פורד חשפה את F-150 המעודכן, הטנדר רק המכר שלה שהוצג לראשונה בשנת 1975. הדור הנוכחי (ה-14 במספר), הוצג בשנת 2021 ממנו נמסרו כבר יותר מ-3.75 מיליון יחידות(!) ולראשונה בתולדות הדגם כולל גם גרסה חשמלית. "סדרה F" של פורד מלווה אותה עוד משנת 1948 ויש לה מקום מיוחד בליבו של שוק הרכב האמריקני.
 

פורד F-150, אז מה חדש?

ראשית, וכמקובל במתיחות פנים מסוג זה, ה-F-150 זוכה למראה רענן יותר הכולל יחידות תאורה ופגושים בעיצוב מעודכן, תאורת לד-יום חדשה ועוד. בנוסף, ניתן לבחור בחבילות עיצוב שונות בהתאם לרמת הגימור והאיפור החיצוני המועדף.

פורד F-150 מתעדכן עם שורת חידושים
צילום: פורד

בסביבת הנהג השינויים פחות בולטים אולם בפורד מציינים כי כעת דגם יוצע כסטנדרט עם מסך המולטימדיה בגודל 12 אינץ' ועם מערכת איתור חדשה מבית היצרנית שאמורה לסייע במקרה של גניבה. בנוסף, כעת ישנה תצוגה עילית חדשה שתציג נתוני נסיעה שונים, כולל את תצוגת מערכת הנהיגה האוטונומית העדכנית של פורד המכונה "בלו קרוז 1.2". אגב, לראשונה פורד מתכוונת לגבות דמי תשלום על מערך הנהיגה האוטונומי הזה – במסלול של דמי מנוי חודשיים או שנתיים.

החידוש המרכזי נוגע ככל הנראה לחלק האחורי – שם פורד הציגה לראשונה דלת בעיצוב חדשה הכוללת פתח במרכז אותו ניתן לפתוח על ציר לצד ימין. את הדלת ה"קטנה" הזו ניתן לקבע בזווית של 37, 70 או 200 מעלות ובכך לאפשר פתח וגישה נוחה לארגז גם ללא פתיחת הדלת הגדולה והכבדה (חשמלית). בנוסף, בארגז ישנה כעת מסילה אשר לאורכה ניתן לקבע מחיצה לחלוקה נוחה יותר של הארגז.

פורד F-150 מתעדכן עם שורת חידושים
צילום: פורד

חידוש נוסף הוא מערך 'פאואר פרו' המאפשר טעינה והפעלת אביזרים חיצוניים אשר יכול לחסוך צורך בגנרטור נייד ואף לספק כוח במקרה של הפסקת חשמל. במסגרת זאת ישנו מערך שקעי טעינה בארגז ובתא הנוסעים המציעים הספק מירבי של עד 2 ק"ו כסטנדרט – מספיק להפעלת קרוואן צנוע עם טלויזיה, מערכת הגברה, מיני מקרר וחימום. כאופציה ניתן לשדרג למערך בהספק 2.4 ק"ו או 7.2 ק"ו – זה האחרון יכול להספיק להפעלת מגוון כלי עבודה במקביל עד ל-32 שעות, כך פורד. 

לראשונה מוצע מערך גרירה סמי אוטונומי המזהה את הנגרר ומכוון בעצמו את הטנדרט עד לנקודת החיבור. המערך יסייע גם בתמרוני נסיעה מורכבים עם הנגרר מחובר. 

פורד F-150 מתעדכן עם שורת חידושים
צילום: פורד

היצע המנועים ללא שינוי משמעותי וזה כולל את מנועי האקובוסט בנפחים 2.7 ל' ו-3.5 ל' ומנוע V8 בנזין אטמוספרי בנפח 5.0 ל'. 

גם מהדורת 'טרמור' לשטח זוכה לרענון עם עיצוב חיצוני מובחן יותר, במיוחד בחזית, ולראשונה גם עם פגוש מודולרי בצבע שחור המשתלב באופן מעניין עם הסבכה בעלת הנגיעות הכתומות. 

גרסאות 'ראפטור' האימתניות זכו גם הם לעדכון ברוח דומה לעיצוב החיצוני ובסביבת הנהג. חשוב מכך, הן יוצעו כעת הם בולמי פוקס משופרים (FOX Dual Live Valve) וכיול חדש לשיפור היכולת הדינמית בשטח. גם כאן היצע המנועים ללא שינוי – 3.5 ל' מוגדש המפיק 450 כ"ס לראפטור ה"רגיל" ועד מנוע V8 מוגדש-על בנפח 5.2 ל' המפיק 700 כ"ס בראפטור R.

פורד F-150 מתעדכן עם שורת חידושים
צילום: פורד