ניסאן השיקה בישראל את הדור השלישי של דגם הפנאי הקומפקטי (C-SUV) באוגוסט 2021, והיום החל שיווקו של הדגם בגרסת e-Power ההיברידית, אותה בחנו בהשקה בחודש יולי האחרון.

מפרט, מנוע

המערך ההיברידי בניסאן קשקאי שונה מהמקובל בכך שהגלגלים מונעים רק על-ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש רק כמאריך-טווח הטוען את הסוללה. למנוע הבנזין אין כל קשר לגלגלים, הסוללה אותה הוא טוען קטנה יחסית. וכאן ההבדל בין הגרסה ההיברידית של קשקאי ובין זו של ג'וק; בזו של הג'וק מנוע הבנזין כן מצטרף להנעת הרכב תחת עומס ובמהירות גבוהה.

מנוע הבנזין בקשקאי, למרות שאינו מניע את הרכב, עתיר טכנולוגיה, מתקדם וחזק בהרבה מזה אלה האטמוספריים המשרתים גרסאות דומות כמו בנוט או בג'וק. זהו טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים שיש לו מהלך בוכנה משתנה המשפיע על יחס הדחיסה.

מנוע הבנזין המייצר 156 כ"ס טוען סוללה של 2.3 קוט"ש הנמצאת מתחת למושבים הקדמיים. זו מזינה מנוע חשמלי חזק למדי המייצר 190 כ"ס ו-33.6 קג"מ, וזה מצדו מייצר ביצועים נאים למדי: משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 7.9 שניות והמהירות המרבית 170 קמ"ש (בקשקאי הרגיל מדובר ב-9.2 שניות וב-199 קמ"ש).

ניסאן קשקאי e-Power מנוע
צילום: יצרן

צריכת הדלק המוצהרת היא 22.7 ק"מ/ל' (19 ק"מ/ל' בגרסה הרגילה). המערכת החדשה הוסיפה למשקל הקשקאי 220 ק"ג לסך כולל הנע בין 1612 ל-1728 ק"ג לפי רמת הגימור. עוד בשינויים: רצפה אטומה לשיפור השקט בתוך הרכב, המתלים הקדמיים כוילו מחדש והאחוריים הוחלפו מקורת מתח לרב-חיבורי, מערכת הבלמים שונה וכעת היא גם רגנרטיבית. כל היתר ללא שינוי, גם מפני שהשלדה המתקדמת C-CMF תוכננה מראש לסוג הנעה זה.

בתא הנוסעים, כמקובל, הוחלפה הוחלף מד הסל"ד במד כוח ונוספה תצוגה זרימה של המערך ההיברידי.

ניסאן קשקאי e-Power חלק אחורי
צילום: יצרן

רמות גימור, מחירים

קשקאי ההיברידי החדש מוצע בארבע רמות גימור, ובכולן מערכות בטיחותית עדכניות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.

האבזור עשיר, וכבר ברמת הגימור 'אסנטה טופ', שמחירה 207,990 שקלים, תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים, מולטימדיה עם צג "7 וממשקים סלולריים.

ניסאן קשקאי e-Power סביבת נהג
צילום: יצרן

ברמת הגימור 'אסנטה טק', שמחירה 219,990 שקלים, מפרט בטיחות משופר עם זיהוי תנועה חוצה ומצלמות היקפיות, ובאבזור גם צג "12.3, פתחי מיזוג מאחור ומחוונים מוקרנים.

ב''טקנה', המוצעת ב-232,990 שקלים, תאורה משופרת, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור, מטען אלחוטי לנייד ומערך 'פרו פיילוט' שיש בו בקרת שיוט מתקדמת יותר הכוללת שמירה על מרכז נתיב והתנהלות בפקקים.

ב'טקנה TT' הבכירה, שמחירה מתחיל ב-235,990 שקלים, גג בצבע שונה.

ניסאן קשקאי e-Power ההיברידי בישראל: החל מ-207,990 שקלים
צילום: יצרן