חברת NOICE הכריזה אתמול (ראשון) על תחילת היבוא של האופנועים החשמליים של מותג CAKE השבדי. האופנועים המשווקים כאן הם דו-שימושיים, מאופיינים במשקל קל ומוצעים בישראל לרוכבים בעלי רשיון A2 (מגיל 16).

על CAKE
המותג השבדי הממוקד בכלים דו-גלגליים חשמליים נוסד ב-2016 וזה הציג את הדגם הראשון שלו, Kalk, ב-2018. כיום יש ל- CAKE לא פחות מ-25 דגמים ב-5 סדרות. החברה מייצרת כמעט את כל מכלולי האופנועים שלה, ועיצובם ייחודי ויוצא דופן.

כל הדגמים של CAKE זכו בפרסי עיצוב, ושניים מהם בזה הנחשב מאוד של IF. בנוסף, CAKE היא יצרנית הדו-גלגלי היחידה הנמצאת ברשימת עשרת החברות החדשניות של המגזין FAST COMPANY ונמצאת בה שנתיים ברצף. מוזיאון הרכב הענק פטרסון בלוס אנג'לס הכריזה ב-2019 כי הדגם Kalk יהיה חלק מהאוסף הקבוע שלו, כך ש-CAKE היא החברה הצעירה ביותר המוצגת במוזיאון.

אופנועים חשמליים של CAKE
צילום: איתמר רותם

הדגמים המשווקים בישראל
דגמי CAKE מוצעים בישראל בשתי סדרות: Kalk לשטח ובה שלושה דגמים; Ösa שעיקרה שימושיות בדגם אחד.

Kalk
דגם הקצה בסדרה זו, מצויד במנוע המייצר 13.6 כ"ס (10 ק"ו) ומומנט רב ביותר של 25.7 קג"מ (252 נ"מ). הנעת הגלגל נעשית על-ידי שרשרת. המהירות המרבית מוגבלת לקצת מעל 90 קמ"ש. בכל דגמי הסדרה סוללת ליתיום-יון של 2.6 קוט"ש, והטווח המשולב בדגם זה הוא 86 ק"מ (לפי תקן WMTC-II). משקל האופנוע הוא 79 ק״ג, כולל הסוללה הנשלפת. במפרט: מתלים של אוהלינס עם בולמי אוויר ואפשרויות כוונון מלאות שפותחו לדגם זה וצמיגים דו-שימושיים. מחיר Kalk הוא 59,890 שקלים, קרוב מאוד למחירו באירופה (14,680 אירו).

אופנועים חשמליים של CAKE סוללה
צילום: איתמר רותם

Kalk INK
רב המכר בסדרה זו, זהה לדגם הבכיר פרט למתלים ולצביעה בשחור של השלדה. לדגם זה מזלג הפוך עם יכולת כוונון מלאה בפיתוח עצמאי של היצרן. נתוני המנוע זהים, המשקל 83 ק"ג. מחיר Kalk INK הוא 45,890 שקלים.

Kalk :work
הדגם החדש בסדרה, מכוון יותר לשטח. המנוע מייצר כאן 15 כ"ס (11 ק"ו), נתון המומנט ללא שינוי ומשקל הכלי 83 ק"ג. מחיר Kalk :work הוא 51,890 שקלים.

אופנועים חשמליים של CAKE דגמים ומחירים
צילום: איתמר רותם

Ösa+
סדרת Ösa מאופיינת במוט שלדה המרכזי וניתן להצמיד לו, באמצעות תופסנים ייחודיים, פרי פיתוח של CAKE, אביזרים שונים לפי רצון הרוכבים, כמו סלי נשיאה, ארגזי כלים, מנשא לגלשן. סדרה זו מיועדת לניוד עירוני אך מאפשרת תנועה גם מחוץ לעיר, גם מעבר לאספלט. המנוע ב- Ösa+ מייצר 12.2 כ"ס (9 ק"ו), ולסוללה 2.5 קוט"ש לטווח נסיעה עירונית של 84 ק"מ (WMTC-II). המשקל הוא 89 ק"ג.

לסוללה שקעי יציאה במתח של 5 וולט ו-12 וולט להטענת טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים ומכשירי חשמל נטענים נוספים. מחיר +Ösa החל מ- 42,890 ₪.

אופנועים חשמליים של CAKE מסך תצוגה
צילום: איתמר רותם

אולם תצוגה
אולם תצוגה פופ אפ ראשון של NOICE ובו מוצגים דגמי CAKE, הוקם במרכז המבקרים של EV MOTORS ברחוב גיבורי ישראל 30 בנתניה, ושם ניתן גם לקבל את האופנועים לרכיבת התרשמות.

התצוגה במסגרת שיתוף פעולה של NOICE עם קבוצת EV MOTORS.

CAKE
צילום: Cake