את ההיכרות עם ג'נסיס G90, ספינת הדגל של מותג היוקרה הקוריאני עשיתי בדרך הנכונה: פתחו בפניי את הדלת והתיישבתי במושב האחורי. כי ככה זה עם מכונית פאר.

מכונית פאר היא השיא בעולם מכוניות הנוסעים, הקבצה אקסקלוסיבית בה נמצאות, בעיקר, אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7, מרצדס S קלאס. מזה שנים מנסה לקסוס לתקוע יתד שם עם LS, ליגואר הייתה פעם XJ. 

בינתיים, לטריו גרמניה יש יתרון חד משמעי בקטגוריה הכה אקסקלוסיבית. למרצדס יש מורשת של מאה שנים בתחום זה, לב.מ.וו שבעה עשורים, ואפילו אודי עם שלושה – וכולם משלבים פאר רב, אבזור מכובד מאוד וקדמה טכנולוגית מרשימה. ומול ההצלחה של אלה, והקושי של האחרות – מה למותג יוקרה כה צעיר (מ־2015!) בסגמנט הכל כך תובעני? שאלה מעניינת.

ג'נסיס G90
צילום: ג'נסיס

כי אם תשאלו את ג'נסיס, או לפחות את מספר 2 שלה, גראהם ראסל, לגרמנים לא צריכה להיות אקסקלוסיביות בסגמנט הזה. והוא צודק. וגם לא. קשה לראות איך ג'נסיס מפצחים את הנוסחה לתחרות בסגמנט הזה – מקדם ההופעה של G90 מאופק, המחיר דומה, המפרט אינו שובר את הכלים, ומנגד, כאמור, חסרה המורשת.

מצד שני, בכל הנוגע לדרום קוריאה מכונית הפאר הזאת היא הצלחה פנומנלית, ועיקר המסירות בסגמנט הזה. גאוות מדינה? קולעת בול לטעמו של הקוריאני המבוסס במיוחד? כנראה שגם וגם.

ג'נסיס G90 אחורי
G90 | צילום: ג'נסיס
 

מהמושב הנכון

פתיחת הדלתות וגם סגירתן בתפעול חשמלי, והטריקה בוואקום, כי פחות מזה לא יאה. במרחב העצום מאחור שני מושבים בלבד, ביניהם קונסולה ענקית, ולזה בצד הימני גם הדום ושליטה על המושב הקדמי. מחלקת עסקים בואכה מחלקה ראשונה. 

כל מושב מופעל חשמלית לכל זווית ותנוחה שרוצים, ויש לו זיכרונות, המושבים עצמם מחוממים, מאווררים ויש להם עיסוי, לא רק לגב, גם לישבן. הווילונות בצד ומאחור נשלטים חשמלית אף הם, מעל גג שמש כפול ומרשים ובקרת האקלים מאחור היא דו־אזורית (ארבעה אזורים בכל הרכב). במרכז הקונסולה צג המאפשר לשלוט בכל המערכות, כולל גם במוזיקה – מערכת שמע מבית B&O עם 23 רמקולים, 3 מהם נמצאים בתקרה – או בבידור/מידע/חדשות.

ג'נסיס G90 מושבים אחוריים
G90 | צילום: ג'נסיס
 

טעימה מהמושב הלא נכון

כעשרים דקות של נהיגה עירונית ובינעירונית. בפקקים. זה לא באמת מספיק להתרשמות מלאה, אבל אפשר להסתפק ברושם ראשוני. שני צגים גדולים מלפנים, כצפוי. יש צג נוסף למיזוג, קטן יותר וממוקם מתחת לצד המולטימדיה. ויזואלית, אני מהרהר לעצמי, הוא לא ממש מרשים. יש מצלמה קדמית שניתן לראות בכל הצגים, גם זה שמשמש כלוח מחוונים. איכותית מאוד אגב. כשמפעילים איתות, וזה כבר מוכר, מוקרן צילום השטח המת במחוונים, ויש תצוגה עילית, עמוסה וגדולה שבסוף מעט מסתירה כתוצאה מהניווט שמוקרן בה. אבל בכל מקרה זה לא יגיע לכאן

לבד מזה, נאה כאן. העיצוב שמרני למדי, איכות החומרים ראויה למעמד ולא נפקד מקומם של פריטים וחללי אחסון שימושיים. 90־92 מעלות בחוץ, בלי להגזים. האוורור במושבים עובד ומנסה לצנן את הגב שלי. הראות החוצה טובה ובכלל התחושה היא של נהיגה ברכב קטן בהרבה – בזה בסיס גלגלים של 318 ס"מ והאורך 528 ס"מ; במוארך, 337 ס"מ ו־547 ס"מ.

ג'נסיס G90 סביבת נהג
G90 | צילום: ג'נסיס

המנוע מייצר 415 כ"ס ולא פחות חשוב 59 קג"מ. התאוצה קלה ומהירה, אבל לא שציפינו לאחרת. מרכוז גלגל ההגה לא חזק, אולי אפילו חלש מדי. אני פחות אוהב. אין כאן מספיק קילומטרים לדבר על נוחות, בטח לא בשאר מתארים, אבל אין ספק כי קפיצי האוויר עושים עבודה טובה משמעותית מהדור הקודם, עם קפיצים רגילים. יש היגוי אחורי עד 4.5 מעלות, הפונה עם כיוון ההגה במהירויות גבוהות, ונגדו במהירויות עירוניות, לקוטר סיבוב מרשים ביותר.

כצפוי, שקט מופתי שורר בתא הנוסעים, בין היתר בזכות מערכת המייצרת פאזה הפוכה בצליל ומבוססת על 8 מיקרופונים ורמקולים צמודים. למבחן כדת וכדין על כבישי רמת הגולן...

ג'נסיס G90 נהיגה ראשונה
צילום: ג'נסיס

@auto_magazine_il התשובה של יונדאי למכוניות פאר ויוקרה - ג'נסיס - שברה שיא עולם עם ספינת הדגל שלהם - הG90. מדובר במכונית פאר כשעל המדף לצדה ניצבים דגמים כמו מרצדס s קלאס, ב.מ.וו סדרה 7 ואודי A8. יש לו רק מנוע אחד, מה שמונע מכם את כאב הראש בבחירת המנועים ועם תוספות כמו ביטול רעשים אקטיבי, סגירה ופתיחה של דלתות בצורה אוטומטית, מתלי אוויר, שורת המושבים השניה מתכווננת לכל כיוון, ועוד המון תוספות פרמיום. אבל עם מחיר של 100 אלף דולר בחו"ל, יהיה מעניין איך השוק הישראלי יאמץ אותו.   ברבעון הראשון של 2024  כשהוא יגיע לארץ הקודש. תכתבו לנו בתגובות מה דעתכם.                                  #אוטוטוק #אוטו #מכוניותיוקרה ♬ original sound - אוטו