השלישי בדירוג האליפות, כאשר מספר הנקודות שלו כעת שווה לזה של לקלר. השיחות שנשמעו בקשר בין הנהגים לבין הקבוצה היו מרתקות, ובסופן נשמע פרז המאוכזב: "זה מראה מי הוא באמת"...

לקלר בפרארי שסיים רביעי ביקש לעבור את סיינז, אך הקבוצה לא נתנה הוראה כזאת לנהג הספרדי. הסיבה לכך הייתה החשש שאלונסו במקום החמישי יאיים בהמשך על לקלר. אלונסו ניהל עוד מרוץ מצוין אך היה צריך לשמוע את השיחה בין הקבוצה לבין נהגה השני, אסטבן אוקון, ואת הדרך בה התבקש לא להילחם בו, כדי להבין את טיב היחסים שם; במרוץ הספרינט שני הנהגים התנגשו.

וכך, מרוץ לפני סיום העונה בשבוע הבא, הקרב על המקום השני באליפות הנהגים נותר פתוח, מרצדס נראית לפתע מצוין, וייתכן ואולי אף תצליח לזכות במקום השני בדירוג היצרנים.

גרנד פרי ברזיל: מרצדס מנצחת בסאו פאולו
צילום: F1

גרנד פרי ברזיל, סאו פאולו, 13.11.22
1. ג'ורג' ראסל – מרצדס
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. קרלוס סיינז – פרארי
4. שארל לקלר – פרארי
5. פרננדו אלונסו – אלפין
6. מקס וורסטפן – רד בול
7. סרג'יו פרז – רד בול
8. אסטבן אוקון – אלפין
9. וואטרי בוטס – אלפא רומיאו
10. לאנס סטרול – אסטון מרטין

גרנד פרי ברזיל: מרצדס מנצחת בסאו פאולו
צילום: מרצדס

אליפות העולם לנהגים אחרי 21 מרוצים (מתוך 22)
1 מקס וורסטפן - 429 נק'
2. שארל לקלר – 290 נק'
3. סרג'יו פרז –  290 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 265 נק'
5. לואיס המילטון – 240  נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 21 מרוצים (מתוך 22)
1. רד בול – 719 נק'
2. פרארי – 524  נק'
3. מרצדס – 505 נק'
4. אלפין  – 167 נק'
5. מקלארן – 148 נק'
 
גרנד פרי ברזיל: מרצדס מנצחת בסאו פאולו
צילום: F1