אם אתם חובבי רכב מושבעים ונודניקים כמוני, אתם בטח זוכרים ימים בהם הייתם מתלהבים לשמוע על דגם חדש של לוטוס. אני יודע, זה נשמע כמו נוסטלגיה רחוקה, התרפקות על ימים בהם היינו צעירים ותמימים שגומעים בשקיקה כל שביב מידע על מכוניות ספורט - משהו שבשפע המוטורי של היום כבר לא קיים, בין היתר בגלל שבכל שני וחמישי מוצגת ספורטיבית חדשה עם מיליון כ"ס ותאוצה למאה קמ"ש בפחות מאפס שניות. 

כל זה נכון, ומבאס, אבל המקרה של לוטוס הוא היוצא מן הכלל. או לפחות היה כזה; מהחברה שחרתה על דגלה את המוטו של מייסדה "Simplify and add lightness", והתמחתה במכוניות קלות, פשוטות וטהורות, ידענו שתמיד נקבל רכב שהוא לא המילה האחרונה בטכנולוגיה, אבל יהיה מכוון בראש ובראשונה להנאה מנהיגה. וזה היה נכון עד ממש לאחרונה, כשהוצגה האמירה, המחליפה האנלוגית (האחרונה) לאיבורה הנפלאה.

לוטוס אמיה - עוד סדאן חשמלית
צילום: לוטוס

וכן, אני מודה ומתוודה שהתלהבתי לשמוע על האמירה - למרות גילי המופלג והציניות המבעבעת - משהו שממש קשה לי לעשות לגבי המהפך החשמלי שעובר על החברה.

כן, זה ברור, עולם הרכב עובר לחשמל, וזה כולל גם יצרניות קטנות של מכוניות ספורט (מיותר ולא מוצדק, אבל זה מה יש). במיוחד אם מאחורי החברה הזו עומד קונצרן גדול (ג'ילי), שמתמחה במכוניות חשמליות, ורוצה שהיצרנית הקטנה והבלתי רווחית מאנגליה תהפוך למתחרה אמיתית לפורשה. 

לוטוס אמיה - עוד סדאן חשמלית
צילום: לוטוס

הכל מובן והגיוני, ממש כמו הבחירה שלהם להציג רכב פנאי חשמלי (אלטרה) שייתחרה בקאיין, וסדאן שתתחרה בטייקאן - אבל מדד הסקרנות שלי מהם עומד על אפס, למרות שאני יודע שמאחר וזו לוטוס, הם יתנהגו מעולה בפיתולים וכנראה יהיו החשמליים הכי מהנים.

אבל איך אפשר באמת להתלהב מעוד שני כלים מגודלים וכבדים עם המון כ"ס ומעט שניות בתאוצה למאה. זה מה שכולם עושים - וזה כל כך משעמם.

לוטוס אמיה - עוד סדאן חשמלית
צילום: לוטוס
 

לעניינינו

עכשיו כשסיימתי עם המניפסט לטהרן הנרגן, אפשר לדבר קצת על האוטו - אבל ממש קצת, כי זה באמת לא מעניין.

ובכן, לוטוס חשפה תמונות ראשונות של ספינת דגל חשמלית שאמורה להגיע לשווקים בשנה הבאה וזכתה לשם 'אמיה' (Emeya).

זו הסדאן הראשונה של החברה מאז הקרלטון/אומגה (אההממ... חילול קודש) והפלטפורמה והטכנולוגיה יהיו דומים לאלו של האלטרה - כלומר, שני מנועים, הנעה כפולה, 918 כ"ס ו-2.8 שניות למאה קמ"ש.

לוטוס אמיה - עוד סדאן חשמלית
צילום: לוטוס

לסוללה 102 קוט"ש וטעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 350 קילוואט - כלומר, 80% תוך 18 דקות. בהמשך תוצג כנראה גם גרסה בסיסית יותר.

העיצוב הולך בדרכו של רכב הפנאי ועושה שימוש נרחב באווירודינמיקה אקטיבית. תא הנוסעים יציע עיצוב מינימליסטי (וואו, מקורי!) עם מסע מגע ענק במרכז ואופציה לריפודים ודיפונים מחומרים ממוחזרים.

יש עוד כמה פרטים, כמו מערכת שמע של KEF ומתלי אוויר - אבל תכל'ס, למי אכפת?