על מותג הרכב KGM אולי לא שמעתם אבל לפני שאתם חושבים לעצמכם שהנה "עוד מותג סיני חדש מסתער על ארצנו" כדאי לדעת שהוא דווקא קוריאני ואתם כן מכירים אותו. 

KGM הוא השם שקיבל מותג הרכב הקוריאני הוותיק סאנגיונג אחרי שנרכש ב-2022 על ידי קבוצת KG שמתמחה בכימיקלים ופלדה. המיתוג מחדש של החברה התרחש ב-2023 והרכב הראשון להגיע אלינו הוא הרקסטון הוותיק והמוכר.

KGM רקסטון
צילום: KGM

רכב השטח הגדול, שנשען על שלדת סולם, הוצג ב-2017 כאשר ב-2019 עבר מתיחת פנים. את שינוי השם ניצלו הקוראנים לעדכון מסוים - צג חדש וגדול יותר ("12.3), מערך מדיה חדש שכולל ממשקי קישור אלחוטיים. 

כבעבר מצויד הרקסטון במנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר עם  202 כ"ס ובנתון מומנט של 45 קג"מ ב-1600 סל"ד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים (מתוצרת יונדאי) ולהנעה אחורית או כפולה (לא קבועה), בהתאם לדרישה. 

KGM רקסטון 2024
צילום: KGM

כיאה לרכב שטח יש גם הילוך כוח, כשלדגם המעודכן נעילת דיפרנציאל אחורי אוטומטית. ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש תארך 10.7 שניות וצריכת הדלק המשולבת, המוצהרת, היא 11.8 ק"מ לליטר.  

ברמת גימור 'EX' מערך הבטיחות המתקדמת כולל בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועוד. ברמת גימור ב'פרמיום' גם תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור ועוד.

KGM רקסטון סביבת נהג
צילום: KGM

הרקסטון מוצע רק עם שבעה מושבים כשרמת בגימור 'EX' הוא כולל חישוקי "18, תאורת לד, מפתח חכם, בקרת אקלים ועוד. מחירו 260,000 שקלים.

ברמת גימור 'פרמיום' תקבלו גם דלת אחורית חשמלית, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שמרופדים הפעם בעור, וכוללים גם אוורור. מחירו 300,000 שקלים.

KGM רקסטון בישראל
צילום: KGM