קרלוס סיינז ניצל היטב את פרישתו של מקס וורסטפן בהקפה הרביעית בגרנד פרי האוסטרלי, כאשר הוביל את פרארי לניצחון כפול ראשון מאז בחריין 2022. ההשתתפות של סיינז במרוץ הוטלה בספק אחרי שנעדר מהמירוץ הקודם בערב הסעודית בשל ניתוח תוספתן. שארל לקלר, שקבע את ההקפה המהירה במרוץ וסיים שני, הבטיח את מרב הנקודות האפשריות לאדומים. האם הישג זה יהיה יחיד במינו כמו בעונה שעברה, או שהוא מבשר על אפשרות למאבק כל שהוא? ימים ומרוצים יגידו.
 

זהו מרוץ

קהל שיא הגיע למסלול הרחובות באלברט פארק, מלבורן, באוסטרליה. כבר עם תחילת מקצי האימונים פרארי הרשימה, אולם וורסטפן ורד בול התעשתו וקבעו את הזמן המהיר ביותר בהקפות הדירוג.

סוף סוף פרארי – ניצחון לסיינז באוסטרליה
צילום: מרצדס

בזינוק פתח האלוף המכהן היטב, אך סיינז הצליח לעקוף אותו כבר בהקפה השנייה ומיד לאחר מכן נראה עשן עולה מהצמיג הימני האחורי של המכונית של רד בול. הבעיה בבלמים החמירה, להבות עלו ואלוף העולם נאלץ להחזיר את המכונית לרחבת הטיפולים בהקפה הרביעית; הפעם האחרונה בה וורטספן פרש ממרוץ הייתה ב... אוסטרליה ב-2022, גם אז פרארי ניצלה אלא שלקלר הוא שסיים ראשון. 

מכאן ואילך שלט סיינז עד הסיום, לקלר שזינק רביעי עלה מהמקום הרביעי לשני – ובכלל, ניהול המרוץ על-ידי הקבוצה היה מצוין. מאחוריהם היה צמד נהגי מקלארן, לנדו נוריס ואוסקר פיאסטרי, שהפגינו רמה גבוהה אך לא יכלו ללחוץ באמת על פרארי. התקווה לנצל תאונה ומכונית קוצבת להחלפת צמיגים – דבר שקורה די הרבה באוסטרליה – לא התממשה. תאונה אמנם התרחשה, אבל זה היה מאוחר מדי עבורם. 

סוף סוף פרארי – ניצחון לסיינז באוסטרליה
צילום: מרצדס

הקפה לסיום ג'ורג' ראסל, נהגה של מרצדס, ניסה לעקוף את פרננדו אלונסו באסטון מרטין בקרב על המקום השישי, אלא שהוא החליק מהמסלול והוטח בגדרות הבטיחות בפנייה מספר שש. המכונית המפורקת נעמדה בסופו של דבר על צידה, וראסל יצא ללא פגע. זה היה סוף שבוע גרוע למרצדס, לאחר שלואיס המילטון פרש כבר בשלבי הפתיחה בגלל בעיית מנוע – ועד המרוץ עצמו הפגינה רמה בינונית ולא הצליחה להתמודד לא רק מול רד בול, אלא גם כנגד פרארי ומקלארן.

גם הרד בול השנייה ופרז המאוכזב והמאכזב לא התעלו, ואלה סיימו את המרוץ במקום החמישי, זאת אחרי שספג עונשין של הורדת שלושה מקומות בזינוק כך שזינק מהמקום השישי. אלונסו סיים אחריו במקום השישי ולפני חברו לקבוצת אסטון מרטין לאנס סטרול. שמיני סיים יוקי טסונודה ב-RB ואחריו צמד נהגי האס ניקו הולקנברג וקווין מגנוסן. 

אלכסנדר אלבון בוויליאמס שסיים במקום האחד עשר, סבל מתאונה קשה באימונים ובקבוצה החליטו, מכיוון שלא הייתה להם שלדה רזרבית, להעביר לאלבון את המכונית של לוגאן סרג'נט; מסיבה זו סרג'נט לא השתתף במרוץ.

סוף סוף פרארי – ניצחון לסיינז באוסטרליה
צילום: פרארי
 

שינויים

שעות לאחר שהמרוץ הסתיים החליטו השופטים להעניש את אלונסו בתוספת זמן של 20 שניות מכיוון שמצאו כי העובדה שהאט באופן שונה ולכן מפתיע מאשר בפעמים קודמות לפני הכניסה לפנייה הייתה אחת הסיבות לתאונה שהתרחשה במרוץ. אלונסו הודה כי ניסה דרך שונה להיכנס לפנייה ולכן האט מוקדם מדי לקראתה; כתוצאה מכך ירד אלונסו למקום השמיני.

סוף סוף פרארי – ניצחון לסיינז באוסטרליה
צילום: מרצדס

גרנד פרי אוסטרליה – מלבורן, אלברט פארק, 24.3.24

1. קרלוס סיינז – פרארי
2. שארל לקלר – פרארי
3. לנדו נוריס – מקלארן
4. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
5. סרג'יו פרז – רד בול
6. לאנס סטרול – אסטון מרטין
7. יוקי טסונודה – RB 
8. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
9. ניקו הולקנברג – האס 
10. קווין מגנוסן – האס 

אליפות הנהגים אחרי 3 מרוצים (מתוך 24 מרוצים)

1. מקס וורסטפן – 51 נק'
2.שארל לקלר – 47 נק'
3. סרג'יו פרז – 46 נק'
4. קרלוס סיינז – 40 נק'
5. אוסקר פיאסטרי – 28 נק' 

אליפות היצרנים אחרי 3 מרוצים (מתוך 24 מרוצים)

1. רד בול – 97 נק' 
2. פרארי – 93 נק' 
3. מקלארן – 55 נק' 
4. מרצדס – 26 נק'
5. אסטון מרטין – 25 נק'