קוניגסג רגרה, ההיפרקאר השוודית שהוצגה ב-2014, שברה זה עתה את שיא התאוצה ל-400 קמ"ש ובחזרה לעמידה, והדיחה את האלופה הטרייה, רימאק נבארה החשמלית.

מכונית הבנזין ההיברידית (טוב, לא בדיוק בנזין אלא אתנול E85) ביצעה את המיאוץ מ-0-400-0 בזמן של 28.81 שניות - ותוך כדי כך שברה עוד 5 שיאי מהירות נוספים.

אז איך קוניגסג כבשה מחדש את השיא? האם זו גרסה משופרת עם יותר כוח ואווירודנמיקה משודרגת? לא. התשובה הרבה יותר פשוטה - מאז הצגת הרגרה בשנת 2014 טכנולוגיית הצמיגים השתפרה, והצמיג הספציפי בו השתמשו לקביעת השיא הנוכחית - מישלין פיילוט קאפ 2R - לא היה קיים אז. בנוסף, המנחת בו השתמשו היה סלול טוב יותר מזה בו השתמשו בריצות הקודמות. זה הכל...

קוניגסג רגרה
צילום: קוניגסג
 

בחזרה לעתיד

הרגרה משתמשת במערכת הנעה היברידית לא שגרתית; מנוע 5.0 ל' V8 עם שני מגדשי טורבו וארבעה מנועים חשמליים (אחד בכל גלגל), עם הספק משולב של 1800 כ"ס על משקל של 1600 ק"ג. החלק הפחות שגרתי הוא תיבת הילוכים בעלת הילוך אחד בלבד (Koenigsegg Direct Drive system), והסוד הגדול הוא המשקל. בעוד שהתאוצה תתקשה לעמוד ביעילות המחליאה של חשמלית מלאה במהירויות נמוכות (נבארה מאיצה למאה קמ"ש ב-1.81 שניות, לעומת 2.7 ברגרה), הרי שרימאק המתחרה שוקלת 700 ק"ג יותר, עניין שעושה הבדל אדיר בשלב הבלימה.

השאלה היא למה לקבוע את השיאים האלה עם מכונית שכבר ירדה מפס הייצור? "כי הרכב יכול!" אמר כריסטיאן פון קוניגסג, האיש מאחורי החברה הנושאת את שמו. "הרכב הזה הוא עדיין מלך התאוצה, אפילו בנוף ההיפרקאר הסופר תחרותי של היום, וזה משהו שצריך לחגוג עם שיא חדש".

קוניגסג רגרה שיא תאוצה
צילום: קוניגסג

פון קוניגסג, שתמיד היה אסטרטג ממולח בכל הקשור לקביעת שיאים, יודע היטב מה המכוניות שלו מסוגלות לעשות; הוא מחכה שיישבר שיא, ואז מעלה את הרף בעוד קצת - לא חושף את כל הקלפים שלו בבת אחת, ותמיד שומר עוד אס בשרוול לדו-קרב הבא.

כעת הוא יכול לחכות בשקט לתגובה של רימאק, פינינפארינה, בוגאטי או לוטוס, לפני שישלח את ההיפרקאר החדישה והחזקה יותר שלו, 'יסקו אבסולוט', כדי להעלות שוב את הרף.

כך או כך, בואו פשוט נהנה מהעובדה שמכונית בעלת מנוע בעירה הפנימית בת עשר שברה את השיא של המכונית החשמלית המהירה והמתקדמת ביותר בעולם. ניצחון קטן במלחמה בה כבר הפסדנו.

קוניגסג משיבה מלחמה
צילום: קוניגסג
 

להלן השיאים שנשברו (והשוואה לשיא הקודם של רימאק נבארה):

מעמידה ל-400 קמ"ש וחזרה לעמידה: 28.8 שניות (רימאק: 29.93 שניות).
מ-0 ל-400 קמ"ש: 20.68 שניות (רימאק: 21.31 שניות).
עצירה מ-400 קמ"ש: 8.13 שניות.
מעמידה ל-250 מייל לשעה וחזרה לעמידה: 29.6 שניות.
מ-0 ל-250 מייל לשעה: 21.35 שניות (רימאק: 21.86 שניות).
מ-250 מייל לשעה לעמידה: 8.25 שניות.