מקס וורסטפן השיג את נצחונו הרביעי העונה במרוץ הגרנד פרי של מונקו. אלוף העולם השיג בכך את ניצחונו הרביעי העונה, לאחר שבשני מרוצים סיים במקום השני. בכך המשיך את שרשרת הניצחונות הרצופים של רד בול בכל ששת המרוצים שנערכו העונה. שני, אבל הרחק מאחור, סיים פרננדו אלונסו שממשיך להפתיע עם אסטון מרטין. הפתעה נוספת הייתה המקום השלישי של אסטבן אוקון באלפין.
 

לקראת מרוץ

אחרי ביטול המרוץ הקודם בגלל השיטפונות שפקדו את צפון איטליה ושהיה אמור להתקיים באימולה, הגיע קרקס הגרנד פרי למרוץ היוקרתי ביותר בסבב, הגרנד פרי של מונקו. 

כרגיל במסלול הרחובות הצר של מונטה קרלו למקצה הדירוג הייתה חשיבות אדירה, וכאן ראינו קרב צמוד באופן מפתיע בין וורסטפן שסיים ראשון לבין אלונסו. שלישי היה הגיבור המקומי, שארל לקלר בפרארי. אולם, דווקא בעיר מגוריו ספג לקלר עונש בגלל שעיכב את לנדו נוריס (מקלארן) בהקפת הדירוג שלו, אם כי האחריות לכך היא של הקבוצה שלא הזהירה אותו שנוריס מתקרב. העונש היה כבד: הורדה של שלושה מקומות למקום השישי. זה אפשר לאוקון, קרלוס סיינז בפרארי השנייה וללואיס המילטון במרצדס לדלג מיקום אחד קדימה.

פורמולה 1 מונטה קרלו
צילום: F1
 

הדבר עצמו

עם הזינוק, נשמר הסדר הזה, כאשר וורסטפן מוביל בפער גדול על אלונסו, שבעצמו התרחק מאוקון בעוד פרארי לא מצליחה לשפר עמדות. 

רד בול ואסטון מרטין שיחקו בחתול ועכבר. האלופים המתינו לכניסה של אלונסו לרחבת הטיפולים כדי שלא ינסה לעבור את וורסטפן בזמן הזה. שתי הקבוצות ידעו גם שהתחזית היא לגשם בסוף המרוץ. מבחינה זו דחיית החלפת הצמיגים הייתה חכמה, גם אם וורסטפן לא היה על הצמיגים הקשים והעמידים כמו אלונסו. אלא שמטח הגשם היה חזק ממה שציפו לו כולם, וניסיונות ראשונים להישאר על צמיגי הסליקס הביאו ללא מעט החלקות של נהגים רבים. בתנאים הקשים שנוצרו ראינו לא מעט נהגים, כולל וורסטפן עצמו, נוגעים בגדרות המגן, ושורדים. 

פורמולה 1 מונקו
צילום: F1

בעוד שרד בול תזמנה היטב את המעבר לצמיגי הביניים, אסטון מרטין הכניסה את אלונסו קודם וזה יצא על צמיגי סליקס; כאשר תוך הקפות ספורות הובן שהגשם אינו אפיזודה חולפת הוא נאלץ לחזור לרחבת הטיפולים כדי להחליף לצמיגי גשם; ייתכן שאם היה עובר התחלה לצמיגי הגשם יכול היה לנצח. עם זאת, יתרונו על אוקון (שהחליף לפני שהגשם ירד, ולכן ביצע את ההחלפה הראשונה שלו לפני תחילת הגשם וביצע לכן עוד החלפה) היה כה גדול שהוא יכול היה להיכנס לאותה החלפה נוספת.

Furmola 1
צילום: F1

פרארי כדרכם הצליחו לבלגן גם את זה, ועברו מאוחר מדי לצמיגי הגשם. עד אז סיינז החליק ואיבד מקומות ונכנס להחלפה כשהוא צמוד ללקלר מה שמטבע הדברים עיכב אותו. מי שהרוויחו מהשגיאה היו נהגי מרצדס, כאשר המילטון נוטל את המקום הרביעי לפני ראסל שסיים לפני לקלר על אף שספג עונש של חמש שניות. המילטון שניסה לעבור את אוקון בשלבי הסיום יכול היה להתנחם בכך שרשם את ההקפה המהירה במרוץ וזכה בנקודה נוספת. 

פייר גסלי באלפין השנייה סיים שביעי, לפני סינז שסיים שמיני וסבל גם כך ממרוץ רצוף מגעים ופגיעות. אחריו סיימו צמד נהגי מקלארן נוריס ואוסקר פיאסטרי. סרג'יו פרז ברד בול השנייה, הזכיר בתאונה בתחילת מקצה הדירוג, עד כמה קרובות גדרות הבטיחות בנסיכות הקטנה. כתוצאה מכך זינק למרוץ מקצה הטור ולא הצליח להתקדם באופן משמעותי וסיים במקום ה-17.

F1
צילום: F1

גרנד פרי מונקו, רחובות מונטה קרלו, 28.5.23 

1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין 
3. אסטבן אוקון – אלפין 
4. לואיס המילטון – מרצדס 
5. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
6. שארל לקלר- פרארי 
7. פייר גסלי – אלפין 
8. קרלוס סיינז – פרארי 
9. לנדו נוריס – מקלארן 
10. אוסקר פיאסטרי – מקלארן

אליפות העולם לנהגים לאחר 6 מרוצים (מתוך 22)

1. מקס וורסטפן – 144 נק' 
2. סרג'יו פרז – 105 נק' 
3. פרננדו אלונסו – 93 נק' 
4. לואיס המילטון – 69 נק' 
5. קרלוס סיינז – 50 נק' 

אליפות העולם ליצרנים לאחר 6 מרוצים (מתוך 22)

1. רד בול – 249 נק' 
2. אסטון מרטין – 120 נק' 
3. מרצדס – 119 נק' 
4. פרארי – 90 נק' 
5. מקלארן – 35 נק'

וורסטפן מנצח F1
צילום: F1