לפני כחודש ניסאן שחררה טיזר מלהיב מהרגיל לניסמו Z החדשה, כשהיא שורפת צמיגים בידיו האמונות של אלוף הפורמולה-דריפט כריס פורסברג.

כעת מגיעה החשיפה המלאה, וכצפוי, הגרסה הקרבית כוללת שדרוגי שלדה, עיצוב ואווירודינמיקה - אולם תוספת הכוח צנועה למדי והתיבה אוטומטית בלבד.
 

מצמידה

ניסאן מתגאה בכך שהניסמו מייצרת כוח הצמדה (מה שאומר ה-Z הרגילה כנראה לא מייצרת הצמדה אווירודינמית...), בזכות פגוש קדמי משודרג וספליטר קדמי מוארך ('G-Nose') הלוקח השראה עיצובית מהפיירליידי 240ZG (גרסת הומולוגציה למירוצים מ-1971 של המכונית שהתחילה את שושלת Z המפוארת, ואשר זכתה לחזית אווירודינמית יותר ששיפרה את מהירותה המרבית). בנוסף, לפגוש הקדמי החדש יש "צלעות הצמדה" בכל צד.

ניסאן Z ניסמו
צילום: ניסאן

בצדדים זכו החצאיות לעיצוב מחודש להפחתת גרר ומאחור יש ספויילר תחתי בולט יותר.

השלדה חוזקה בעזרת מוטות מייצבים מעובים, קפיצים מוקשחים ובולמי זעזועים גדולים יותר בכיול ייחודי. בנוסף, ישנם מוטות גישור מלפנים, מאחור  ומתחת לרצפה, כמו גם תותבי מתלים ("בושינגים") קשיחים יותר ותותב הגה מחוזק.

ניסאן Z ניסמו 2023
צילום: ניסאן

חברת Rays, שמייצרת חישוקים יקרים ונחשקים מאוד בשוק האפטרמרקט, פיתחה סט חישוקים ייחודי לניסמו בגודל 19 אינץ' ובגימור שחור מבריק. לאלו רוחב של 10 אינץ' מלפנים ו-10.5 אינץ' מאחור, והם קלים יותר מהחישוקים של ה-Z הרגילה. 

עוטפים אותם צמיגי Dunlop SP Sport MAXX GT600 במידה 285/35 בסרן האחורי - רחבים ב-10 מ"מ מאלו של גרסת הביצועים הסטנדרטית.

ניסאן Z ניסמו חישוקים
צילום: ניסאן
 

מאיצה

למרות שמועות שדיברו על יותר מ-500 כ"ס, ניסאן הסתפקה בתוספת כוח צנועה בהרבה; חטיבת ניסמו שיפרה את הקירור של מנוע ה-V6 טווין טורבו בנפח 3.0 ליטר, הגבירה את לחץ הגדישה ושיפרה את בקרת פריקת הלחץ של המגדשים. התוצאה היא 426 כ"ס ומומנט של 53.1 קג"מ, תוספת צנועה של 20 כ"ס ו-4.7 קג"מ לעומת הדגם הסטנדרטי.

כמו כן, החשדות שעלו מסרטון הטיזר התממשו, וה-Z ניסמו תוצע רק עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית - למרות שלגרסה הרגילה יש גם אופציה לתיבת 6 הילוכים ידנית.

ניסאן Z ניסמו נתונים
צילום: ניסאן

לטענת החברה, התיבה המשופרת (שהינה זהה בבסיסה לתיבת 9Gtronic של מרצדס) כוללת מצמדים משופרים ותוכנת ניהול המקצרת את זמני הורדת הילוכים בכמעט 50%. כמו כן נוספה מערכת "בקרת שיגור" וישנו מצב נהיגה 'ספורט+' עם תוכנית העברת הילוכים מכוונת מסלול.

ניסאן Z ניסמו סביבת נהג
צילום: ניסאן

את השינויים המכאניים משלימים את שינויים ויזואליים בתא הנוסעים, הכוללים כפתורי התנעה ומצבי נהיגה אדומים, גרפיקה מעודכנת למחוונים, מושבי 'רקארו' עטופים בעור ובאלקנטרה, וגלגל הגה חדש בציפוי תואם.

מחיר טרם פורסם. שיווק בצפון אמריקה יתחיל בסתיו הקרוב. עדיין לא ידוע אם ומתי תגיע ה-Z לישראל.

ניסאן Z ניסמו בישראל
צילום: ניסאן