חברת דלהום מוטורס, בעלת רשת מוסכים בפריסה ארצית, תייבא לישראל רכב פנאי ומסחרית חשמלית של מותג SWM הסיני. דלהום מחזיקה בזיכיון למותג האוטובוסים הטורקי 'סקודה טמסה' בשותפות עם חברת אוטומקס, ולאחרונה קיבלה גם את הזיכיון למותג הרכב הסיני 'אסיאסטאר'.
 

מי זה בכלל SWM?

אם אין לכם מושג מי ומה זה SWM, אתם לא לבד.. SWM היה יצרן אופנועים איטלקי שנוסד ב-1971 על ידי פיירו סירוני ופאוסטו ורגאני. SWM, שבסיסה במילאנו, התמחתה באופנועי שטח - טריאל, אנדורו ומוטוקרוס - וקנתה לעצמה שם עולמי בשנות השבעים, אולם ב-1984 החברה פשטה רגל והייצור הופסק.

ב-2014 המהנדס האיטלקי אמפליו מאקי, שעבד בעברו בקאג'יבה, אפריליה והוסקוורנה, הניע את התחייה המחודשת של מותג SWM עם שישה דגמי אופנועים חדשים. המימון לחברה הגיע מסין דרך קונצרן 'שינריי' (Shineray Group).

SWM G01F
צילום: SWM
 

רגע, ומי זה שינריי?

חברת Shineray Motorcycle Company היא אחת מיצרניות האופנועים הגדולות בסין. החברה הצטרפה ליצרנית המכוניות 'בריליאנס' במיזם משותף לייצור מכוניות, ויחדיו הן מייצרות מגוון מיניוואנים ומסחריות תחת המותג 'ג'ינביי' (Jinbei).

לאחר החייאת מותג האופנועים SWM, החליטו ב-2016 בברילאנס-שינריי לעשות שימוש בשם גם עבור מכוניות. החברה הקימה מרכז עיצוב במילאנו, וייצור המכוניות מתבצע בצ'ונגקינג, סין.

SWM G01F בישראל
צילום: SWM

במקור, ראשי התיבות SWM סימלו את שמות המייסדים בשילוב שם העיר מילאנו (Sironi Vergani-Vimercate Milano), כאשר שני ה-V המחוברים השתלבו ליצירת ל-W.

שינריי, מהיותם סינים מצחיקולים, שינו את המשמעות ל-Speedy Working Motors לאחר שרכשו את החברה. מאוחר יותר הם חשבו שזה נשמע מוזר מדי, אז הם שינו את זה ל-Start Win More... נו, ואתם חשבתם ש-Build Your Dreams זה שם מוזר למותג רכב עממי.

SWM G01F השקה
צילום: SWM
 

בקרוב אצלכם

SWM מייצרת כיום שבעה דגמים, רובם רכבי פנאי בגדלים שונים. הדגמים הראשונים שצפויים להגיע לישראל ועומדים בתקינה האירופאית לסדרות קטנות, הם רכב הפנאי הקומפקטי G01F והמסחרית החשמלית X30L בשתי גרסאות.

G01 הוצג בשנת 2018 והינו גדול יחסית לקטגוריה - עם אורך של 460 ס"מ, רוחב של 185.5 ס"מ, גובה של 172.5 ס"מ, ובסיס גלגלים של 275 ס"מ - כלומר ארוך מיונדאי טוסון ב-10 ס"מ, ובעל ממד גובה ובסיס גלגלים הארוכים בכ-7 ס"מ.

SWM G01F בישראל
צילום: SWM

הגרסה שצפויה להגיע לארץ היא G01 F-Edition אשר הושקה במאי 2019, וכוללת חזית שונה ומרכב בעיצוב ספורטיבי יותר. יחידת הכוח היחידה היא מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין המפיק 156 כ"ס ו-22 קג"מ, ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (בסין מוצעת גם ידנית שישה הילוכים). ההנעה בשני המקרים קדמית והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש.

ל-G01 F תא נוסעים מודרני עם מולטימדיה בגודל 12 אינץ', לוח מחוונים מוקרן וגלגל הגה ספורטיבי עם תחתית שטוחה.

SWM G01F סביבת נהג
צילום: SWM

ה-X30L הוא ואן מסחרי עם גרסת נוסעים בעלת עד 7 מושבים. הוא הוצג ב-2014 ומוצע במרכב סגור, עם חלונות או כטנדר עם ארגז פתוח. המנוע קדמי-מרכזי (מתחת לקונסולה המרכזית) וההנעה אחורית.

אורכו 449.5 ס"מ, רוחבו 168 ס"מ, גובהו 199 ס"מ ובסיס הגלגלים 292.5 ס"מ - ממדים הדומים ברובם לאלו של סיטרואן ג'אמפי בגרסה הקצרה, פרט לממד הרוחב הצנום שמעניק לו פרופורציות קצת מוזרות (אך עשוי להוות יתרון בהתניידות ברחובות עיר צפופים). 

ה-XL30L מוצע בסין במגוון וריאציות בנזין (1.3 ו-1.5 ליטר עם תיבה ידנית), ונמכר על ידי שלל מותגים שונים. לארץ יגיעו ככל הנראה שתי גרסאות חשמליות: ואן מסחרי סגור או ואן לנוסעים עם חלונות. המנוע החשמלי ממוקם מאחור ומייצר 80 כ"ס ו-21.5 קג"מ, לסוללה 49.1 קוט"ש והטווח הרשמי עומד על 285 עד 305 ק"מ.

SWM X30L
צילום: SWM

מאחר ואלו יצרנים סינים, קחו בחשבון שהמידע ברשת לא תמיד מדויק ועשוי להשתנות.

החל מאוקטובר 2023 צפויים להגיע לישראל שני כלי הרכב בתקינה המוגבלת ל-400 יחידות, ובמהלך שנת 2024 האישורים יורחבו לתקינה מלאה.

מחירים ומידע מלא יפורסמו קרוב יותר למועד ההשקה.

SWM X30L בישראל
צילום: SWM