לאחר טיזרים רבים, ובאיחור ניכר אחר המתחרים, נחשף סוף סוף הטנדר החשמלי של ראם - כרגע עדיין כרכב קונספט ולא בגרסת הייצור.

המהפכה העיצובית הולכת בדרכו של הסילברדו החשמלי, בהיותו של הראם החשמלי שונה לחלוטין מדגמי הבנזין והדיזל. חלק גדול מזה נובע מכך שהראם 1500 רבולושן (Revolution, "מהפכה") בנוי על פלטפורמה חשמלית חדשה לחלוטין, ה-STLA Frame - שלדת סולם שבה הסוללות ניצבות בין שלבי-הסולם. ישנם שני מנועים חשמליים, אחד קדמי ואחד אחורי, סידור המאפשר ליצור לטנדר פרופורציות שונות מגרסאות הבעירה הפנימית, כאשר תא הנוסעים משתרע הרבה יותר קדימה. בראם טוענים כי תא הנוסעים ארוך ב-10 ס"מ בסך הכל בהשוואה לגרסת הבנזין הנוכחית, אך תא המטען שלו באורך דומה.

שינויים נוספים שנעשו בעקבות היעדר מנוע בנזין/דיזל מלפנים כוללים חזית רחבה יותר ובעלת מכסה מנוע שטוח יותר, ופגושים המשתלבים באופן חלק יותר אל קשתות הגלגלים המגודלות, אשר יכולות להכיל צמיגים בקוטר של עד 35 אינץ'.  השמשה הקדמית זוכה כאן לזווית הרבה יותר חדה, באופן שמזכיר יותר מכוניות נוסעים מאשר טנדר קובייתי, ומשפרת את היעילות האווירודינמית. כידוע, בכלים חשמליים מקדם הגרר הנמוך הוא עניין אקוטי, ולכן זוכה הרבולושן לידיות דלתות מוסתרות, ווי גרירה מסתובבים, מצלמות צד במקום מראות, וגחון שטוח עם דיפיוזר מאחור.

ראם 1500 רבולושן - הטנדר החשמלי נחשף
צילום: RAM

 בעוד שמבחוץ נראה כאילו ארגז המטען נפרד מתא הנוסעים, למעשה הם מחוברים. זה איפשר התקנת דלת נפתחת בין המושבים האחוריים לאיזור המטען (בדומה לטנדרים של GM), ויישום של כל מיני פטנטים חכמים; יש למשל פתח שמגיע מהארגז ועד לתא המטען הקדמי, לאחסון חפצים ארוכים וצרים במיוחד (עד 5.5 מטר!); נוסף על כך, דלת תא המטען החשמלית מפוצלת לשתי דלתות צד קטנות, וניתן לפתוח אותן עם הרצפה ושער מתקפל כדי להאריך את הארגז.

אבל ההפתעה הגדולה ביותר היא שיצירת חלל אחד בין תא הנוסעים למטען איפשרה להוסיף שורה שלישית מתקפלת. אלו אומנם מושבים המיועדים לנסיעות קצרות, אך הם הופכים את הטנדר למעשה לבעל 7 מושבים.

ראם 1500 רבולושן - הטנדר החשמלי נחשף
צילום: RAM

תא הנוסעים עצמו מינימליסטי מאוד, ומרכזי הבקרה היחידים הנראים לעין הם ההגה והמסכים המרכזיים. מערכת המולטימדיה משתמשת בשני מסכים בגודל 14.2 אינץ', אשר אחד מהם הוא מסך נשלף שאפשר לחבר גם מאחור אם רוצים להשתיק את הילדים. לקונסולה בין המושבים יש טריק דומה, ואפשר להשטיח אותה כדי לייצר סביבת עבודה או להסיר אותה לחלוטין.
 
מאחר וזהו רכב קונספט "ידידותי לסביבה", הושם דגש על קיימות, והריפוד עשוי מתוצרי לוואי של תפוחים, בעוד השטיחים עשויים מגומי ושעם ממוחזרים. ישנן מצלמות ביומטריות עם זיהוי פנים, המאפשרות הגדרת זיכרונות והעדפות לכל נהג/ת, גג שקוף אלקטרוכרומטי הניתן לעמעום, וחנייה אוטונומית שיודעת לעקוב אחריכם בהליכה - כך שאתם יכולים  "להוביל" את הטנדר למקום חניה נבחר, או לשלוף אותו מחניה צפופה במיוחד. יש אפילו מקרן חיצוני שיכול לספק מידע או להקרין סרטים.

ראם 1500 רבולושן - הטנדר החשמלי נחשף
צילום: RAM

מעבר לכל הפטנטים והשטיקים, ראם לא סיפקה כמעט מידע טכני. היא הסתפקה בלטעון שהטנדר הסדרתי יהיה מוביל הקטגוריה ב"טווח נסיעה, גרירה, משקל מורשה וזמן טעינה".

כדי לעשות זאת, לפחות חלק מהגרסאות יצטרכו להציג טווח של 645 ק"מ בין טעינות, יכולת נשיאת מטען של מעל 900 ק"ג ויכולת גרירה 9000 ק"ג ומעלה. באשר לטעינה, הראם רבולושן יתמוך בהספק של עד 350 קילוואט, ויציע כאופציה משטח טעינה אלחוטי ביתי. 

ראם 1500 רבולושן - הטנדר החשמלי נחשף
צילום: RAM

מתלי אוויר המאפשרים הגבהה והנמכה על פני מספר טווחים יוצעו אף הם כאופציה, כמו גם היגוי לארבעת הגלגלים בזווית גדולה של עד 15 מעלות, עניין שיאפשר שיפור של ממש ביכולת התמרון של הטנדר המגודל בעיר ובשטח.

גרסת הייצור של הקונספט תיחשף במהלך השנה הקרובה, ותוצע למכירה בשנת 2024.

ראם 1500 רבולושן - הטנדר החשמלי נחשף
צילום: RAM