"פתק קטן, פתק גדול" הוא ספר הדרכה בתחום הניהול, ובו כותב אריאל פינטו על סודות ההצלחה העסקית ומביא סיפורים מאחורי הקלעים בתחום הרכב. בספר מגוון המלצות לדרכים נכונות וליצירת כללים בעבודה מול לקוחות, להגדלת מכירות, להתמודדות עם תפקידי ניהול.

פינטו, שהגיע לחברת כלמוביל באמצע העשור הראשון של האמה אחרי קריירה ניהולית בשטראוס ובטיב טעם, ניהל את חטיבת מיצובישי במשך חמש שנים, וב-2010 מונה לתפקיד מנכ"ל מרצדס, בו כיהן עד סוף 2019. תחת ניהולו גדל היקף הפעילות של מותג מרצדס בארץ, והורחבה מסגרת פעילותו. לאחר פרישתו, הקים פינטו חברת ייעוץ בשם ABPC וזו מייעצת לעסקים בהגדרת מטרות ומלווה אותם ביישומן.

בספר "פתק קטן, פתק גדול" מביא פינטו סיפורים משעשעים על מקרים שאירעו במהלך עבודתו בתחום ברכב. 

אחד מהם הוא על טרייד אין שנעשה על סוס מצרי. פינטו מציין בספרו כי בענף הרכב בכלל  ובתחום רכבי היוקרה בפרט, לטרייד אין חשיבות רבה מאוד, ו-30% מהעסקאות כוללות מרכיב טרייד אין. 

אחד הלקוחות רכש מרצדס E קלאס, ובנוסף לרכב הישן הביא עמו לעסקה גם סוס מצרי. אותו לקוח רכש אפוא רכב ב-400,000 שקלים, ושילם עליו באמצעות 130,000 שקלים אותם קיבל על רכבו הישן, העביר 210,000 שקלים והשלים את העסקה עם טרייד אין על הסוס המצרי שלו, עליו קיבל 60,000 שקלים. וכך אותו לקוח התחדש ברכב שיש לו 320 כוחות סוס.

טרייד-אין על סוס מצרי?


סיפור נוסף הוא על זוג שהגיע לקבל את הרכב החדש שלו, וזה המתין להם עם כיסוי אטום.  בסוכנות דאגו למספר רישוי נאה לעין וקל לזיכרון, ובמרכבו הספרות 666. כאשר הגיע הרגע הגדול של חשיפת הרכב, בני הזוג אחזו כל אחד בקצוות הכיסוי ומשכו אותו יחד, ובמקום לקרוא בהתפעלות – הם זעקו "אוי לא! אלוהים! מה עשיתם? השטן ! השטן!!!".

ובכן, המספר 666 הוא לפי חזון יוחנן בברית החדשה מייצג את החיה, והזוג שהיה משוכנע שזה מספרו של השטן סירב כל תוקף לקחת את הרכב – למרות שחיכה לו ארבעה חודשים. פינטו מספר שבני הזוג חזרו לביתם במונית, ורק הודות לפקידי משרד הרישוי שפעלו לפנים משורת הדין, הצליחו אנשי מרצדס כבר למחרת להחליף את מספר הרישוי והרכב נמסר. 

אלה שתי דוגמאות לסיפורים רבים משעשעים הנמצאים בספר "פתק קטן, פתק גדול", ספר  שנולד מניסיונו הרב של פינטו בעולם העסקים ופורש שיטות יעילות ומוכחות להשגת מטרות אישיות ועסקיות הכתובות בשפה פשוטה ומובנת שיכולה לעזור לכל קורא להשתפר ולהגשים מטרות בעולם העסקים וגם בחיים.