אודי חשפה מהדורה מוגבלת של RS6 אוונט, מכונית הסלון (סגמנט E) הספורטיבית שלה. המהדורה זכתה לשם אודי RS6 אוונט GT והיא עוצבה ותוכננה בהשראת דגם הקונספט RS6 GTO. דגם זה בעצמו עוצב כהומאז' למכונית המרוץ של אודי מסוף שנות ה-80': האודי 90 קוואטרו IMSA GTO. ה-GT תיוצר ב-660 יחידות בלבד.

אודי 90 קוואטרו IMSA GTO
אודי 90 קוואטרו IMSA GTO | צילום: אודי

באודי לא מציינים זאת במפורש, אולם נדמה כי מהדורה זו מבוססת על גרסת ה'פרפורמנס' של RS6 – לה אותו מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ל' של ה-RS6 ה"רגילה" רק בהספק מוגבר של 630 כ"ס (30 כ"ס יותר) ומומנט של 86.6 קג"מ (5.1 קג"מ יותר). 

ה-GT מגיעה כסטנדרט עם חישוקי 22 אינץ' בעיצוב ייחודי, מכסה מנוע מסיבי פחמן להפחתת משקל, מערך בלימה קרבון-קרמי עמיד לתנאי נהיגה מאתגרים וקל משקל ועוד. ההנעה כפולה כמובן, התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והביצועים הם 3.3 שניות ל-100 קמ"ש, שיפור קל של 0.1 שניות מ'פרפורמנס' סדרתית.

אודי RS6 אוונט GT
צילום: אודי

עוד בצד הביצועים ישנם מתלים אדפטיביים מתקדמים כולל קוילאוברים מתכווננים, דיפ' מרכזי ודיפ' אחורי שהגיעו מגרסת ה'פרפורמנס', שניהם כוילו מחדש עבור גרסה זו, כך אודי. מערך המתלים מומנך ב-1 ס"מ וגם הוא כויל מחדש. הצמיגים – 285/30 – הם מסוג ספורט קונטקט 7 של קונטיננטל. 

השינויים הבולטים לעין נוגעים לעיצוב החיצוני של מהדורה זו, והתוצאה ייחודית ומהממת ממש. ראשית ישנה הצביעה המשלבת בין לבן, שחור, אפור ואדום ליצירת מופע שונה וייחודי בנוף. הסבכה עוצבה מחדש ובזכות צביעה שחורה היא נראית כאילו משתלבת עם כונסי האוויר בצדדים ומייצרת "פה" רחב במיוחד בחזית. את ההופעה הזו משלים מכסה המנוע שעוצב מחדש.

אודי RS6 אוונט GT 2024
צילום: אודי

בצד בולטים חישוקי הענק (22 אינץ') בצבע לבן ומאחור בולטת הכנף החדשה ממכונית הקונספט של ה"מתמחים" באודי שבעצמה הייתה מחווה לדגמי NSU של העבר. בולטות בהיעדרן הן מסילות הגג שנעלמו לטובת יצירת מופע זורם ואלגנטי יותר. דיפיוזר ענק מאחור משלים את ההופעה וכמו הסבכה מלפנים מקנה ל-RS6 הזו יציבה רחבה ומרשימה. 

אודי RS6 אוונט GT דגמים
צילום: אודי

סביבת הנהג זוכה לטיפול המתבקש הכולל מושבי ספורט מתקדמים עם ריפוד עור הכולל תפירה אדומה המייצרת דפוס חלת דבש. ברחבי התא בולט הצבע השחור עם נגיעות נוספות של אדום בדיפונים, חגורות הבטיחות ועוד.

אודי RS6 אוונט GT סביבת נהג
צילום: אודי