בואו נדבר מספרים. 937 סמ"ק, 110 כ"ס. בעיקר: 166 ק"ג. אומר זאת שוב, הפעם במילים: מאה שישים ושישה קילוגרמים. אלו מספרים שגורמים מיד לכל החשקים המוטורים הדו-גלגליים להתעורר ויוצרים רצון אחד בלבד: לצאת לדרך, ומהר. וביותר ממובן אחד. 

אבל לפני האדרנלין, קצת אינפורמציה.
 

רקע

דוקאטי מונסטר 950, החוגג בדיוק עכשיו 30 שנים, חוזר במתכונת חדשה. לאחר המבט נרשמת אכזבה, ולא משום שמדובר בכלי לא נאה. להפך, מונסטר החדש נראה מעולה, מחודד, קרבי וסקסי – אבל. כרומנטיקן דו-גלגלי חסר תקנה ושומר מסורת אופנוענית לפי ההלכה לבית דוקאטי, זו שקבעה תמיד שמונסטר, עוד מהדגם הראשון בעיצובו האייקוני של מיגואל גאלוצי, זה מכל עגלגל ושרירי ושלדת צינורות – הרי הדבר הזה הנמצא מולי, נאה ככל שיהיה, כופר בעיקר: מכל מחודד ושלדת אלומיניום.

מאידך, צריך להתקדם ואלומיניום בשלדה טוב מפלדה – ובעיקר: באמצע אותו מנוע V גדול ב-90 מעלות וכתוב על זה 'דוקאטי'. אז בהחלט שווה לנסות. לגשת ולהניף רגל.

דוקאטי מונסטר 950
צילום: חברים של קושמרו

להניף רגל
כאשר יושבים על האוכף מגלים מיד עד כמה האופנוע הזה קטן. גובה מושב נמוך (82 ס"מ, אפשר גם 77.5 ס"מ), ושלדה כה צרה עד כי נראה כי אפשר להצמיד ברך לברך. הכידון מתחבר לידיים, הגלגל הקדמי מתחת לאף וזה האחורי ממש מתחת לישבן. קצת קשה להאמין שאופנוע של כמעט 1000 סמ"ק שפעם הוגדר "כבד" הוא כה קטן. וקל. הרי מרגישים את זה עוד לפני ההתנעה. 

ההתנעה מביאה עמה צליל בריטון נאה. חימום מנוע קל כדי לאפשר לשני הצילינדרים הגדולים להכיר שוב ויוצאים לדרך. 
 

תחילת רכיבה

מתחילים בתנועה הצפופה של העיר, וכאשר מצרפים לגובה ולמשקל הנמוכים את זווית הצידוד הטובה מקבלים חולץ פקקים מעולה. מאידך מורגש חום מנוע, וזה בימי החורף דווקא גרם לנו הנאה. 

דוקאטי מונסטר 950 חזית
צילום: חברים של קושמרו

תוך כדי הרכיבה מקבלים מידע מהצג – 4.3 אינץ', אינפורמטיבי ויעיל. מפרט מערכות העזר עשיר ונשלט דרך הצג. ברשימה: אנטי ווילי, ABS גם בהטיה אותו ניתן לביטול באחורי או לגמרי, גם מצבי 'ספורט', 'תיור', 'עיר' וגם 'אישי'. 

זהו - יוצאים החוצה. קשה שלא להתאהב בכל פעם מחדש במנועי ה-V שמייצרת דוקאטי עם מומנט גדול וזמין שהופך את הכלי ליעיל ולמהנה אף יותר. בכביש המהיר מפתיע תמיד לגלות עד כמה כלי נייקד כזה מהיר גם כשהוא נטול משקף.

אבל הכיף הגדול מגיע בכביש המפותל. שם, גם בזכות צמיגי פירלי דיאבלו רוסו 3, המונסטר מציג את המקורות האיטלקיים שלו ונוטה על צידו כאילו בהוראת מבט בלבד. עונג צרוף, במידה.  

דוקאטי מונסטר
צילום: חברים של קושמרו

עונג צרוף, במידה
המונסטר מגיע רק בנפח הזה כדי שלא ליצור קניבליזם עם הסטריטפייטר האגרסיבי יותר, והוא משווק בשלוש גרסאות. נוסף על זו שנבחנה ישנה גרסת 'פלוס' הכוללת כיסוי מושב אחורי למושב יחיד, מיגון רוח. אליהן מצטרפת גם הספורטיבית יותר, SP, עם מפרט עשיר יותר: בולמים של אוהלינס, בלמי ברמבו סטיילמו (כמו בפאניאלה), מפלט טרמיניוני, משכך היגוי, אופציות נוספות לכוונון המערכות וכמובן צביעה ספורטיבית. והנה הגענו לסיכום המפגש עם המונסטר של היום. 

דוקאטי מונסטר 950 מבחן דרכים
צילום: חברים של קושמרו
 

סיכום

למרות הרומנטיקה והזיכרונות מפעם, התחושה הראשונית שזה החדש לא מרגש כמו ההוא מפעם, כי הוא לא נראה כמוהו – הרי מונסטר החדש הוא כלי מהיר, בטוח ויעיל בהרבה מהדורות הישנים.

ה"מפלצת" של דוקאטי אינה כלי מאיים ו/או ומחוספס, אלא אופנוע ידידותי ונגיש מאוד, כזה שלמרות המספרים הגדולים של הנפח ושל כוחות הסוס, בוודאי ביחס למשקל, ולמרות המוצא האיטלקי החם, הוא כלי שיכול לשמש רמות רבות של רוכבים ורכיבה. הוא זמין אפילו בגרסה המוגבלת A1.

דוקאטי מונסטר 950 סיכום מבחן
צילום: חברים של קושמרו