דגמי הביצועים מבוססי מכונית הסלון של אודי, ה-RS6 אוואנט (סטיישן) וה-RS7 ספורטבק (סדאן-קופה), אינם בדיוק הדגמים שמרגישים בהם חוסר כוח - עם 600 סוסים וביצועים סילוניים.

אולם זה לא מנע מאודי להציג גרסאות 'פרפורמנס' חדשות, שמציעות יותר כוח ודינאמיות ופחות משקל. שני הדגמים צוידו במנוע V8 משודרג בנפח 4.0 ליטר הכולל מגדשי טורבו גדולים יותר עם לחץ גדישה מוגבר. הודות לשינויים אלו, המנוע מפתח 30 כ"ס ו-5.1 קג"מ נוספים, מה שמביא את התפוקה הכוללת ל-630 כ"ס ו-86.6 קג"מ. שדרוג המנוע מאפשר לדגמים להאיץ מ-0-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בלבד, 0.2 שניות מהר יותר מהגרסאות הסטנדרטיות.

 שני הדגמים מצוידים כסטנדרט בחבילת RS Dynamic Package, שמוסיפה היגוי דינאמי לארבעת הגלגלים, דיפרנציאל 'קוואטרו ספורט' אחורי ומהירות מרבית מוגבהת ל-280 קמ"ש. לקוחות המחפשים יותר ביצועים יכולים לבחור בחבילת RS Dynamic Plus, הכוללת מערכת בלימה קרבון-קראמית אשר מפחיתה 34 ק"ג מהמשקל הבלתי-מוקפץ ביחס לדיסקי הפלדה. החבילה הזו גם מעלה את המהירות המרבית ל-305 קמ"ש.

אודי מציגה גרסאות פרפורמנס ל-RS6 אוואנט 2023 ול-RS7 ספורטבק 2023
צילום: Audi

שדרוגי הביצועים לא מסתיימים כאן, מכיוון ששני הדגמים מאבדים קצת חומרי בידוד, כדי שנהגים יוכלו לשמוע טוב יותר את ה-V8 האימתני. השינוי מביא גם לירידה במשקל של 8 ק"ג שלמים, עניין אקוטי במכוניות שעוברות את רף 2 הטונות של משקל עצמי...

בצד הדינאמי, נוסף דיפרנציאל מרכזי ננעל חדש שהינו "קל וקומפקטי יותר" מזה של הגרסאות הרגילות. גם מערכת ההיגוי מבטיחה להיות "מדויקת יותר", בעוד שתיבת שמונת ההילוכים מספקת כעת העברות מהירות יותר.

אודי מציגה גרסאות פרפורמנס ל-RS6 אוואנט 2023 ול-RS7 ספורטבק 2023
צילום: Audi

 גרסאות הפרפורמנס נועלות חישוקים בגודל 21 אינץ', ולקוחות יכולים לבחור בגלגלי 22 אינץ'  - כולל כאלה עם עיצוב "בהשראת ספורט מוטורי" המסייע בקירור הבלמים. אך חשוב מכך, כל אחד מגלגלי ה-22 אינץ' קל יותר בכ-5 ק"ג מגלגלי ה-22 אינץ' שנמצאים בדגמים הסטנדרטיים.

ישנם גם מספר צבעים חיצוניים חדשים, בעוד שבתא הנוסעים הצטרפה אופציה חדשה לגימורים בצבע כחול. לקוחות שיבחרו באופציה הזו, ימצאו תפרים כחולים על גלגל ההגה עטוף האלקנטרה, כמו גם על שטיחי הרצפה והקונסולה המרכזית, אליהם מצטרפות חגורות בטיחות כחולות ומושבי עור מחוררים עם תפרים כחולים.

השיווק בגרמניה של גרסאות הפרפורמנס יחל בדצמבר במחיר התחלתי של 135 אלף יורו - תוספת צנועה יחסית ל-128 אלף יורו שעולה ה-RS6 אוואנט ול-131 אלף יורו שעולה ה-RS7 ספורטבק.

אודי מציגה גרסאות פרפורמנס ל-RS6 אוואנט 2023 ול-RS7 ספורטבק 2023
צילום: Audi