לאחר שורה של חשיפות חלקיות, טיזרים והדלפות, חושפת למבורגיני באופן רשמי את הרבואלטו, ספינת הדגל החדשה שמחליפה את האוונטדור - הגלגול האחרון בסדרת מכוניות העל של המותג שהחלה עם המיורה, וההיברידית הנטענת הראשונה שלה אי פעם.

בחודש שעבר, כשהודלפו איורים ראשונים של המכונית, סיפרנו לכם שלמבורגיני הציגה בקשה לסימן מסחרי המצביע על כך שהדגם החדש יקרא כנראה רבואלטו (Revuelto, "סורר" בספרדית), ולאחר שבמו אצבעותיי (!) גיגלתי שוב ושוב את מקורות השם והעליתי חרס - הסקתי גם אני (כמו שאר עיתונות הרכב בעולם, יש לציין) כי באופן מפתיע, למבורגיני תנטוש ככל הנראה את המסורת וכי "רבואלטו" אינו שמו של שור אמיץ ומפורסם מעולם מלחמות השוורים. ובכן, מסתבר שטעינו, וזהו כן שמו של שור מפורסם - ושהגיע הזמן לפטר את מקורות המידע שלי בנושא שוורים היסטוריים.

למבורגיני רבואלטו החדשה נחשפת
צילום: למבורגיני
 

למבורגיני היברידית נטענת ראשונה

הרבואלטו היא היברידית פלאג-אין, שנייה רק לסיאן מ-2019, שהייתה היברידית בייצור מוגבל על בסיס האוונטדור, אשר אחסנה את האנרגיה שלה בקבל-על, ולא במערך סוללת מקובל.

בניגוד אליה, את סוללות הליתיום-יון של הרבואלטו ניתן להטעין דרך שקע ביתי, ולמלאו ממצב ריק למלא תוך כחצי שעה. אולם בפועל, הלקוחות לא באמת יצטרכו להתחבר לחשמל, שכן ניתן לטעון את הסוללה על ידי מנוע הבנזין תוך שש דקות בלבד.

מארז הסוללות הקומפקטי (3.8 קוט"ש) נמצא במרכז הרכב, באזור שבו הייתם מוצאים את מנהרת ההילוכים במכוניות-על קודמות של למבורגיני, ולטענתה מספק את הפתרון הטוב ביותר מבחינת הגנה בתאונה וחלוקת משקל (44% לפנים ו-56% לאחור).

למבורגיני רבואלטו היברידית
צילום: למבורגיני

הרבואלטו מסוגלת לנסוע במצב חשמלי מלא (לצורך תנועה באיזורים עירוניים אירופאים המוגבלים לחשמליות בלבד, למשל) ומציעה הפחתה של כ-30 בפליטת מזהמים בהשוואה לאוונטדור, לצד תוספת כוח של 30 אחוז.

המנועים החשמליים תורמים גם להאטה, ומסייעים להפחית את העומס על מערכת הבלמים הרגנרטיבית, ובמקביל גם ממלאים את הסוללה.

למבורגיני רבואלטו החדשה
צילום: למבורגיני
 

מנוע V12 עדיין חי ונושם

המנוע החדש בנפח 6.5 ל' יפיק 825 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-73.9 קג"מ ב-6,750 סל"ד – תוספת נאה ביחס לגרסאות האחרונות של המנוע באוונטדור אשר הפיקו עד 780 כ"ס ו-73.4 קג"מ. למרות שמדובר במנוע חזק מבעבר, בלמבורגיני מדווחים כי עם נתון משקל של 218 ק"ג בלבד, הוא קל בכ-17 ק"ג ביחס לדור היוצא. בנוסף, לצורך מיזוג עם המערכת ההיברידית, הוא מותקן הפוך ב-180 מעלות ביחס לזה שבאוונטדור.
 
תוספת הסוסים מגיעה, בין היתר, בזכות שיפורים למערכת היניקה, יחד דחיסה שונה, מערכת פליטה ליברלית ועוד.

למבורגיני רבואלטו מנועים
צילום: למבורגיני

כמו ספינות הדגל הקודמות, גם הרבואלטו תוצע עם הנעה כפולה, אולם הפעם מנוע הבנזין יניע רק את הגלגלים האחוריים. על הנעת הגלגלים הקדמיים אחראי החלק ההיברידי במערך. מלפנים ישנם שני מנועים חשמליים – אחד לכל גלגל – וכל אחד מהם מפיק 147.5 כ"ס ו-35.6 קג"מ, והם יאפשרו פונקציית הכוונת מומנט (טורק וקטורינג). כאמור, ההספק הכולל של המערכת עומד על 1,015 כ"ס - אך לרוב מערכות היברידיות שכאלה מביאות עימן גם עליה במשקל, שטרם פורסם.

הכוח יעבור אל הגלגלים דרך תיבת הילוכים חדשה לגמרי – רובוטית דו-מצמדית (מצמדים רטובים) עם שמונה הילוכים. בתוך התיבה נמצא מנוע חשמלי שלישי המפיק 147.5 כ"ס ו-15.3 קג"מ – ומנוע זה מסוגל להניע את הגלגלים האחוריים, ובכך לאפשר הנעה חשמלית לארבעת הגלגלים. לפי למבורגיני התיבה החדשה מותקנת לרוחב, היא קלה (193 ק"ג) וקומפקטית מתיבת 7 היל' שנמצאת בהוראקן, ומסוגלת להעברות הילוכים מהירות אף יותר. בתיבה החדשה אין הילוך אחורי, ונסיעה לאחור תתבצע ע"י היפוך כיוון המנועים החשמליים.

