נהג המירוץ והפעלולים המפורסם קן בלוק, שנהרג בתאונת אופנוע שלג בינואר האחרון, התעתד להשתתף במירוץ טיפוס הגבעה של פייקס פיק שייערך בחודש יוני הקרוב.

בלוק וחטיבת המירוצים 'הוניגן' שבבעלותו עבדו עם סדנת 'BBi אוטוספורט' כדי לבנות מכונית מירוץ שתוכל לאתגר מחזיקי השיא הנוכחיים - רומן דומא בפולקסווגן ID.R חשמלית (שקבע זמן של 7:57.148 דקות) וסבסטיאן לואב שקבע את השיא למכונית בנזין בפיג'ו 208 T16 (8:13.878 דקות). בשנה שעברה בלוק לא סיים את המקצה בגלל תקלה טכנית - ומותו בטרם עת גדע את התקווה לאתגר את השיא השנה.

המכונית שעימה התחרה בלוק זכתה לכינוי "הוניפגאסוס", והיא כלי מירוץ ייעודי לפייקס פיק
המבוסס באופן רופף על פורשה 911 ישנה. מתחת לעור נמצא מנוע 4.0 ליטר כפול מגדשים שמפיק 1400 כ"ס ומשודך להנעה כפולה, ומאחר וכל המכונית שוקלת רק 1000 ק"ג, מדובר במפלצת בעלת ביצועים דמיוניים - כזו שלפחות על הנייר מסוגלת לנפץ את השיא של לואב בקלות.

Hoonipigasus
צילום: HOONIGAN

המכונית כוללת גם מערכת מתלים אדפטיבית מתוחכמת, המשתמשת בנתוני GPS כדי לשנות את גובה המרכב וכיול המתלים בהתאם לתוואי המסלול - וקיט אווירודינמי שלא יבייש מטוס קרב.

כמחווה לאביה, ליה בלוק בת ה-16 תתחרה השנה ב'הוניפגאסוס' שלו - אך אל תצפו לריצת שיא; הצעירה הודיעה לאחרונה באינסטגרם שמדובר רק במקצה הדגמה לזכרו, ושזו תהיה הפעם הראשונה שלה במעלה ההר המפורסם.

כך או כך, אנחנו מורידים בפניה את הכובע, כי לאלף את ההוניפגאסוס הפרועה באחד הכבישים המפחידים בעולם לא יהיה פשוט באף מהירות.

פורשה 911 "Hoonipigasus"
צילום: HOONIGAN