מרצדס e־אקטרוס 600 – ראש־גורר חשמלי לטווח ארוך

מרצדס השיקה את אקטרוס e600 (או e-אקטרוס 600) ראש־גורר 44 טון לטווח ארוך של 500 ק"מ בין טעינות, מעל ל־1000 ק"מ ביום עבודה עם הפסקה למנוחה כמתחייב בחוק. המשקל להובלה בנגרר תקני הוא 22 טון. לפי מרצדס, משאיות מונעות חשמל יחליפו את רוב המשאיות מונעות הדיזל במהלך השנים הבאות. הייחוד בדגם החדש ביחד לדגמי משאיות אחרים מונעי חשמל של מרצדס ושל יצרנים אירופאים אחרים הוא ביצירת תא־נהג אווירודינמי ככל שאפשר. החזית מאופיינת בסבכה קטנה במיוחד ובקווים מעוגלים ככל שניתן. והיא ביטוי ראשון לשפת עיצוב חדשה של משאיות מרצדס. מרצדס מציינת כי משאית זאת תחסוך 80%  ב־CO2 במשך כל מחזור החיים שלה בהשוואה למשאית דיזל.

ב־e600 מותקנים 2 מנועים המייצרים 400 קילוואט ברצף (544 כ"ס) ו־600 קילוואט בדחף (בוסט; 816 כ"ס); בשלב זה לא נמסרו נתוני המומנט. לרכב 3 סוללות LFP (ליתיום־ברזל־פוספט) עם אנרגיה של 621 קוט"ש. מתח המערכת הוא 800 וולט, כך שניתן לטעון אותן כעת ב־DC בהספק עד 400 קילוואט ובהמשך גם ב־1000 קילוואט (1 מגוואט) עם השלמת הפרויקט שיאפשר הספק טעינה כזה. בשלב ראשון מוצע הרכב במבנה ראש־גורר 2x4  עם בסיס גלגלים של 400 ס"מ או 2x6 עם בסיס גלגלים של 460 ס"מ. תחילת השיווק של מרצדס e-אקטרוס 600 כעת, הספקה בסוף 2024.

חדשות כבדות - חידושים ולא מעט חשמל
צילום: מאן
 

מאן TGE – חידושים בנפח מלא

מאן הכריזה כי TGE, המסחרית הגדולה שלה שנחנכה ב־2018, תעבר חידושים משמעותיים וכי המהדורה המחודשת תוצג במחצית 2024; כידוע, 'דור' של מסחריות כאלה הוא בן 12 שנים (כפול מזה של מכונית נוסעים), וחידוש משמעותי של הדגם נעשה לרוב כל 6 שנים (כנ"ל). 

המסחרית הגדולה TGE הזהה לפולקסווגן קרפטר תצויד בעיקר בסביבת נהג חדשה לחלוטין, מערכות בטיחות ועזר בנהיגה עדכניות. לפי מאן, האיכות הכוללת בחומרים ובביצוע גם היא תשופר. מאן TGE החדשה הנקראת 'Next Level' ('השלב הבא'), תכלול בסביבת הנהג צג בגודל "10.4 וזה יהיה במסגרת מערך מידע/בידור מלא (ממשק אלחוטי, אפליקציות ייעודיות) חדש ובהמשך גם מערכות ניווט ייעודית למסחריות, והשליטה תהיה גם באמצעות פקודות קוליות;  בגרסת 'ביזנס' צג של "12.9. בנוסף, ההגה חודש עם מערך שליטה עדכני. לוח המחוונים מוקרן, ניתן לשנות את התצוגות בו. מאן טוענת להנדסת אנוש משופרת בכל הממשק בין הנהג למערכות. מאן אינה מפרטת ותעשה זאת לקראת הצגת הדגם המחודש, אך מציינת כי מערכות הבטיחות המתקדמות ישודרגו אף הן, ובכל זאת מציינת כי ביניהן יהיו באופן תקני קריאת תמרורים, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, ניטור עייפות נהג ועזר בחנייה.

חדשות כבדות - חידושים ולא מעט חשמל
צילום: דאף
 

דאף – מתייחסת לבטיחות

יצרנית המשאיות דאף מפרטת את מערך הבטיחות הצמוד למשאיות הדור החדש שלה. בין השאר מצוין כי במערכת בלימת החירום המתקדמת נעשה שימוש ברדאר ובמצלמה גם יחד לבלימה אוטונומית מלאה בכל מצב. מערכת נוספת היא שימור מידע בכל פעם שמופעלת התרעת אי־שמירת מרחק. לדגמי דאף התרעה עם איתות על הולכי רגל, רוכבי אופניים ומכוניות בשטח מת, גם בנגרר ולכל אורכו. עוד במערכות: עמעום אוטומטי (אופציה), ניטור עייפות נהג והמלצה על הפסקת ריענון, מערכת לניטור אלכוהול שבלי אישורה לא ניתן להתניע את הרכב.