כלמוביל – יבואנית מרצדס, יונדאי, ג'נסיס, מיצובישי, אורה – שהודיעה בתחילת פברואר על יבוא מותגי ג'אקו (Jaecoo) ואומודה (Omoda) של תאגיד צ'רי, הכריזה על הדגמים אותם תייבא. ההכרזה נעשתה במסיבת עיתונאים בה השתתפו באופן מקוון גם אנשי המותגים האלה.

בשנתיים הקרובות תציג כלמוביל שישה דגמים חדשים של שני המותגים, ואלה יוצעו עם מנועי בנזין, בגרסאות היברידיות, היברידיות-נטענות וגם חשמליות. 

דגמים אלה של שני המותגים יוצגו באולם תצוגה אחד שיבטא את הגישה כי מדובר בדגמים קרובים המשלימים זה את זה.

כלמוביל מכריזה על דגמי ג'אקו ואומודה
ג'אקו J7 | צילום: ג'אקו
 

בכללי

המותג אומודה הוצג ב-2022, אך רק ב-2023 הוחלט לעשותו למותג גלובלי, ואילו ג'אקו הוכרז כמותג גלובלי כבר בראשית דרכו, ב-2023. שני המותגים מכוונים להגיע להיקף מכירות של 1,400,000 מכוניות ברחבי העולם. 

דגמי ג'אקו מאופיינים בעיצוב קשוח ואמורה להיות להם יכולת שטח מסוימת. אומודה מציע אף הוא רכבי הפנאי, אלא שבאלה העיצוב אופנתי וספורטיבי יותר. לדגמים של ג'אקו הקידומת J, לאלה של אומודה הקידומת C. 

שני המותגים אמורים להיות ראש החץ של קבוצת צ'רי לאירופה. ככל שנאמר באירוע, צ'רי לא תשווק ברוב השווקים באירופה כמותג בפני עצמו, ושני המותגים האלה הם שייצגו אותה שם.

כלמוביל מכריזה על דגמי ג'אקו ואומודה
ג'אקו J7 | צילום: ג'אקו
 

השנה הזאת

הרכב הראשון שינחת בארץ ובעוד מספר חודשים יהיה J7 של ג'אקו. דגם זה יוצע בשתי גרסאות: טורבו-בנזין 1.6 ליטר עם תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים של צ'רי; היברידית-נטענת המבוססת על טורבו-בנזין 1.5 ליטר לטווח חשמלי של כ-90 ק"מ.

הדגם הבא הוא J8, רכב פנאי גדול עם שישה מושבים וזה יוצע בגרסה היברידית-נטענת עם אותו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ואותה סוללה, או בגרסה לטווח ארוך, עד ל-160 ק"מ, ולהיצע תצטרף גם גרסה כפולת הנעה.

שני דגמים אלה, J7 ו-J8 מקבילים לצ'רי טסונו (בעצמו קרוב לטיגו 7) ולטיגו 9. במפרט, בין השאר, צג "14.8 ומצלמות היקפיות, כולל כאלה המצלמות את התוואי שמתחת לרכב.

כלמוביל מכריזה על דגמי ג'אקו ואומודה
ג'אקו J8 | צילום: ג'אקו
 

השנה הבאה

בתחילת 2025 יתייצב הדגם הראשון של אומודה – C9, דגם פנאי גדול המבוסס על צ'רי אקסיד, וזה יוצע עם חטיבת כוח היברידית-נטענת ומנוע בנזין כמו ב-J8 החולק עמו מכלולים רבים. 

לקראת אמצע 2025 יוצע הרכב השלישי של ג'אקו בארץ – דגם הפנאי הקטן J5, הגדול ביחס למקובל בקטגוריה. רכב זה יוצע עם מנוע בנזין, חטיבה היברידית רגילה ובגרסה חשמלית. בסוף 2025 אמור להגיע לכאן C7 משל אומודה, רכב פנאי קומפקטי המצויד במנוע בנזין או ביחידה היברידית-נטענת. 

כלמוביל מכריזה על דגמי ג'אקו ואומודה
אומודה C3 | צילום: אומודה

בתחילת 2026 אמור להגיע אלינו הדגם השלישי של אומודה. זהו C3, דגם פנאי קטן שיוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר, היברידי והיברידי-נטען. 

חלק מהדגמים לא הוצגו ואחרים לא סיימו את הליכי התקינה האירופאית, ולכן המפרט הסופי אינו ידוע. לפי האנשים של ג'אקו ושל אומודה, הכוונה היא לקבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הבטיחות של יורו NCAP. 

אומודה C5, בפועל צ'רי FX המוצע בארץ מזה שנה וחצי, לא יוצע כאן במסגרת זאת. 

כלמוביל מכריזה על דגמי ג'אקו ואומודה
צילום: צ'רי