פיאט ישראל תחל לשווק את הדור השלישי של המסחרית הקטנה דובלו בשבועות הקרובים, לאחר שמלאי ראשון הגיע לישראל. שיווקו של הדור השני של דובלו, שהוצג ב-2009 וחודש ב-2014, פסק לפני כמעט שנתיים.
 

דגם חדש

דובלו הוצגה ב-2000, כמו המסחריות המעודכנות דאז היה לה מבנה אחוד כמו במיניוואן (בעקבות סיטרואן ברלינגו מ-1996), וזו התייחדה בעיצוב מקורי ובמנוע חזק במיוחד לזמנה (100 כ"ס).

הדור השלישי של דובלו הושק ב-2022 ובפועל זו סיטרואן ברלינגו – ממש כמו פיג'ו ריפטר (שאינה מיובאת לכאן), אופל קומבו וטויוטה פרואייס סיטי (שכן).

מהלך זה מתבקש לאור העובדה ש-PSA, הבעלים של פיג'ו-סיטרואן, חברה ל-FCA (הבעלים של פיאט-קרייזלר) ליצירת תאגיד סטלנטיס (ב-2021); כך למשל, אוונג'ר, הדגם החדש של ג'יפ שזכה בתואר 'מכונית השנה באירופה', מבוסס כל-כולו על רצפה ומכלולים שמקורם ב-PSA.

פיאט ישראל תשיק בקרוב את דובלו החדש
צילום: אלי שאולי

אלא שבמקרה זה, הקשר ממושך ונרחב הרבה יותר, למעשה בן ארבעה עשורים וכולל הרבה דגמים. פיאט ו-PSA מייצרים מאז שנות השמונים מסחריות בינוניות וגדולות ביחד (בזמנו גם מיניוואנים) במסגרת פרויקט SEVEL; פיאט הייתה ממונה על הגדולות, PSA על הבינוניות. כעת, כאמור, מצטרפת גם המסחרית הקטנה לקו הזה.
 

כעת, בישראל

וכך, פרט לפולקסווגן קאדי, כל המסחריות הקטנות בישראל יהיו בפועל אותו דגם.

פיאט דובלו החדשה, כמו סיטרואן ברלינגו הנוכחית מ-2018, תוצע הן עם מנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטר המייצר 130 כ"ס ותיבה אוטומטית 8 הילוכים, הן בגרסה חשמלית שיש לה הספק של 136 כ"ס; לגרסה זו סוללה של 50 קוט"ש, טווח של 266 ק"מ, והספק הטעינה המהירה 100 קוט"ש.

פיאט ישראל תשיק בקרוב את דובלו החדש
צילום: אלי שאולי

גרסת הדיזל תוצע עם חמישה מקומות במרכב רגיל, שבעה מקומות במרכב מוארך, וגם כרכב משלוח (ואן סגור). הגרסה החשמלית תוצע בשלב ראשון עם חמישה מקומות, אבל בהמשך יגיעו גרסאות מרכב נוספות.

המפרט הבטיחות זהה לזה שבברלינגו, המחירים צפויים להיות קרובים, ובפיאט פועלים ליצירת בידול לטובתם באמצעות האחריות.

פיאט ישראל תשיק בקרוב את דובלו החדש
צילום: אלי שאולי