דאף XD – כעת גם לעבודה בעומס

דאף הכריזה על השלמת סדרת XD החדשה עם גרסאות לעבודות כבדות משקל, גם מעבר לכביש. דאף החלה את קו הדגמים החדש שלה ב־2021 עם השקת הסדרה הכבדה החדשה XG/XG+ ('משאית השנה 2021'), והמשיכה עם הסדרה הבינונית XD שנה מאוחר יותר שהייתה ל'משאית השנה 2022'; בסדרה זו פגשנו לא מכבר עם הצגת הגרסאות לעבודות ייעודיות בצד הקל של סקלת היישומים (גם באוטו 442).

כעת וכמובטח הציגה דאף את הגרסאות ליישומים כבדים של XD ובמסגרת זאת גם כאלה המבוססות על XF (שגם הוא חודש ב־2021). גרסאות אלה מסומלות באות C ליצירת XDC ו־XFC, ואלה מובלטות עם שבכה בשחור והפגושים שלהן מחוזקים. מרווח הגחון שלהן הוא 40 ס"מ וזווית הגישה היא 25 מעלות. כמובן, גרסאות אלה מוצעות ב־4x8 וב־4x6 ולראשונה גם ב־2x4. כל אלה מוצעות הן כמשאית (מ־19 טון), גם כראש גורר רגיל ועד להובלת צמ"ה, עם הפחתה יחידה ובגרסאות לעבודות תשתית כבדות גם עם הפחתה בטבור. גרסאות נוספות הן עם ארבעה סרנים והינע יחיד לעבודות על אספלט ולמקסום המשקל במינימום אחזקה, ובנוסף גם מערכת הנעה קדמית הידראולית הנקראת 'PXP'. דאף מציעה את תאי הנהג החדשים והמחוזקים גם על השלדות הרגילות לכביש, המנועים בנפח 11 ו־13 ליטר בכל רמות ההספק, וניתן להזמין את הרכב עם אפשרות לניתוק מלא של ה־ASR כמו־גם מצב להתנהלות איטית בשטח סלעי. 

מאן MINGA – אוטובוס אוטונומי
צילום: MAN
 

מאן MINGA – אוטובוס אוטונומי

יצרנית האוטובוסים והמשאיות הגרמנית מאן הודיעה על פרויקט מינגה, ניסוי באוטובוס ללא נהג בקו שירות עירוני. הפרויקט יוצא לדרכו עכשיו ואמור ב־2025 לפעול באופן סדיר בקו 144 במינכן העובר בכפר האולימפי שם, בשלב ראשון עם נהג לגיבוי. לפי מאן, עלות הבעלות הכוללת עם אוטובוס כזה יכולה להיות כמחצית מזאת של אוטובוס רגיל. דגם ראשון של מאן יהיה האוטובוס החשמלי Lion City E. 

סקניה P 25  – המובילית החשמלית
צילום: SCANIA
 

סקניה P 25 – המובילית החשמלית

משאיות חשמליות מוצאות דרכן גם לשימוש ייעודי מחוץ לעבודות עירוניות. סקניה הכריזה על משאית ראשונה מסוגה להובלת מכוניות – כאן P 25 במבנה גורר, וזה נרכש על־ידי חברת אלטמן, מחברות הלוגיסטיקה הגדולה בגרמניה המחזיקה 650 משאיות להובלת רכב. למשאית הספק של 320 כ"ס, סוללות של 230 קוט"ש והספק הטעינה המהירה 130 קילוואט, לטעינה של 100% ב־90 דקות. המשקל הכולל של הרכב הוא 42 טון.