לקראת הפסטיבל המוטורי בפבל ביץ' השיקה יצרנית מכונית העל הדנית 'זנבו' (Zenvo) היפרקאר היברידית - דגם כל-חדש ראשון של החברה מאז 2008.
 
זנבו, שתמיד שאפה להתחרות בקוניגסג, בוגאטי ופאגאני, אבל לא הצליחה לפרוץ לתודעה הגלובלית כמותן, מקווה שהאורורה החדשה תביא לה את התהילה - ולפחות מבחינת נתונים ועיצוב נראה שיש לה את הכלים לעשות זאת.

האורורה תוצע בשתי גרסאות, האחת מוכוונת כביש בשם 'Tur', והשנייה מוקצנת למסלול בשם 'Agil' (ולא, אלו אינן טעויות הקלדה באנגלית, כי אם האיות הדני למילים 'תיור' ו'זריז' בהתאמה). שתיהן יבנו סביב שלדת סיבי הפחמן המודולרית החדשה של זנבו בשם ZM1 עם מתלים ייחודיים לכל אחת, מערכת הנעה נבדלת ודגשים אווירודינמיים שונים.

זנבו היפרקאר
צילום: זנבו

בשתיהן יותקן V12 מרכזי בנפח 6.6 ליטר עם ארבעה מגדשי טורבו, כשהמגדשים מותקנים בין סוללות הצילינדרים, בתוך ה-V (בסידור המכונה Hot Vee). המנוע יטפס ל-9800 סל"ד (!) ומפיק 1250 כ"ס בפני עצמו. לכך יצטרף בגרסת Agil המסלולית מנוע חשמלי בהספק של 200 כ"ס המותקן בתוך תיבת ההילוכים לתפוקה משולבת של 1450 כ"ס. גרסת ה-Tur מוסיפה לזה מנוע בכל גלגל קדמי כדי לאפשר הנעה כפולה, הכוונת מומנט ותפוקה של 1850 כ"ס. זנבו טוענים לטווח חשמלי של עד 34 ק"מ, כדי לאפשר לה להתנייד במרכזי ערים אירופאיות ולחמוק מהשכונה בלי לעורר מהומה.

גם ה-Tur וגם ה-Agil משתמשים בתיבת שבעה הילוכים חד-מצמדית, עם יחסי העברה ומיפוי ייחודיים לכל גרסה בהתאם לייעודה. יש לשער שהמנועים החשמליים גם יעדנו את פעולת התיבה וירככו את העברות ההילוכים האגרסיביות המאפיינות תיבות כאלה.

Zenvo
צילום: זנבו

זנבו טוענת לתאוצה למאה קמ"ש ב-2.5 שניות בגרסת Agil ה"חלשה", כאשר ה-Tur תשלים את המיאוץ הקלאסי תוך 2.3 שניות בלבד. עוד יותר מרשימה היא התאוצה ל-300 קמ"ש ב-9 שניות.

המהירות המרבית עומדת על 450 קמ"ש, כשה-Agile, בעלת יחסי העברה מקוצרים ואווירודינמיקה אגרסיבית יותר תסתפק ב-365 קמ"ש.

 ה-Agil מייצרת 880 ק"ג של כוח הצמדה במהירות של 250 קמ"ש וחותכת 150 ק"ג מהמשקל היבש של ה-Tur - העומד על 1450 ק"ג.

Zenvo מושבים
צילום: זנבו

האופי המנוגד של שני הדגמים ניכר גם בתא הנוסעים, כאשר ה-Agil מציעה תא נוסעים חשוף עם אלמנטים מקרבון, וה-Tur בוחרת בגישה יוקרתית יותר עם תוספת של חומרי בידוד.

הייצור יוגבל למאה יחידות והמחיר יתחיל ב-3.6 מיליון. ביורו. לפני מיסים. מסירות ראשונות ב-2026, אז תתחילו לחסוך.

Zenvo ספויילר
צילום: זנבו