בשנים האחרונות חווינו תחייה מחודשת של מכוניות על שעושות הומאז' עיצובי למכוניות מירוץ משנות ה-50, ומוותרות על גג ושמשה קדמית מלאה לטובת עיצוב חלק וקסם אלמותי; פרארי הציגה את המונזה SP1 ו-SP2, אסטון מרטין את ה-V12 ספידסטר ומקלארן את האלווה - וכולן הוצעו כגרסאות אקסקלוסיביות בייצור מוגבל, כשהן מבוססות על דגמים קיימים (ולכן עלויות הפיתוח נמוכות יחסית) אך דורשות תג מחיר אסטרונומי.

כעת גם פינינפארינה - סדנת העיצוב האגדית שהפכה ליצרנית רכב  - מצטרפת לחגיגה, ועושה זאת עם דגם מהמם ביופיו ואקסקלוסיבי עוד יותר; רק 10 יחידות יבנו ומחיר כל יחידה יחל ב-4.4 מיליון יורו.

פינינפארינה B95
צילום: פינינפארינה

שמה של המכונית הוא B95, כשה-'B' מייצג את המילה ברקטה (Barchetta, "סירה קטנה" באיטלקית, וגם כינוי היסטורי לגרסאות רודסטר מארץ המגף) ו-'95' לרגל יום השנה ה-95 לפינינפארינה.

מבחינה מכאנית, הברקטה מתבססת על ההיפרקאר המוכרת בטיסטה, שבעצמה מבוססת על רימאק נבארה. כך שגם כאן תקבלו למעלה מ-1900 כ"ס מארבעה מנועים חשמליים וזינוק למאה קמ"ש ב-2 שניות. המהירות המרבית היא "רק" 300 קמ"ש - כי בכל זאת, אין גג ואין שמשה קדמית. כתחליף, מותקנים כאן שני "מסכי אוויר" מתכווננים (בסגנון משקף של אופנוע ספורט) שאמורים לדאוג שהפאה לא תעוף ברוח יחד עם התותבות.

פינינפארינה B95 חשמלי
צילום: פינינפארינה

תא הנוסעים מציע אינספור אפשרויות קסטומיזציה, בתוספת תשלום כמובן - והלקוחות המעושרים לא מתקמצנים; לטענת היצרנית, הלקוח הממוצע של הבטיסטה הוסיף בין 300 ל-400 אלף יורו למחיר הרכב באפשרויות התאמה ייחודיות. נו, ואתם חשבתם שיש בעולם אינפלציה...

פינינפארינה B95 סביבת נהג
צילום: פינינפארינה
 

היסטוריה קצרה

פינינפארינה (Pininfarina), סדנת עיצוב רכב מהוותיקות בעולם, יצאה לדרך חדשה ב-2019. הסדנה האיטלקית השיקה בתערוכת ז'נבה את המכונית הראשונה שלה בייצור עצמי, שהעבירה אותה מספקית משנה של יצרניות רכב אחרות, לשורה אחת איתן כיצרנית רכב לכל דבר.

למכונית הראשונה ניתן השם הסימבולי "בטיסטה" (Battista), על-שם מייסד פינינפארינה ומנהלה הראשון. הסדנה, שחוגגת כאמור 95 שנים בשנה הבאה, נוהלה בהמשך על-ידי בנו סרג'יו ומנוהלת כיום על-ידי נכדו, פאולו פינינפארינה. עם השנים היא נחשבה לאחת מסדנאות העיצוב הפוריות והמוצלחות בתעשייה, והייתה אחראית לרוב המוחלט של עיצובי מכוניות הכביש של פרארי.

פינינפארינה B95 פרופיל
צילום: פינינפארינה