שיא המהירות 

החל משנות ה-60 החלו להימדד במסלול מהירויות הגבוהות מ-300 קמ"ש. לאחר תאונה קטלנית בישורת המולסאן במרוץ של 1986, החלה לרוץ חרושת שמועות בדבר הכוונה לשנות את המסלול כך שתוגבל המהירות אליה ניתן להגיע. שינוי שבוצע לבסוף בהוספת השיקיינים לישורת המולסאן.

בקבוצת המירוצים של ז'רארד וולטר שכבר החלה ב"פרוייקט 400" בשאיפה להיות המכונית הראשונה להשיג מהירות של 400 קמ"ש בישורת המפורסמת, חלחלה התובנה ששיא זה יישאר לנצח לאחר השינויים שייעשו במסלול. הקבוצה בנתה רכב קל יחסית המעוצב בתצורה מאוד אווירודינמית ומצויד במנוע של פיג'ו. בניסיון הראשון הציגה הקבוצה רכב לא אמין והמטרה לא הושגה.

ספיישל לה מאן - השיאים
צילום: יצרן

לקראת המרוץ של 1988 חברת פיג'ו נרתמה לפרויקט, אפשרה להשתמש במתקניה ותרמה גרסה משופרת של מנוע ה-v6. הרכב שנבנה היה קל וחזק יותר ובעל מבנה אווירודינמי יעיל אף יותר שהתקבל על ידי הזזת המצננים והקטנת פתחי האוויר במרכב. זאת בידיעה שהרכב יתנהג פחות טוב לאורך המסלול ואף יתקשה לסיים את המרוץ. 

למרוץ הגיעה הקבוצה עם הרכב החדש בנוסף לרכב הקודם שעבר שדרוג. הם היו מודעים לסיכוי הקלוש שלהם לסיים את המרוץ כולו, אך הייתה להם מטרה אחת. כבר במקצי האימונים התגלו בעיות מכניות בכלי הרכב. מכונית מספר 51 נכנסה לפיט לאחר 22 הקפות ושהתה שם במשך 3.5 שעות בניסיונות לטפל במערכת החשמל, במגדשי הטורבו והיו גם בעיות קירור. נהוגה בידי רוג'ר דרסי, חזרה המכונית לניסיון נוסף שמהלכו נמדדה מהירות מרבית של 407 קמ"ש בסוף הישורת. הפיג'ו פרשה זמן קצר לאחר מכן בהקפה 59 עם מנוע שהתחמם יתר על המידה.

מכיוון שפיג'ו השיקה זה עתה את המשפחתית הגדולה שלהם, ה-405, הם דאגו לפרסם את השיא החדש כ-405 קמ"ש. זה הוביל לכך שאנשים זוכרים את השיא כ-405 קמ"ש בלבד...

פיג'ו 405 1988
צילום: פיג'ו

1. שיא הניצחונות לנהג: טום קריסטנסן ניצח 9 פעמים בין השנים 1997 ל-2013. במקום השני ג'קי איקס עם 6 ניצחונות בין השנים 1962 ל-1982.
2. שיא הניצחונות ליצרן: פורשה עם 19 ניצחונות כלליים.
3. שיא המרחק: אאודי R15 TDI בשנת 2010 עם 5410.713 ק"מ וסך של 397 הקפות.
4. שיא המהירות הממוצעת במרוץ, כולל עצירות: אאודי R15 TDI בשנת 2010 עם מהירות ממוצעת של 225 קמ"ש.
6. זמן הנהיגה הממושך ביותר ללא החלפה: אדוארד הל (1950) 24 שעות ברצף.
7. זמן ההקפה המהיר ביותר: מייק קונווי טויוטה TS050 בשנת 2019 עם זמן של 3:17.297 דקות להקפה.
8. הנהג הצעיר ביותר: ג'וש פירסון (2022) בגיל 16 ו-119 ימים.
9. הנהג המבוגר ביותר: דומיניק בסטין (2021) בגיל 75 ו-270 ימים.
10. הנהג שהשתתף במספר הגבוה ביותר של מירוצים: הנרי פסקרולו עם 33 מירוצים.

ספיישל לה מאן - השיאים
צילום: יצרן
 

ספיישל לה מאן

 - סיקור מירוץ לה מאן 2023 - אוהד אלגוב
 - מכונית לה מאן מונעת מימן - ניצן רז
 - האסון הגדול - ירון תייר
 - מסורות וכללים ייחודיים - ירון תייר
 - עלייתה ונפילתה של גרופ C - ירון תייר
 -
המסלול - ירון תייר
 - 
היסטוריית מרוצי הסיבולת - ירון תייר

ספיישל לה מאן - השיאים
צילום: יצרן