חברת מטרו מוטור רק השיקה את מותג הרכב הסיני הצעיר ליפ מוטור, אך התכניות עבורו, ועבורה, גדולות. מטרו רוצה להיות תוך חמש שנים שחקן משמעותי בשוק הרכב, וליפ מוטור, המותג החשמלי העממי יותר שבאמתחתה, יהיה מנוע הצמיחה העיקרי בתחום זה.

עם תחילת היבוא, חנכה מטרו אולם תצוגה מרכזי לליפ מוטור בגלילות ואתר ייעודי במתחם מטרו צפון בנשר. החברה תקים גם חנות פופ-אפ בקניון איילון ברמת גן וזו תאפשר למעוניינים להתנסות במכונית.

דגמים
בשלב זה, היקף היבוא של T03, מכונית המיני של ליפ מוטור, מוגבל ל-400 יחידות בשנה קלנדרית מכיוון שלדגם אין תקינה אירופאית מלאה. לקראת מחצית 2023 אמור דגם זה לעבור תקינה כזאת ואז היבוא יהיה ללא הגבלת כמות והדגם יגיע לכאן עם מערכות בטיחות נדרשות.

מטרו מוטור נכנסת לשוק הרכב הפרטי
צילום: Leapmotor

במהלך אוגוסט תשיק מטרו את C11, האמור להגיע לכאן בתקינה מלאה. זהו רכב פנאי גדול עם בסיס גלגלים של 292 ס"מ ואורכו 475 ס"מ. הדגם מוצע בסין עם שבעה מושבים אך לישראל יגיע עם חמישה. בגרסה הבכירה, ל-C11 שני מנועים המייצרים 536 כ"ס וההנעה כפולה, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 4.5 שניות. הדגם מוצע גם בגרסאות חזקות פחות ועם סוללה קטנה יותר.

דגם נוסף ששיווקו בסין החל כעת ויגיע לישראל ב-2024 הוא C01, דגם סדאן גדול עם בסיס גלגלים של 293 ס"מ ואורך של 505 ס"מ. חטיבת הכוח דומה, אך משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 3.6 שניות.

ליפ מוטור מכוונת להציג שני דגמים חדשים כל שנה, ואלה אמורים לפנות לעיקר השוק.

מטרו מוטור נכנסת לשוק הרכב הפרטי
צילום: LeapMotor

ועוד תכניות
אבל מטרו, בדרכה לשוק הרכב הפרטי, אינה עוצרת בליפ מוטור. בחודש ינואר הקרוב תשיק מטרו מותג סיני נוסף, שממצב עצמו כמותג יוקרה. זהו וויה (Voyah), מותג רכב צעיר מאוד שנוסד ב-2020 ושייך לתאגיד הרכב הענק דונגפנג, השלישי בגודלו בסין.

דגם ראשון של וויה הוא רכב פנאי גדול הנקרא פרי (Free). לדגם זה בסיס גלגלים של 295.5 ס"מ ואורכו 490.5 ס"מ. פרי מוצע בגרסה היברידית-נטענת עם מנוע בנזין המשמש כמאריך טווח ובגרסה חשמלית, והיא זו שתגיע לישראל. לגרסה זו שני מנועים המייצרים 490 כ"ס, וההנעה כפולה. לסוללה 103 קוט"ש, והטווח המוצהר על-ידי היצרן הוא 530 ק"מ.

מטרו מוטור נכנסת לשוק הרכב הפרטי
צילום: Voyah

מטרו מייצגת מזה זמן בישראל את קארמה, מותג הרכב האמריקאי היוקרתי. מטרו מקדמת את פעילותה זו טיפין טיפין ומאחורי הקלעים, בעיקר כי אינה יכולה לקבל מכוניות בקצב סביר. בנוסף, מטרו ממתינה גם להגדלת מבחר הדגמים של היצרן, מה שיאפשר להרחיב את ההיצע. בשלב זה נמסרו שתי יחידות של קארמה בישראל.

מטרו מוטור נכנסת לשוק הרכב הפרטי
צילום: Karma