מותג אודי חשף את אקטיב-ספיר (Activesphere)  – רכב תצוגה רביעי בסדרת ספיר המבוססת על הפלטפורמה החשמלית החדשה PPE. פלטפורמה זאת מפותחת בקבוצת פולקסווגן על-ידי אודי ופורשה, ותשמש את דגמי היוקרה של הקבוצה.

דגמי הקונספט ספיר (sphere, סְפֵירָה: חוג, תחום) הוצגו החל ב-2021, וכוללים את הסדאן-קופה גרנד-ספיר (Grandsphere), הרודסטר סקאי-ספיר (Skysphere) והמיניוואן אורבן-ספיר (Urbansphere). אלה אמורים להפגין את הכיוון אליו הולכת אודי עם דגמיה הגדולים, ובנוסף להנעה החשמלית כוללים גם ניהוג אוטונומי.

אקטיב- ספיר, נעים להכיר

אקטיב-ספיר תוכנן בסטודיו של אודי בקליפורניה, ארצות הברית, ודגם זה לפי אנשי המותג "משלב בין שימושיות של SUV לאלגנטיות של ספורטבק". כיאה לרכב שעוצב בארה"ב, החלק האחורי יכול להיפתח כך שייצור משטח העמסה המזכיר כזה שבטנדר ספורטיבי.

מאחור אודי אקטיב-ספיר
צילום: Audi

באודי מדגישים שכמו בכל דגמי סדרת ספיר, החלק החשוב ביותר שסביבו תוכנן הרכב היה תא הנוסעים. עם זאת, בדגם זה – מעבר למושבים מיוחדים, דלתות אחוריות הנפתחות לאחור כדי לנצל את היעדר הקורה המרכזית – מציגה אודי מערך שליטה חדש המכונה 'מציאות משולבת'.

שילוב של תצוגת מציאות רבודה ושל תצוגת מציאות מדומה יאפשר לנהג ולנוסע לתפעל מערכות שונות, ואלה ייראו רק כאשר מרכיבים את המשקפיים הנדרשים. "עבור הנהג והנוסע המידע יוצג במקום הנכון ובזמן הנכון", מתייחסים לכך אנשי אודי.

הגה של אודי אקטיב-ספיר
צילום: Audi

הנהג בדגמים אלה, מזכירים אנשי אודי, אינו חייב להיות הגורם החשוב. גם בדגם הזה וכמו באחרים, ההגה מוסתר במצב רגיל או 'נשלף' כאשר הנהג רוצה לשלוט ברכב. זהו רכב פנאי עם סיומת קופה, והקונספט מצויד בחישוקי "22 הנאטמים בנסיעת כביש ונפתחים לאוורור בנהיגת שטח.  

אודי אקטיב-ספיר, הפרטים החשובים

אודי אקטיב-ספיר הוא רכב מגודל; בסיס הגלגלים שלו 297 ס"מ, אורכו 498 ס"מ, רוחבו לא פחות מ-207 ס"מ ואילו גובהו 160 ס"מ.

מושבים של אודי אקטיב-ספיר
צילום: Audi

לדגם 2 מנועים חשמליים המייצרים 325 קילוואט (435 או 442 כ"ס) ו-73.5 קג"מ. לסוללה אנרגיה של 100 קוט"ש לטווח של יותר מ-600 ק"מ, ומתח של 800 וולט במערכת מאפשר טעינה מהירה של 270 קילוואט.

לאקטיב-ספיר קפיצי אוויר המאפשרים גם הגבהת הרכב והנמכתו. מרווח הגחון עומד 20.8 ס"מ, והקפיצים מעניקים לו טווח תנועה של 4 ס"מ לכל כיוון, בין 16.8 ס"מ ל-24.8 ס"מ.
 
אודי אקטיב-ספיר
צילום: Audi