בחודש ספטמבר בשנת 2022 חשפה ג׳יפ את רכב הפנאי הקטן ביותר בתולדותיה: ג׳יפ אוונג׳ר. מדובר ברכב פנאי קטן (B-SUV) אשר מבוסס על פלטפורמת CMP שמקורה בקבוצת PSA דאז, היום חלק מקונצרן סטלנטיס. במועד החשיפה המקורי הוצגה הגרסה החשמלית, בהמשך הצטרפה להיצע גרסה היברידית-מתונה. הדגם הקטן של ג׳יפ אף זכה בתואר ׳מכונית השנה באירופה 2023׳, וזו הפעם הראשונה בה המותג האמריקני זוכה בתחרות.

ג׳יפ אוונג׳ר
צילום: ג׳יפ
 

משהו היה חסר

אלא שעם כל הכבוד, הג׳יפ הקטן ביותר היה חסר דבר אחד: הנעה כפולה. כעת מגיעה תורה של גרסת הנעה כפולה ראשונה להצטרף להיצע הגרסאות של אוונג׳ר. 

גרסת ההנעה הכפולה החדשה מבוססת על ההיברידית-מתונה (48V) שכבר הוצגה. זו משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל׳ (3 ציל׳) המפיק 136 כ״ס ו-23.4 קג״מ ומשודך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית עם שישה יחסי העברה – לגרסת ההנעה הקדמית 100 כ״ס ו-20.9 קג״מ. בדומה לגרסה המוכרת גם כאן מנוע חשמלי המשולב בתוך תיבת ההילוכים, אך אליו מצטרף מנוע נוסף המניע את הגלגלים האחוריים – כל אחד מהם בהספק של 28 כ״ס.

ג׳יפ אוונג׳ר הנעה כפולה
צילום: ג׳יפ

לפי ג׳יפ, על אף שמדובר במערכת היברידית-מתונה הנעזרת בסוללה צנועה למדי, המערכת תדע תמיד לספק כוח לגלגלים מאחור – כך שבכל מצב תישמר יכולת ההנעה הכפולה.

לאוונג׳ר כפול ההנעה בורר מצבי נהיגה הכולל מצב מותאם לשלג, בוץ, חול וספורט. בכלל, בג׳יפ מציינים כי אוונג׳ר תמיד יצא לדרך עם הנעה כפולה משולבת, זאת עד למהירות של 30 קמ״ש. בין 30 קמ״ש ל-90 קמ״ש ההנעה הכפולה תשולב לפי צורך. מעל ל-90 קמ״ש הכוח יועבר רק אל הגלגלים הקדמיים לטובת שיפור צריכת הדלק. 

ג׳יפ אוונג׳ר 2024
צילום: ג׳יפ

לצד יחידת ההנעה נרשמו גם כמה שינויים לשיפור היכולת בשטח. בג׳יפ מציינים כי לגרסה זו מרכב גבוה ב-1 ס״מ ומרווח גחון עדיף ב-4 ס״מ (21 ס״מ סך הכל) על פני גרסת ההנעה הקדמית. לאוונג׳ר כפול ההנעה זווית גישה של 22 מעלות, זווית גחון של 21 מעלות וזווית נטישה של 35 מעלות.

ג׳יפ אוונג׳ר ארבע על ארבע
צילום: ג׳יפ