בהודעה קצרצרה לעיתונות הציגה פיאט מכונית עירונית חדשה המאמצת שם אייקוני מן העבר – פיאט טופולינו. הטופולינו החדשה תהיה מכונית עירונית זעירה בסגמנט הקוואד-סייקל הפופולרי למדי באירופה. במכוניות מסגמנט זה גם צעירים בגילאי 14-16 (בהתאם לתקנות המדינות השונות באירופה) רשאים לנהוג עם היתר נהיגה וללא רישיון מלא. 
 

ההיסטוריה של הטופולינו, בקצרה 

פיאט טופולינו המקורית הוצגה בשנת 1935 והייתה לאחת המכוניות המצליחות של פיאט באותה התקופה. היא יוצרה מאז, לאורך שנות המלחמה ועד לשנת 1955. למעשה, שמה הרשמי של טופולינו – עכבר קטן באיטלקית – היה פיאט 500, והתוספת ה"עכברית" הייתה כינוי לא רשמי למכונית הקטנה שדבק, ואפשר להבין מדוע. בשנת 1957 הציגה פיאט את ה-500 ה'חדשה', וזו כבר הפכה להצלחה של ממש – כמעט 3.9 מיליון יחידות לעומת 0.5 מיליון של טופולינו – עד כדי כך שרבים שכחו מהטופולינו ומכנים את ה-500 השניה כ"מקורית".

פיאט טופולינו 1935
צילום: פיאט
 

פיאט טופולינו, היום

הטופולינו החדשה שהציגה פיאט היא למעשה הגרסה שלה לסיטרואן אמי החשמלית אשר הוצגה בתחילת שנת 2020. לצמד יש גם אחות שלישית מבית אופל המכונה רוקס-e. מידותיה של טופולינו טרם פורסמו אך הם ככל הנראה קרובים לשל אמי – 241 ס"מ לאורך, 139 ס"מ לרוחב, 159 ס"מ לגובה.

בניגוד לסיטרואן-אופל שנראית כמעט זהה אחת לשניה ונסמכות על שילובי צבעים שונים ליצירת זהות מותגית, הטופולינו זוכה להופעה ייחודית ושונה. לפחות מהתמונה היחידה שפורסמה ניתן לראות כי אין קשר עיצובי לטופולינו המקורית אלא ל-500 המוכרת כיום. החזית מעוצבת בסגנון רטרו, כך גם החישוקים המלאים. בצדדים ניתן להבחין בחבלים במקום דלתות, זכר רחוק ל-500 ג'ולי המתוקה, וסביר שמדובר במהדורה מיוחדת. עוד ניתן להבחין בגג נפתח עם כיסוי רך בסגנון "קופסת סרדינים".

תמונת של החלק האחורי ותא הנוסעים טרם פורסמו, אולם ניתן להבחין במושבים הנאים ובדשבורד הזוכה לדוגמת פסים שצועקת איטליה. סביר להניח כי בדומה לאמי ולרוקס-e גם כאן סביבת הנהג תהיה דלה למדי ותכלול מעמד לנייד במקום מערכת מולטימדיה, בכל זאת מדובר במכונית עירונית מוזלת.

לא פורסמו פרטים רשמיים על יחידת ההנעה, אך זו צפוי להיות זהה לשל צמד האחיות. זה אומר מנוע חשמלי יחיד המספק 8 כ"ס באופן שוטף ועד 12 כ"ס בשיאו, 45 קמ"ש מירביים, סוללת 5.5 קוט"ש וטווח נסיעה של עד 75 ק"מ.

פיאט טופולינו
צילום: פיאט