שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ערכה אתמול (שלישי) מסיבת עיתונאים ובה הציגה את תכניתה לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. תכנית זו פונה לצעירים, חיילים משוחררים, תושבי פריפריה, אזרחים ותיקים וזכאי ביטוח לאומי.
 

עיקרי התכנית והשינויים

- צעירים בגיל 18-26 יזכו להנחה של 33% ברכישת ערך צבור ובמנוי חופשי חודשי; עד כה ההנחות ניתנו לילדים ולצעירים עד גיל 18.

- חיילים משוחררים עד תום שנה ממועד שחרורם יזכו לנסיעה בחינם; עד כה נסיעה בחינם ניתנה רק לחיילים בשירות.

- תושבי פריפריה בכל רחבי הארץ (אזורים 1-5 לפי הלמ"ס) יזכו להנחה של 50% ברכישת ערך צבור ובמנוי חופשי חודשי.

- אזרחים ותיקים – נשים מגיל 62, גברים מגיל 67 – יזכו לנסיעה חינם בכל אמצעי התחבורה הציבורית; עד כה ניתנה הטבה זאת רק לגילאי 75 ומעלה.

- אנשים עם מוגבלויות וזכאי הביטוח הלאומי יזכו להנחה של 50%, גם בעת רכישת מנוי חופשי חודשי ולא רק ברכישת ערך צבור.

פירוט תוכנית תחבורה מירי רגב
צילום: יח"צ


ביטול התוכנית הקודמת

בתחילת אוגוסט 2022 הציגו שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן את התכנית 'דרך שווה'. הרפורמה החדשה של רגב מבטלת את זו שהוצגה לפי חצי שנה, אבל בשלב זה לפחות היא בבחינת הצהרת כוונות, לא מדיניות לביצוע.

נתיב תחבורה ציבורית
צילום: יח"צ

עלות התכנית בהערכה שמרנית היא 740 מיליון שקלים, ויש הנוקבים בסכום החוצה את רף המיליארד. עם זאת, ובניגוד לתוכנית הקודמת שתואמה עם האוצר והשר דאז היה שותף להצגתה, לתוכנית של רגב אין, בשלב זה, מקור תקציבי, כך שהסבסוד המדובר לא יכול לצאת בשלב זה לדרך.

בהתאם, לתוכנית זו אין תאריך יעד ליישום, ובכל מקרה היא תהיה תלויה בתקציב המדינה החדש.

מירי רגב נואמת
צילום: יח"צ