בחודש יולי האחרון חשפה מרצדס את CLE, מכונית הקופה החדשה בהיצע שלה; ומדובר היה במהלך מעניין של היצרנית. כחלק מהניסיון שלה לצמצם את קו הדגמים ההולך ומתרחב שלה ה-CLE החדשה שהוצגה נועדה להחליף שני דגמים: את מרצדס C קלאס קופה מצד אחד ואת מרצדס E קלאס קופה מצד שני. העניין הוא שלשתיהן היו גם גרסאות קבריולה עם גג נפתח – ואת מקומן של אלה באה למלא ה-CLE קבריולה שנחשפה כעת.

מרצדס CLE פתיחת גג
צילום: מרצדס
 

עכשיו בלי גג

מרצדס CLE קבריולה היא הגרסה נטולת הגג של CLE קופה, וככזו היא מבוססת על אותה הפלטפורמה וממדיה כמעט זהים, כולל בסיס הגלגלים שעומד על 286.5 ס"מ. לתא המטען נפח של 385 ל' כאשר הגג סגור אך הוא יורד לנפח של 295 ל' כאשר תרצו ליהנות מהשמיים.

העיצוב החיצוני מזכיר מאוד את זה של CLE, כאשר השינויים מתרכזים באזור הגג. במרצדס בחרו במבנה של גג בד-רך המתקפל בלחיצת כפתור בתוך-20 שניות בלבד, כולל בנסיעה במהירות של עד 60 קמ"ש. לפי מרצדס, למרות שמדובר בגג בד ולא במבנה קשיח הוא יציע בידוד מרעשים ומזג אוויר ברמה קרובה לשל גרסת הקופה הסגורה.

מרצדס CLE
צילום: מרצדס

בסביבת הנהג מופע זהה לשל הקופה. זה אומר שנראה כאן את סידור המסכים העדכני של היצרנית הכולל לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה אנכי במרכז בגודל 11.9 אינץ'. את האחרון ניתן להטות בזווית שבין 15 ל-40 מעלות למניעת סינוור.

במרצדס כמו במרצדס צריך שיהיו כמה אביזרים להנעמת זמנם של הנוסעים המפונקים: הקבריולה מצוידת במערכת "וילון האוויר" של היצרנית המזרימה אוויר סביב צוואר הנוסעים בעת שהגג פתוח. גם מושבי העור שומרים על טמפרטורה נוחה לנוסעים שכן הם מכוסים בחומר המחזיר את קרני השמש – כך שגם אם חניתם גם גג פתוח תחת שמש ישירה הם יהיו קרים בכ-12 מעלות ביחס למושבי עור "רגילים". מעניין איך זה יעבוד בישראל. 

מרצדס CLE סביבת נהג
צילום: מרצדס
 

מנועים

היצע המנועים דומה לשל גרסת הקופה, לכולם מערך היברידי-מתון 48V המציע סיוע חשמלי קל (עד 223 כ"ס) והם מוגדשי טורבו. בבסיס ישנו מנוע דיזל יחיד בנפח 2.0 ל' (גרסת 220d) המעמיד לרשות הנהג 197 כ"ס ו-44.8 קג"מ והביצועים הם 7.9 שניות ל-100 קמ"ש.

מרצדס CLE נתונים
צילום: מרצדס

היצע הבנזין מתחיל בגרסת 200 בעלת מנוע 2.0 ל' המפיק 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ. הביצועים הם 7.9 שניות או 8 שניות ל-100 קמ"ש עם הנעה אחורית או כפולה, בהתאמה. גרסת 300 עושה שימוש באותו מנוע אך בהספק מוגבר: 258 כ"ס ו-40.8 קג"מ. ההנעה כאן כפולה כסטנדרט והביצועים הם 6.6 שניות ל-100 קמ"ש.

בראש ההיצע עומדת בשלב זה גרסת 450 בעלת ההנעה הכפולה. לגרסה זו מנוע ה-3.0 ל' בעל 6 ציל' המוכר של היצרנית המפיק כאן 381 כ"ס ו-51 קג"מ. הביצועים של גרסה זו הם הטובים ביותר במבחר: 4.7 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. בעתיד צפויות גם גרסאות AMG.

מרצדס CLE 2024
צילום: מרצדס