בחודש אוגוסט האחרון חשפה קיה את הדגם החדש במשפחת EV החשמלית שלה – קיה EV5. מדובר ברכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שיאפשר ליצרנית להיכנס לאחד הסגמנטים הפופולריים ביותר בעולם גם בהנעה חשמלית. להבדיל מנירו EV, כאן מדובר בדגם עצמאי ש"צועק" חשמלי בעיצובו החיצוני וגם בתכנון ובמפרט – EV5 מבוסס על פלטפורמת E-GMP החשמלית-ייעודית.

קיה EV5
צילום: קיה
 

מנועים, סוללות, טווח

החדשות על EV5 מגיעות במסגרת "יום החשמליות של קיה", שם חשפה היצרנית את התכנית שלה בנוגע להנעה חשמלית – כולל שני דגמי קונספט חדשים עליהם לרכב פנאי קטן ומכונית סדאן עליהם תוכלו לקרוא כאן.

בכל מקרה, בקיה מתכוונים להראות נוכחות חשמלית במגוון רחב של סגמנטים ומחירים – מ-30,000 ועד 80,000 דולרים. ה-EV5 הוא אחד הדגמים שאמור לאפשר לה לאכלס את המבחר בטווח המחירים הבינוני-נמוך ובתפוצה רחבה. את עיקר הפרטים על EV5 ניתן לקרוא כאן, כעת מפרסמת קיה מעט נתונים על יחידות ההנעה העתידיות של הדגם.

קיה EV5 קונספט
צילום: קיה

עבור השוק הסיני יוצע קיה EV5 בשלוש גרסאות. לשתיים הראשונות מנוע יחיד, הנעה קדמית ו-215 כ"ס כאשר ההבדל הוא בסוללה – לגרסת הכניסה סוללת 58 קוט"ש וטווח של 530 ק"מ בעוד לגרסת הטווח הארוך סוללת 88 קוט"ש לטווח של 720 ק"מ. בשני המקרים נתוני הטווח הם לפי התקן הסיני (CLTC) ובתקן WLTP המקובל כאן צפוי טווח נמוך בכ-15-25%. 

בראש ההיצע הסיני תעמוד גרסת טווח ארוך עם הנעה כפולה – לזו סוללת 88 קוט"ש ואל המנוע הקדמי מצטרף מנוע אחורי בהספק 94 כ"ס להספק כולל של 308 כ"ס. הטווח כאן עומד על 650 ק"מ לפי התקן הסיני. הספק הטעינה המירבי לא נמסר אך בקיה מדווחים טעינה מ-30-80% בכ-27 דקות.

קיה EV5 סביבת נהג
צילום: קיה

בקיה חשפו פרטים ראשוניים גם על הגרסאות לשוק הקוריאני. אלה יצוידו באותם מנועים ובהספק זהה, למעט גרסת ההנעה הכפולה לה הספק משולב של 301 כ"ס. הסוללות הקוריאניות יהיו בקיבולת 58 קוט"ש בדגם הסטנדרטי ו-81 קוט"ש בגרסת הטווח הארוך – נתוני הטווח של גרסאות אלה לא נמסר.

משפחת קיה EV חשמלי
צילום: קיה
 

מפתח דיגיטלי ואפליקציה

בקיה ניצלו את הבמה כדי להכריז על אפליקציה חדשה לתפעול וקישוריות עם כלי הרכב החשמליים שלה שתראה אור בתחילת שנת 2024. האפליקציה תאפשר ניטור מצב הסוללה והטעינה, ניהול מפות ודרך חכם, קישוריות טובה יותר לסכוניות קיה השונות ועוד, כך קיה. בנוסף, בקיה מציינים כי EV5 יוצע לפחות בחלק מהשווקים עם מפתח דיגיטלי והיא מזכירה כי בשוק הצפון אמריקאי היא עובר לשקע הטעינה הסטנדרטי של טסלה (NACS) מה שיאפשר לרכביה גישה לרשת הטעינה העצמאית של טסלה.