הדור השישי של יונדאי אלנטרה החדשה, אשר הוצג בסוף השנה שעברה, יוצא היום לדרך בארץ. זהו שלב נוסף בסדרת חידושים של יונדאי אשר החלה בסוף השנה שעברה עם נחיתת הטוסון, הסונטה וה-I30 המחודשת.

יונדאי i35 נחתה בארץ לפני ארבע וחצי שנים וסימנה חזרה של היבואנית לתצורת הסדאן האהודה בשוק המקומי. הדור החדש - שהוא יותר מתיחת פנים מאסיבית מאשר מכונית חדשה לחלוטין - נשען על אותה פלטפורמה, עם בסיס גלגלים ארוך למדי של 270 ס"מ. המכונית החדשה נוטשת את השם i35 ותיקרא בישראל אלנטרה (בדומה למהלך שעשו עם טוסון החדש).
יונדאי אלנטרה החדשה יוצאת לדרך
צילום: מנהל

בדגם החדש הלך היצרן הקוריאני לכיוון יותר שמרני ומכובד בעיצוב (שמזכיר קצת את הסונטה) ונטש את המראה שופע הקימורים של הדגם היוצא. המכונית החדשה גדלה מעט והיא ארוכה ב-2 ס"מ, רחבה ב-2.5 ס"מ וגבוהה ב-0.5 ס"מ. גם עיצוב הפנים שגרתי יותר אבל ביונדאי מספרים שהמרחב מאחור (בייחוד לראש) צמח. נפח תא המטען ירד באופן לא משמעותי מ-480 ל-458 ל'. עוד מספרים ביונדאי נעשו שיפורים בתחום בידוד הרעשים, קשיחות המרכב והבטיחות.

מבחינת טכנית תמשיך יונדאי להשתמש במנוע 1.6 ליטר, אך היא חוזרת להזרקת דלק רב-נקודתית, במקום ההזרקה הישירה במנוע ה-i35. מה שנראה כ"הליכה אחורה" מבחינה טכנולוגית תורם, לדברי היבואנית, לצריכת דלק וזיהום אוויר נמוכים יותר, כפי שמתבטא בשיפור בדרוג הירוק. אולם השיפור בצריכת הדלק מגיע במקביל לפגיעה קלה בתפוקה: ההספק ירד ל-127 כ"ס (132 כ"ס בעבר) והמומנט ל-15.8 קג"מ. כמו בעבר ישודך המנוע לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ונתון ההאצה למאה קמ"ש, 11.6 שניות, לא השתנה.
יונדאי אלנטרה החדשה תגיע ארצה בשתי רמות גימור "אינספייר" ו"סופרים" כאשר לשתיהן מערכת המולטימדיה של יונדאי "קונקטד קאר" (התקנה מקומית) שכוללת מצלמה אחורית ודיבורית בלוטות'. כל הגרסאות יצוידו בחישוקים קלים ("15 לאינספייר, "17 בסופרים), פתחי מיזוג מאחור , 7 כריות אוויר ובמערכת מוביל-איי. גרסת הסופרים הבכירה יתצויד בנוסף בבקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם. המחירים יעמדו על 131,700 לגרסת ה"אינספייר" ו-133,500 שקלים ל"סופרים".

דוידי פיאמנטה, ראש חטיבת המכוניות הפרטיות, מספר כי נמסרו כ-33,000 מכוניות מדגם יונדאי i35 לאורך השנים. בשנה הקרובה מצפים ביונדאי למסור כ-9000 כלים מהדגם החדש, כאשר כבר כעת נמסרו כ-1700 מכוניות לציי הרכב וחברות הליסינג.
יונדאי אלנטרה החדשה יוצאת לדרך
צילום: מנהל