עונת הפורמולה 1 של 2022 הסתיימה בעוד ניצחון של מקס וורסטפן ורד בול בשנה בה שניהם היו מאוד דומיננטיים. זה היה הניצחון ה-15 שלו ב-2022, שיא חדש למספר ניצחונות בעונה אחת ונוסף לאלה שכבר קבע.

מרוץ אחרון
וורסטפן, שהיה המהיר במקצה הדירוג, הוביל בבטחה לכל אורך המרוץ, ובמהלכו לא היה מי שיאיים על המיקום שלו. המאבק המותח באמת בזירה היה הקרב על המקום השני, וזה היה אמור לקבוע מי יזכה בו באליפות כולה השנה, וזה נערך בין סרג'יו פרז, נהגה השני של רד בול, לשארל לקלר בפרארי. פרז היה מהיר יותר בהקפות הדירוג אך הפעם הייתה זו פרארי שהתנהלה נכון יותר, ובחרה בהחלפת צמיגים אחת ולא בשתיים כמו שעשתה רד בול עבור פרז.

ההחלפה השנייה מצאה את פרז הרחק מאחור, בפער של 23 שניות מלקלר, כאשר נותרו עוד 24 הקפות. המשמעות הייתה להיות מהיר מלקלר בכל הקפה בקצת יותר משנייה, ואז להגיע אליו מוקדם מספיק על-מנת להספיק לעקוף אותו, הצמיגים הטריים היו אמורים לעזור לו בכך, אבל המילטון עיכב אותו. ובכל זאת, פרז הגיע ללקלר בהקפה האחרונה אך הוא לא הספיק לתקוף והסתפק במקום השלישי במרוץ ובאליפות.  

גרנד פרי אבו דאבי: סוף העונה
צילום: F1

ומרצדס? זה לא היה סוף השבוע שלה. כבר במקצי הדירוג היא הייתה פחות מהירה מרד בול ומפרארי. בזינוק הצליח המילטון לעלות מהמקום החמישי לרביעי בזינוק עקף את קרלוס סיינז בפרארי. סיינז השיב במתקפה משלו, המילטון נדחק מהמסלול לשוליים ומכוניתו התרוממה לגובה ונחתה באופן שנראה חמור. תחילה נראה היה שאכן המכונית ניזוקה כאשר המילטון איבד קצב, אך בהמשך הוא התאושש והצליח לטפס עד למקום השלישי. כאמור, לקראת סוף המרוץ פרז עקף אותו בדרכו ללקלר, ונראה היה שהמילטון יסיים רביעי. אלא שאז פקדה תקלה הידראולית את המכונית והמילטון נאלץ לפרוש.

ראסל מאחור סבל מהחלפת צמיגים איטית מדי, ומרחבת הטיפולים הוא יצא באופן מסוכן שהביא לעונשין של חמש שניות. עם זאת, בגלל הפרישה של המילטון הוא הצליח לסיים חמישי לפני לאנדו נוריס (מקלארן), אסטבן אוקון (אלפין), לאנס סטרול (אסטון מרטין) ודניאל ריקרדו (מקלארן).

גרנד פרי אבו דאבי: סוף העונה
צילום: F1

פרידה של אלוף
המרוץ באבו דאבי היה גם האחרון בקריירת הפורמולה 1 של סבטסיאן פטל, שהיה ארבע פעמים אלוף עולם בשנים 2010-2013.

במקצה הדירוג הביא פטל את האסטון מרטין למיקום נאה (9), ושימר מיקום זה גם בשלבים הראשונים של המרוץ. עם זאת, תזמון לא נכון של החלפת הצמיגים על-ידי הקבוצה גרם לכך שסיים את המרוץ במקום העשירי עם נקודה אחת.

גרנד פרי אבו דאבי: סוף העונה
צילום: F1

גרנד פרי אבו דאבי, יאס מרינה, 20.11.22
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. שארל לקלר – פרארי
3. סרג'יו פרז – רד בול
4. קרלוס סיינז – פרארי
5. ג'ורג' ראסל – מרצדס
6. לאנדו נוריס – מקלארן
7. אסטבן אוקון – אלפין
8. לאנס סטרול – אסטון מרטין
9.  דניאל ריקרדו – מקלארן
10. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין

גרנד פרי אבו דאבי: סוף העונה
צילום: F1

אליפות העולם לנהגים אחרי 22 מרוצים
1 מקס וורסטפן – 454 נק'
2. שארל לקלר – 308 נק'
3. סרג'יו פרז – 305 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 275 נק'
5. קרלוס סיינז – 240  נק'

גרנד פרי אבו דאבי: סוף העונה
צילום: מרצדס

אליפות העולם ליצרנים אחרי 22 מרוצים
1. רד בול – 759 נק'
2. פרארי – 554  נק'
3. מרצדס – 515 נק'
4. אלפין – 173 נק'
5. מקלארן – 159 נק'

גרנד פרי אבו דאבי: סוף העונה
צילום: רד בול