מסתבר שלא היה פשוט להביא את מיצובישי לישראל, שהחלה לפעול כאן בשנת 1988. טקהאשי סייקהירו, סגן שגריר יפן בישראל, ציין כי לפני 35 שנה בתוך החרם הערבי זה ממש לא היה מובן מאליו להכניס את המותג לארץ. ובכל זאת, כלמוביל הצליחה במהלך, ומיצובישי הפכה למותג הנמכר ביותר בישראל, שמכר עד היום למעלה מרבע מיליון רכבים.

סיפור האהבה בין יפן לישראל התחיל הרבה לפני 1988, ולמעשה שתי המדינות מציינות 70 שנה לפתיחת היחסים הדיפלומטיים והמסחריים ביניהן. פרט מעניין נוסף שסיפר סגן השגריר, הוא כי לפני 10 שנים חלקן של ההשקעות היפניות מתוך ההשקעות הזרות בישראל היווה רק כ- 1% מסך ההשקעות, אך כיום הוא עומד על מעל 10%. ב- 2022 סך ההשקעות הסתכם בכ- 1.5 מיליארד דולר.

אירוע 35 שנים למיצובישי בישראל
צילום: תומר פולטין
 

הביקור במרכז פרס לשלום, האירוע וההפתעה

האירוע לכבוד מיצובישי נערך במרכז פרס לשלום ולחדשנות, בו אירחו בכירי קבוצת כלמוביל את בכירי קונצרן מיצובישי, ביניהם מס' 2 במיצובישי ומנהל חטיבת מיצובישי באירופה, במזרח התיכון, באפריקה ובדרום אסיה. 

באירוע הוצג וידיאו ארט שכלל תערוכת וידאו שהקרינה את ציר הזמן לפעילות המותג בישראל לאורך 35 שנה בדגש על חלוציות וחדשנות, מופע צבעוני של עשרות רחפנים  שיצרו צורות וסמלים, ביניהם המילה ישראל, שותפות, לוגו מיצובישי, הספרה 35 ועוד. האורחים נהנו ממופע של שלומי שבן, אסתר ראדה ומאיה בלזיצמן.

מתי ההפתעה שהבטחנו, אתם שואלים? או, אז באופן בלתי צפוי וספונטני לחלוטין, האורחים מיפן עלו לבמה וגנבו את ההצגה כשהחלו לתופף במהלך מופע של תופי טאיקו מסורתיים.

35 שנים מיצובישי
צילום: תומר פולטין
 

מילות סיכום ותודה (ביפנית)

טאטסו נאקאמורה, סגן נשיא מיצובישי ציין כי לקבוצת מיצובישי שהוקמה בשנת 1870 זהו כבוד גדול להשתתף בטקס יום השנה ה-35 לחברה בישראל, וכי לחברות עקרונות משותפים של "אחריות תאגידית", "יושרה והגינות" ו"הבנה גלובלית דרך עסקים".

יניב שיראזי, מנכ״ל קבוצת כלמוביל ציין כי הוא מתרגש מעצמת האהבה של הישראלים למותג ומצפה לעוד שנים רבות של שותפות עמוקה טובה ומוצלחת. 

אריגאטו, מיצובישי!

35 שנות מיצובישי בישראל
צילום: תומר פולטין