למבורגיני רבואלטו כוח סוס
צילום: למבורגיני
 

מצבי נהיגה

הנהגים המעושרים יוכלו לבחור מבין 13 שילובים של הגדרות שלדה ומערכת הנעה; המערכת ההיברידית יכולה לפעול בשלושה מצבים עיקריים - טעינה (בה המנוע טוען את המצבר), היברידית וביצועים. בנוסף לאלו, ישנם ארבעה מצבי נהיגה (בהם משתנים גם המתלים, ההיגוי וחלוקת הכוח):
Città (עיר) בה המכונית במצב נהיגה חשמלי מלא; Strada (רחוב), מצב הנועד לנהיגה יומיומית עם מנוע בנזין פועל תמידית ועד 876 כ"ס זמינים; Sport, מצב המשחרר עד 895 כ"ס ומעניק חלוקת כוח מוטה יותר לגלגלים האחוריים, ו-Corsa (מסלול), מצב המשחרר את מלוא 1015 הסוסים ומאמץ הגדרות שלדה לזמני הקפה אופטימליים.

במצב זה מתקבלים נתוני הביצועים המיטביים: 2.5 שניות למאה קמ"ש, פחות מ-7 שניות למאתיים קמ"ש, ומהירות מרבית של "למעלה מ-350 קמ"ש".

למבורגיני רבואלטו מצבי נהיגה
צילום: למבורגיני

הרבואלטו תצויד כסטנדרט בבלמים קרבון-קרמיים עם 10 בוכנות לקליפרים הקדמיים. הבלמים יציעו כאמור יכולת טעינה רגנרטיבית, ולמבורגיני מבטיחה כי עבדה קשה כדי ליצור עקביות בתחושת הדוושה, בעיה ממנה סובלות רוב המכוניות ההיברידיות.
 

אווירודינמיות

הרבואלטו גדולה יותר מהאוונטדור, אבל המעצבים עמלו רבות כדי להסוות זאת. העיצוב משלב את הפרופורציות של האוונטדור עם קווים מדגמי ייצור מוגבל מהשנים האחרונות, דוגמת הסיאן הנזכרת לעיל והקונספט "טרזו מילניו' מ-2017.

הדגם החדש משלב גם את חתימות התאורה העדכניות בצורת Y של למבורגיני – וצמד אגזוזים שעלו מתחתית הפגוש אל קו הפנסים ליצירת אפקט דרמטי יותר.

למבורגיני רבואלטו אווירודינמיות
צילום: למבורגיני

לכנף האחורית האקטיבית יש שלושה מצבים, והיא צמודה למרכב כשהיא סגורה כדי לייצר עיצוב נקי יותר - אולם כוח ההצמדה המקסימלי גדול ב-66 אחוז מזה של קודמתה. 

הרבואלטו בנויה סביב שלדת מונוקוק שעשויה גם היא מסיבי פחמן, ובאופן יוצא דופן, כך גם המסגרת הקדמית והמבנה שנועד לספק הגנה בתאונה.

למבורגיני מצהירים כי המבנה הקדמי הזה מסוגל לספוג אנרגיה כפולה מזו של האוונטדור בתאונה, תוך שהוא קל יותר משמעותית . בסך הכל, השלדה החדשה (ששוקלת כ-188 ק"ג בפני עצמה) קלה ב-10% משל האוונטדור, בעוד שהיא קשיחה יותר לפיתול ב-25%.

המרכב עשוי כולו מסיבי פחמן מלבד הדלתות (עשויות אלומיניום, עדיף במקרה תאונה) והפגושים (עלויות הביטוח). 

למבורגיני רבואלטו דלתות
צילום: למבורגיני
 

תא נוסעים

לטענת למבורגיני, איכות תא הנוסעים השתפרה משמעותית, וקל יותר להיכנס ולצאת מהמכונית. יש יותר מקום גם בפנים, עם מרווח ראש משופר ותנוחת ישיבה נמוכה מבעבר.

מוצעים שלושה מסכים דיגיטליים: לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ' מול הנהג, מסך מגע מרכזי בגודל 8.4 אינץ' ותצוגה בגודל 9.1 אינץ' מול הנוסע. הנוסע יכול להזין מידע, כגון יעד לניווט למשל, ו"להחליק" אותו אל תצוגת הנהג.

ישנו מקום לטלפון, לארנק, למשקפי שמש ולמשקאות, ובתא המטען הקדמי מבטיחים לנו שיש אפילו מספיק מקום לשתי מזוודות טרולי - שימושי כשבא לכם לרדת לסופ"ש הכל-כלול באכסניית הנוער באילת.

למבורגיני רבואלטו סביבת נהג
צילום: למבורגיני
 

ההתחשמלות מתחילה כאן

מחזור החיים של הרבואלטו מתוכנן להימשך אל 2030 ומעבר, ולפני כן צפויים להיחשף לפחות שני דגמים כל-חשמליים ראשונים של היצרנית (מחליפת האורוס ורכב פנאי קטן יותר).

החל מ-2024 למבורגיני תתחיל להטמיע הנעה היברידית לכל הדגמים שלה, עם יעד של הפחתת 50 אחוז בפליטת פחמן דו-חמצני עד 2025, ויותר מ-80 אחוז עד סוף העשור.

התמחור של הרבואלטו עדיין לא פורסם, אבל בהתחשב במורכבות הטכנית ובעלות הייצור הנוספת, סביר לצפות שהיא תתייקר בקרוב ל-30% ביחס לאוונטדור. בקיצור, כדאי שתחכו שתיפתח קרן ההשתלמות לפני שאתם רצים לבצע הזמנה. 

למבורגיני רבואלטו
צילום: למבורגיני