BYD חשפה את שארק, הטנדר החדש שלה, במקסיקו שם הוא ישווק בשלב ראשון. שארק הוא טנדר בגודל בינוני ('1 טון') היברידי-נטען ומיועד להתחרות בין השאר באיסוזו D-מקס, טויוטה היילקס, פורד ריינג'ר ודומיהם. 

הטנדר החדש נצפה בסין כבר ב-2022 בהסוואה, ובתחילה היה צפוי להגיע לייצור ב-2023. דגם זה אמור להגדיל באופן משמעותי את היקף המכירות של היצרנית הסינית בדרום-מזרח אסיה ובמדינות כמו אוסטרליה, דרום אפריקה ויכול להוות כרטיס כניסה חשוב לשוק הרכב בארה"ב. 

הטנדר החדש מביא עמו ממדים גדולים, ביצועים טובים וטווח נסיעה רב, ואלה יאפשרו לו להיות שחקן משמעותי בשוק זה. בהמשך צפויה גרסה חשמלית מלאה.

BYD שארק
צילום: BYD
 

המפרט

לשארק מערך היברידי-נטען המבוסס על מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המשמש כמאריך טווח ושני מנועים חשמליים, האחד על הסרן הקדמי ומייצר 231 כ"ס, והשני ממוקם על הסרן האחורי עם 204 כ"ס להספק משולב של 435 כ"ס, התיבה רציפה וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.7 שניות. לטנדר סוללת בלייד של BYD עם 29.6 קוט"ש, והספק הטעינה המהירה הוא 40 קילוואט; מ-30% ל-80% ב-20 דקות. 

טווח הנסיעה המוצהר לפי תקן NEDC הישן והפחות מחמיר הוא 840 ק"מ, ובחשמל בלבד 100 ק"מ. צריכת הדלק הכוללת היא 13.3 ק"מ/ל'; עם סוללה טעונה ובתחילת הדרך 1.5 ליטר ל-100 ק"מ.

BYD שארק – טנדר ראשון, והוא היברידי־נטען
צילום: BYD

בסיס הגלגלים של הטנדר החדש, המוצע רק עם תא-נהג כפול, הוא 326 ס"מ, אורכו 545.7 ס"מ, רוחבו 197.1 ס"מ וגובהו 192.5 ס"מ. ממדים אלו מציבים את שארק כאחד הגדולים בקטגוריה והוא גדול ממתחריו הישירים. עם זאת, כושר ההעמסה והגרירה שלו נמוכים מאלה של המתחרים עם 835 ק"ג ו-2,500 ק"ג בהתאמה.

לדגם שלדת סולם והמתלים הקדמיים והאחוריים נפרדים. בית הסוללה, כמו בדגמי BYD אחרים, הוא חלק מהשלדה (CTC), בדגם זה הוא ממוקם במרכז ומעניק לה קשיחות מבנית של עד 38%. כמו כן, לטנדר החדש שלושה מצבי נהיגה לשטח, חול, בוץ ושלג. בנוסף מערכת אלקטרונית המדמה נעילת דיפרנציאל באמצעות חלוקה חכמה של המומנט בין הסרנים הקדמיים והאחוריים לשיפור יכולות השטח. 

BYD שארק – טנדר ראשון, והוא היברידי־נטען
צילום: BYD
 

ההופעה

לשארק עיצוב חיצוני אגרסיבי, בסבכה בולט סמל BYD ממש גדול ומשני צדדיה יחידות תאורה בעיצוב תלת-ממדי הדומות לאלה בפורד F-150 לייטנינג. בתא הנוסעים מסך מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ' וכיאה ל-BYD הוא מסתובב על צירו ולצידו לוח מחוונים מוקרן 10.25 אינץ'. למערכת תאימות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו ומצלמת 540 מעלות המאפשרת לנהג לנטר גם את תוואי הקרקע על מנת לזהות מכשולים. לדגם גם פונקציית V2L לאספקת מתח למכשירי חשמל חיצוניים, ואפליקציה לשליטה מרחוק על מערכות הרכב. 

במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, התרעות סטייה מנתיב ותנועה צולבת מאחור, ניטור שטחים מתים עם סיוע בחירום, ובקרת שיוט אדפטיבית. 

BYD שארק – טנדר ראשון, והוא היברידי־נטען
צילום: BYD