חברת ההייטק הישראלית, UVeye, המספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לסריקה חיצונית אוטומטית של כלי רכב, הכריזה החודש על גיוס 100 מיליון דולר, ובין שאר המשקיעים בולטת ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס. מטרת הגיוס היא לאפשר התקנת אלפי מערכות של החברה בצפון אמריקה.

כזכור, ביוני 2022 הודיעה ג'נרל מוטורס כי תשתף פעולה עם UVeye – והיא אינה יחידה; גם וולוו צפון אמריקה, טויוטה ויונדאי פועלות יחד עם החברה. במסגרת זאת, יוכלו 4,000 הסוכנים של ג'נרל מוטורס להתקין אצלם את המערכת של UVeye. 

ל- UVeye שלוש מערכות המסוגלות לזהות פגמים חיצוניים או מכניים ברכב (כולל צמיגים), גם למצוא עצמים זרים בכל צדדיו ולעשות זאת תוך שניות. למערכות אלה יתרון הן במסירת רכב חדש וכמובן בקניית ומכירת רכב משומש. 

מערכות אלה יוצגו בכנס אקומושן הנערך כעת בת"א, ואנחנו פגשנו נציג של ג'נרל מוטורס שהגיע לאירוע זה – דייב מארש העובד בה כבר 34 שנים והאחראי בג'נרל מוטורס צפון אמריקה למכירות, שיווק ושירות לקוחות.

UVeye סריקה
צילום: UVeye
 

הקשר עם הסוכנים

"התפקיד שלי הוא לייצר עם הסוכנים את הדרך הנכונה לשיח עם הלקוחות. כי לאחר שהם מוכרים רכב פעם אחת, הם רוצים גם שהלקוח יחזור אליהם, וזה מה שמביא אותנו ל-UVeye. 

"יש לנו צוות שתמיד מנסה למצוא טכנולוגיות חדשניות, ובאותו זמן ששמענו עליהם דרך החטיבה שלנו בישראל, אנשי UVeye הגיעו גם אל הסוכנים שלנו, כך שהתחלנו לשמוע עליהם ממספר כיוונים וזה נדיר שזה קורה. הסוכנים באמריקה שאלו אותנו מה אנחנו יודעים על המערכת שלהם, ואז התחלנו לבדוק איך היא משתלבת אצלנו מבחינת לקוחות ופעילות. 

"בארצות הברית יש לנו רשת של 4,000 סוכנים שנותנים שירות ללקוחות, וכאשר רוצים לייצר חוויה חיובית עבור הלקוח, צריך שקיפות ובניית אמון. היתרון הגדול של המערכת הוא  בכך שעד כה הרכב נבדק על-ידי מכונאי וזה אמר ללקוח 'זה מה שצריך', ואילו המערכת מאפשרת להראות לו מה הוא צריך. הצגת מידע כזאת יוצרת אמון ושקיפות ואז הלקוח חוזר אלינו ורוצה לתקן. גם מהירות הביצוע חשובה מאוד ומייעלת מאוד את התהליך. למעשה, לקוחות כל כך התלהבו עד שרצו להביא גם את הרכב השני שלהם לסריקה".

UVeye סריקת רכבים
צילום: UVeye
 

איך העבודה שלכם עם UVeye עוזרת להם?

"כשעובדים עם 4,000 סוכנויות ו-28,000 יועצי שירות רוצים לייצר תהליך סדור. זה מאפשר לנו ליצור תקן וגם להעביר יותר זמן איכותי עם הלקוח מאשר רק לבדוק את הרכב. אנחנו עוזרים אחד לשני וזו טיבה של שותפות. אנחנו באים אליהם עם רעיון ותוך יומיים הם חוזרים עם פתרון. הם עובדים על הצד הטכני ואנחנו על השילוב עם הסוכנים. 

"הם עוזרים לנו להבין איך להציג דברים באופן שקוף השונים מ'המכונאי שמנסה למכור לי משהו'. זה סוג של מהפכה ביצירת האמון של הלקוח; אנשים זוכרים זאת להרבה זמן". 
כיצד יהיה השירות בעתיד? 

"כאשר הרכב נעשה יותר ויותר מתוחכם, מערכת כזו מאפשרת לטפל בבעיות בעתיד. השאלה היא איך ניתן יהיה לתקן את הרכב במהירות; אני הרי יודע שאם הרכב של אשתי אינו מוכן בזמן אני בצרות... לתיקון איכותי צריך מכונאי מיומן, וחלק שיהיה זמין. היום רוצים שהדברים יקרו מהר, טכנולוגיית הבדיקה הזו מאפשרת להתכונן וכך תיקון שנמשח פעם 4 שעות יסתיים ב-45 דקות. בנוסף, יש למערכת יתרונות גם בקבלת רכב מליסינג, שם הוא יכול להיסרק במהירות רבה מאוד, וכך גם במכירת מכוניות משומשות".

UVeye טכנולוגיה
צילום: UVeye
 

האם יש הבדלים בציפיות הלקוח בין חלקי העולם השונים?

"יש הרבה דמיון. הלקוחות, בפשטות, רוצים שהרכב יעבוד כמו שצריך ושיטופל טוב. ברור שזה שונה בכל הקשור לזמינות ומיידיות התיקון – אם הלקוח גר באזור אורבני או חי במקום מרוחק באמצע המדבר. גרתי בהרבה מקומות, וכל לקוח שפגשתי אמר שאם יש בעיה הוא רוצה שתיפתר מהר וטוב". 
 

יש כיום דיון על הדרך בה טסלה מוכרת את הכלים שלה ומשרתת את הלקוחות. מה דעתך על כך?

"אני יכול לדבר על הדרך שלנו. בארצות הברית 98% מהלקוחות גרים במרחק של עד 16 ק"מ מהסוכנות, והדבר מאפשר גישה מהירה לרכב שלהם. אנחנו מנסים ליצור עבור הלקוח את חווית השירות הטובה ביותר, וקרבה היא יתרון".

UVeye מערכות סריקה לרכבים
צילום: UVeye